طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

اجرای دکوراسیون روف گاردن با بهترین شرکت طراحی ویلا

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 17 بهمن 1400 در ساعت 14 : 6 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

به طور کلی فرآیند های اجرای دکوراسیون و معماری را می توان جزو فعالیت های پیچیده و زمان بر در نظر داشت که بدون داشتن تخصص انجام دادن آن امکان پذیر نخواهد بود .

در این مقاله قصد داریم تا به بررسی یکی از جذاب ترین موضوعات یعنی روف گاردن بپردازیم . با اندکی تفکر درباره ی این موضوع ممکن است برخی سوال به ذهن شما خطور کند که به شرح ذیل می باشد .

  • روف گاردن چیست ؟
  • روف گاردن چه ویژگی هایی دارد ؟
  • هزینه ی روف گاردن چقدر می باشد ؟
  • روف گاردن برای چه سبک از معماری مناسب است ؟
  • چه آیتمی هایی در این فضا قرار می گیرد ؟
  • آیا روف گاردن می تواند باعث نشت آب و خرابی بنا شود ؟
  • اجرای دکوراسیون روف گاردن در چه قسمت هایی امکان پذیر است ؟

برای رسیدن به پاسخ هر یک از این سوالات با ما تا انتها همراه باشید .

اجرای دکوراسیون روف گاردن با بهترین شرکت طراحی ویلا

روف گاردن چیست ؟

روف گاردن را می توان یکی از مد های معماری و اجرای دکوراسیون در نظر داشت . روف گاردن در لغت به معنای باغ در بام معنی می شود . با توجه به معنی آن می توان یک باغچه ی کوچک در بام خانه و یا تراس ایجاد کرد .

این فضای سبز می تواند تا حد زیادی آرامش و انرژی مثبت را به زندگی شهر نشینی وارد کند .  در واقع این سبک به منظور گذراندن وقت اندکی به دور از تکنولوژی و زندگی مدرن می باشد .

روف گاردن از چه بخش هایی تشکیل شده است ؟

قسمتی برای خروجی آب ، گیاهان ، بستری برای گیاهان عایق بندی و ... را می توان تنها بخش اندکی از این تکنولوژی در نظر داشت . به منظور جلوگیری از بروز هر گونه مشکل لازم است فرآیند اجرای دکوراسیون روف گاردن را با مشورت افراد متخصص در این زمینه انجام دهید .

اجرای دکوراسیون روف گاردن با بهترین شرکت طراحی ویلا

چه گیاهانی برای روف گاردن مناسب می باشند ؟

با توجه به وضعیت آب و هوا و ارتفاع می توان از گیاهانی استفاده کرد که تحمل نور خورشید و حرارت آن را داشته باشند . خصوصا اگر برای تاسیس این تکنولوژی در شهر های بزرگی مانند تهران اقدام می کنید . شما عزیزان می توان به منظور طراحی ویلا نیز از روف گاردن استفاده کنید . به شرطی که اجرای دکوراسیون روف گاردن را به شرکت طراحی ویلا هایی معتبر از جمله هیرادانا بسپارید .

استفاده از بوته های کوچک میوه ، درخچه های پر پشت  نیز در روف گاردن بسیار رایج می باشد . به شرط آن که شرایط آب و هوایی را نیز در نظر داشته باشید .

اجرای دکوراسیون روف گاردن با بهترین شرکت طراحی ویلا

کف سازی در روف گاردن

به دلیل وجود گیاهان این فضا مرطوب می باشد از این روی ممکن است در صورت عدم کف سازی استاندارد بعد از مدت کوتاهی با نشت آب به طبقات پایین تر رو به رو شوید . شما می توانید از لایه های سنگی و یا چوبی به منظور کف سازی در اجرای دکوراسیون روف گاردن استفاده کنید .

لازم است بدانید که افزایش تعداد لایه ها می تواند احتمال نشت آب را تا حد زیادی کاهش دهد . هر لایه نیز هزینه ی جداگانه ای به همراه دارد .

آبیاری گیاهان به چه صورتی انجام می شود ؟

معمولا گیاهان را به صورت قطره ای آبیاری می کنند تا از رسیدن آسیب به آن ها جلوگیری شود . آبیاری به صورت هوشمند انجام خواهد شد از این روی لازم نیست برای این موضوع نگران باشید .

دیوارسازی در روف گاردن به چه صورت است ؟

دیوارسازی می تواند در طول عمر گیاهان تاثیر گذار باشد . هم چنین دیوار سازی تاثیر بسیار زیادی در استحکام روف گاردن دارد . شما می توانید به منظور اجرای دکوراسیون روف گاردن با شرکت طراحی ویلا هیرادانا ارتباط برقرار کنید .

نورپردازی در روف گاردن به چه صورت می باشد ؟

برای ایجاد ظاهری جذاب تر در شب می توانید از نورپردازی در این آیتم استفاده کنید . ممکن است این کار اندکی هزینه بر باشد . اما با ایجاد ظاهر بسیار خاص و زیبا همه چیز را جبران خواهد کرد .

نور پردازی می تواند کاملا بر اساس سلیقه ی شخصی مشتریان انجام شود . قرار دادن نور بر روی گل و گیاهان نیز یکی از انتخاب های بسیار هوشمندانه می باشد .

چیدمان میز و صندلی

شما عزیزان می توانید به منظور گذراندن اوقات فراغت ، در این فضا میز و یا صندلی نیز بچینید . بهتر است در این زمینه به سراغ میز و یا صندلی های کم وزن بروید تا با مشکل بار سازه مواجه نشوید .

اجرای دکوراسیون روف گاردن با بهترین شرکت طراحی ویلا

دیگر تجهیزات جانبی

میتوانید برای فصول سرد سال ، یک آلاچیق نیز در این فضا تعبیه کنید . هم چنین بسیاری از افراد به منظور پذیرایی آسان تر از مهمان خود در این فضا ، یک آشپزخانه ی کوچک نیز هنگام اجرای دکوراسیون روف گاردن تاسیس می کنند . تمامی این فاکتورها می تواند بر اساس سلیقه ی شخصی مشتریان و با مشورت با شرکت های معماری انجام شود .

خاک مناسب به جهت رشد گیاهان

استفاده از خاکی که وزن کم و در عین حال جذب بالای آب را داشته باشد ، می تواند خود یک چالش بسیار بزرگ محسوب شود . شما می توانید به منظور تغذیه ی هر چه بیشتر گل و گیاهان از کود نیز استفاده کنید . به یاد داشته باشید که وزن وارده توسط روف گاردن بر ساختمان نباید از یک میزان استانداردی بیشتر باشد بنابر این بهتر است به منظور اجرای دکوراسیون روف گاردن با شرکت طراحی ویلا ها از جمله هیرادانا مشورت داشته باشید .

هزینه ی روف گاردن چقدر است ؟

برای طراحی چنین فضایی در محیط مورد نظر خود شما با لیستی از هزینه ها رو به رو هستید . برای راحتی هر چه بیشتر بهتر است هزینه ها را دسته بندی کنید تا با مشکل رو به رو نشوید .

خرید تجهیزات ، اجرا دکوراسیون روف گاردن ، متریال انتخابی و... هر کدام از این ها می تواند هزینه ی جدا گانه ای برای شما عزیزان داشته باشد .

شما عزیزان به منظور کاهش هزینه ها می توانید با یک شرکت طراحی ویلا معتبر مشورت کنید ، که با دسته بندی متریال ها و به کار بردن متریال های مرغوب و در عین حال کم هزینه ایده آل ترین دکوراسیون روف گاردن را داشته باشید .

ممکن است مراحل نصب این آیتم جذاب برای شما یک سوال بزرگ باشد . اما نگران این موضوع نباشید . زیرا در ادامه به بررسی این نکته نیز خواهیم پرداخت .

اجرای دکوراسیون روف گاردن با بهترین شرکت طراحی ویلا

اجرای کف و دیوارها

اولین و مهم ترین مرحله در اجرای دکوراسیون روف گاردن را می توان کف سازی و دیوار سازی در نظر داشت . روف گاردن به دو نوع گسترده و متمرکز نیز تقسیم بندی می شود که در نوع متمرکز شما می توانید با توجه به نوع کف سازی هر گیاهی که دوست دارید را بکارید .

کف سازی در بسیاری از نکات نظیر رشد ریشه ی گیاهان ویا نشت آب تاثیر گذار می باشد و در صورت استاندارد نبودن کف قطعا با مشکلات زیادی رو به رو خواهید شد .

دیوار چینی نیز به اندازه ی حداقل 20 سانتی متر انجام خواهد شد . شما می توانید دیوارها را با استفاده از متریال مورد نظر خود نیز تزئین کنید .

اجرای دکوراسیون روف گاردن با بهترین شرکت طراحی ویلا

مراحل دیگر به شرح ذیل می باشد .

  • عایق بندی
  • انتخاب خاک مناسب برای گیاهان
  • گل کاری و کاشت گیاهان مورد نظر
  • ساخت آشپزخانه در صورت نیاز
  • چیدن تجهیزاتی چون آلاچیق

کلام آخر :

در این مقاله شما عزیزان را با پرسش و پاسخ هایی در خصوص اجرای دکوراسیون روف گاردن آشنا کرده ایم . شما عزیزان می توانید به منظور پیاده سازی این آیتم بسیار زیبا در منازل و یا طراحی ویلا با شرکت طراحی ویلا هیرادانا ارتباط برقرار کنید .

هم چنین می توانید جهت اجرای دکوراسیون روف گاردن خود از طریق سایت و یا شماره 09125754921 با ما در تماس باشید .

6 / 10
از 4 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات