طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

ده نکته ی اساسی که در طراحی روف گاردن باید بدانیم

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 16 بهمن 1401 در ساعت 14 : 40 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

چگونه پشت بام خود را لوکس و قابل استفاده کنیم؟

گیاهان در بام سبز از آنجا که در بالاترین قسمت ساختمان کاشته می شوند، به طور مستقیم از نور خورشید بهره می گیرند و به همین علت رشد بسیار خوبی دارد و این گیاهان باعث می شود نمای کار بسیار زیبا شود. استفاده از گل و گیاهان و فضاهای سبز در ساختمان سازی یکی از عناصری می باشد که موجب آرامش بیشتر در محیط زندگی می شود. در ادامه با شرکت معماری و دکوراسیون هیرادانا همراه باشید.

۱۰ نکته اساسی که باید برای طراحی روف گاردن رعایت کنید

نکته اول: روف گاردن، یک فضای باز است.

در بازسازی ساختمان و اجرای روف گاردن باید این موضوع را در نظر داشته باشید که این مکان یک محیط رو باز می باشد. بنابراین به احتمال زیاد حریم خصوصی در آنجا کمتر رعایت می شود. اگر  ساختمان شما از بناهای اطراف کوتاه تر است و نزدیک ساختمان های دیگر است از آن طریق به محوطه روف گاردن بنای شما اشراف کامل دارد.

نکته دوم: انتخاب گیاهان

نکات-بام-سبز-2

اگر می خواهید فضایی سبز روی پشت بام اجرا کنید به انواع پوشش های گیاهی نیاز دارید. استفاده از گیاهان بلند و پر برای پشت بام های بزرگ روی ساختمان مناسب می باشد و بر طراحی نمای ساختمان شما تاثیر مثبت گذاشته و باعث زیبا تر شدن آن می شود و پوشش گیاهی محدود برای پشت بام های کوچک مناسب است. البته باید قبل از طراحی روف گاردن  بار وارد شده روی سقف را حتماً محاسبه کنید. برای این امر طراحان حرفه ای شرکت معماری هیرادانا با ارائه انواع طرح های متنوع و خاص همراه شما عزیزان می باشند.

نکته سوم: بستر سازی و دیوار سازی مناسب

بستر سازی و دیوار سازی مناسب یکی دیگر از نکات مهم در طراحی داخلی روف گاردن میباشد که هر دو موجب استحکام این قسمت می شود. البته این امکان وجود دارد که برای پوشش های گیاهی دیواره ها  چیزی شبیه به محوطه بندی یا باغچه سازی انجام دهید.

اگر می خواهید نگهداری از گیاهان یا هرس کردن شاخه ها بهتر کنترل شود این دیواره ها را در اطراف درختچه ها به صورت مجزا قرار دهید.

برای کمتر آسیب دیدن سقف حتماً باید بازسازی و اجرا کف سازی و دیوار سازی برای پوشش های گیاهی استاندارد باشد. با بسترسازی مناسب رشد ریشه گیاهان هم خیلی بهتر کنترل می شود.

نکته چهارم: توجه به اصول صحیح باغبانی

اهمیت دادن به اصول صحیح باغبانی یکی از مهمترین نکات در طراحی روف گاردن می باشد. شما باید با توجه به تعداد و تنوع گونه های گیاهی که روی بام کاشته آنها را آبیاری کنید. درختچه و گیاهان نیاز به مراقبت بیشتری دارند شما می توانید حتی از کودهای کشاورزی برای رشد خوب و مناسب گیاهان استفاده کنید.

نکته پنجم: استفاده از مبلمان فضای سبز

نکات-بام-سبز-3

در دکوراسیون داخلی روف گاردن شما می ‌توان مانند طراحی تراس ساختمان از مبلمان فضای سبز استفاده کنید که این مبلمان در انواع مدل‌های فرفورژه و یا میز و صندلی های حصیری می‌باشد.

البته قبل از آن فضا را برای چیدمان مبلمان ارزیابی کنید و تصمیم بگیرید چه سبکی را برای چه هدفی انتخاب می کنید.

نکته ششم: یک نقطه متمایز ایجاد کنید.

ایجاد یک نقطه تمایز یا تمرکز یکی از عواملی است که موجب زیباتر شدن فضای روف گاردن می شود. شما میتوانید از یک آبنمای زیبا و یا مجسمه و یا حتی از گلدان های مدرن و یا کلاسیک زیبا استفاده کنید.

نکته هفتم: به نورپردازی اهمیت بدهید.

نکات-بام-سبز-4

اگر می خواهید به طرز شگفت انگیزی باغ یا فضای سبز شما زیبا شود باید روی سقف از روشنایی استفاده کنید. به ویژه در طول شب. زیرا با این کار پشت بام شما به خوبی روشن و خاص می شود و می توانید اطراف باغچه را سیستم های روشنایی و لامپ های رنگی زیبا نصب کنید. نورپردازی با توجه به سبک انتخابی روف گاردن انجام میگیرد. هر چقدر روشنایی جذاب تر شود روف گاردن زیباتر می شود.

نکته هشتم: ترکیب رنگ

برای اینکه روف گاردن زیبا تر باشد، بهتر است بیش از سه رنگ استفاده نکنید. اگر ترکیب رنگ را افزایش دهید، باعث شلوغی و در هم ریختگی می شود. بنابراین ترکیب دو یا سه رنگ برای دیواره ها، مبلمان و نرده ها و کف سازی مناسب می باشد. سعی کنید از رنگ هایی استفاده کنید که به صورت مکمل در کنار سبزی گیاهان دیده شود مانند رنگ سفید، آبی فیروزه ای و خاکستری.

نکته نهم: طراحی عمودی

طراحی عمودی یکی از عواملی میباشد که در طراحی روف گاردن باعث زیباتر شدن فضا می شود. بنابراین شما می توانید آویزها را به صورت عمودی روی دیواره ها نصب کنید.

نکته دهم: کفپوش مناسب انتخاب کنید.

نکات-بام-سبز-5

بستر سازی و کف سازی مناسب از نکات بسیار پر اهمیت در طراحی  روف گاردن می باشد. بنابراین سعی کنید از کفپوش ها به صورت ایده آل و استاندارد استفاده کنید تا بعد ها دچار مشکل نشوید.

 البته کفپوش باید با شرایط آب و هوایی ساختمان سازگار باشد شما باید قیمت آن را هم در نظر بگیرید و با توجه به بودجه و سلیقه خود آن را انتخاب نمایید.

هر گونه خدمات مرتبط با ساختمان شما با بازدید و مشاوره رایگان: 09125754921

9 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات