طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

استانداردها و نکات مهم برای طراحی یک آشپزخانه مناسب

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 12 فروردین 1399 در ساعت 15 : 30 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 استاندارد ها و نکات مهمی در  طراحی دکوراسیون آشپزخانه وجود دارد که می توان با رعایت کردن ان ها نتایج مطلوب و اشپزخانه کاربردی تری را برای خود طراحی کنید. اصول و نکات مهم دکوراسیون آشپزخانه تنها در ظاهر زیبای ان خلاصه نمی شود و باید به کاربردی بودن ان و اصول ایمنی نیز توجه کرد.

  • نور پردازی آشپزخانه

    استانداردها و نکات مهم برای طراحی یک آشپزخانه مناسب

نور پردازی از نکات مهم و اساسی بازسازی ساختمان  می باشد. نور پردازی باید به گونه ای باشد که علاوه بر ظاهر زیبا نور مورد نیاز برای انجام کار های روز مره را هم تامین کند.  نور پردازی نسبت به سلیقه افراد به صورت مخفی و گسترده و یا نقطه ای و متمرکز اجرا شود. نور طبیعی در روز می تواند نور مورد نیاز فضا را تامین کند البته به اندازه پنجره اشپزخانه شما هم بستگی دارد. برای تامین نور مصنوعی هم ایده ها و راه های مختلفی وجود دارد یکی از راه های نور پردازی استفاده از چراغ های ریسه ای  مخفی ما بین کابینت آشپزخانه  می باشد برای استفاده از نور متمرکز هم می توان از لوستر های سقفی  که در ارتفاع مناسبی قرار گرفته اند استفاده کرد یکی دیگر از ایده های زیبای مناسب اشپزخانه  استفاده از چند لوستر یا لامپ با سیم های بلند بر روی پیشخوان یا کانتر می باشد که نمای زیبایی به آشپزخانه شما میدهد.

  •  کف پوش و دیوار پوش های مناسب آشپزخانه

    استانداردها و نکات مهم برای طراحی یک آشپزخانه مناسب

یکی از مهم ترین انتخاب ها انتخاب کف پوش و دیوار پوش های آشپزخانه می باشد. امروزه کف پوش های متنوع و زیبایی مانند سنگ ،پارکت ، سرامیک، لمینت، پی وی سی و .... در بازار وجود دارد که می توان یکی از ان ها را انتخاب کنید. فضای میان کابینت های آشپزخانه نیز باید از دیوار پوشهای موجود در بازار استفاده کرد امروزه دیوارپوش های مختلفی اعم از دیوارپوش های فلزی و آینه ای را در سبک مدرن می توان استفاده کرد این کاشی ها اغلب به صورت بر چسب دار هستند و ظاهری زیبا دارند.

انتخاب کفپوش و دیوارپوش علاوه بر ظاهر زیبا باید به بودن آنها در برابر آب و نظافت آسان آن و همین طور عدم مخدوش شدن آسان آن و مقاومت در برابر ایجاد لکه های چربی در آشپزخانه توجه کرد. نکته دیگر این است که هنگام انتخاب کفپوش باید دقت کرد که سطح صاف و صیقلی آن به گونه‌ای باشد که از لیز خوردن افراد هنگام راه رفتن بر روی آن جلوگیری کند. رنگ دیوار پوش و کفپوش را هم می توان  متناسب با رنگ دکوراسیون آشپزخانه انتخاب و اجرا کنید. برای سقف آشپزخانه نیز امروزه معمولاً از سقف کاذب استفاده می‌شود که علاوه بر زیبایی می‌توان شبکه تاسیسات نیز پشت آن پنهان شود ارتفاع سقف هم باید فاصله منطقی از کابینت های آشپزخانه داشته باشد.

  • تعداد و نحوه قرار گیری کابینت آشپزخانه

    استانداردها و نکات مهم برای طراحی یک آشپزخانه مناسب

کابینت های آشپزخانه تاثیر چشمگیری در دکوراسیون داخلی آشپزخانه دارد بنابراین در انتخاب آنها باید توجه و دقت زیادی کرد کابینت های آشپزخانه با توجه به سبک آشپزخانه شما که این سبک ها می تواند مدرن، کلاسیک، شیکر،رترو و یا هرسبک دیگری باشد انتخاب شود . همچنین تعداد کابینت های آشپزخانه و فواصل قرارگیری آنها باید متناسب با فضای داخلی آشپزخانه باشد در اکثر آشپزخانه های طراحی شده به سبک مدرن برای اجرای کابینت ها دودی باران استفاده می شود در برخی از طرح های دیگر با کمی خلاقیت این دو دیوار را به دیوار تبدیل کرد و فضایی متفاوت تر را در میان آشپزخانه های مدرن به وجود آورد نکته دیگر در هنگام جایگذاری کابینت های آشپزخانه این است که این کابینت ها نباید جوری اجرا شوند که مانع دریافت نور طبیعی شود نور ؛طبیعی یکی از حسن های آشپزخانه محسوب می شود. قبل از طراحی داخلی و اجرای کابینت باید جای هر چیز را مشخص کرد مثلاً قبل از اجرا محل قرار گیری یخچال، ماکروفر ،ماشین لباسشویی ماشین ظرفشویی و اجاق گاز و سایر لوازم آشپزخانه را انتخاب کرده و متناسب با محل قرارگیری آنها کابینت ها را طراحی و اجرا کنید همچنین به فاصله بین کابینتهای دیواری تا زمینی و کابینت ها تا سقف و فضایی که برای رفت و آمد و یا همان راهروی کار کردن قراردارد نیز باید توجه شود و متناسب با استانداردها اجرا شود.

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات