طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

آموزش نصب پرده

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 25 بهمن 1400 در ساعت 11 : 29 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

از آنجایی که امروزه سرتاسر دنیا درگیر مشکلات مختلف مانند بیماری های شایع گشته اند و مجبور به ماندن طولانی مدت در منزل خود شده اند ، دکوراسیون داخلی بیش از پیش اهمیت یافته است . چرا که به وسیله ی دکوراسیون داخلی خصوصا دکورسیون مدرن می توان از فضا استفاده ی بهتری نمود و از تک تک قسمت های فضا بهره برد . در واقع دکوراسیون را می توان یک عامل و هنر دانست که به وسیله ی آگاهی از آن می توان عناصر مختلف را در بهترین و همچنین زیباترین شکل خود در کنار هم چیده و نتیجتا فضایی با کیفیت بالا و زیبا خلق نمود . از ظرفی بررسی های روانشناسانه نشان داده است که ظاهر و چگونگی محیط اطراف می تواند تاثیر مستقیمی روی روحیات ما بگذارد به همین علت لازم است که حتما آن را با توجه به شناخت از خود و نیازهای خود طراحی نموده و برای این کار نیاز حتمی به متخصص می باشد  . باید دقت نمود که در دکوراسیون داخلی سبک های مختلفی وجود دارد و هر یک از این سبک ها را می توان گفت که دارای ویژگی های متفاوتی می باشند و به همین علت است که از یکدیگر متمایز شده اند . از جمله ی این سبک ها می توان به دکوراسیون مدرن ، روستیک ، کلاسیک ، مینیمال ، شرقی ، نئوکلاسیک و ... اشاره نمود .

  آموزش نصب پرده

نقش عناصر در دکوراسیون داخلی :

با توجه به آن که فضای ما چه نوع فضایی می باشد یعنی مسکونی است یا اداری و یا ... ، می توان سبک ها و شیوه ها و عناصر مختلفی را برای دکوراسیون لز جمله دکوراسیون مدرن برگزید . این عناصر به فضا هویت داده و کاربری آن را مشخص می کنند . در واقع می توان گفت کاربری یک فضا با عناصر آن رابطه ی مستقیمی با یکدیگر دارند . به همین دلیل لازم است که اول در ابتدا فضا را شناخته و نیازهای آن درک شود و سپس به طراحی یا خرید عناصر با توجه به طرح کلی طراحی داخلی منزل پرداخت .

 

پرده به عنوان یک عنصر کاربردی و تزیینی :

از جمله عناصری که در اکثر فضاها مورد استفاده قرار می گیرد و علاوه بر اینکه کاربردی است به عنوان یک عنصر تزیینی نیز محسوب می شود پرده می باشد . البته می توان گفت این عنصر در کشور ما پرده ها بیشتر از هر فضایی در طراحی داخلی منزل بیشترین استفاده را می شود . پرده ها انواع مختلفی دارند که هر نوع آن ها در سبک های مختلف و فضاهای گوناگون استفاده می شوند و روش های مختلفی برای نصب و اجرا دارند . به همین علت بهتر است که برای انتخاب بهتر و مناسب تر از متخصصین در شرکت معماری و دکوراسیون کمک بگیرید .

  آموزش نصب پرده

انواع پرده :

  • پرده های اتریشی

پرده های اتریشی از جمله پرده هایی هستند که با سبک و سیاق دکوراسیون خانه های ما ایرانی ها به خوبی کنار آمده و زیبا می شود . این نوع پرده را اصولا برای پنجره هایی که ابعاد کوچکی دارند استفاده می کنند . یکی از دلایل زیبایی این سبک پرده این است که می توان به وسیله نوار آن ها را از دو طرف جمع نمود و جلوه ای زیبا به طراحی داخلی منزل بخشید .

  • پرده های حریر

این پرده از جمله پرده های محبوب و شناخته شده ای می باشد که برای اغلب فضاها مورد استفاده قرار می گیرد . از آنجایی که پرده های حریر دارای سادگی و لطافت می باشند ، با اکثر رنگ ها و همچنین سبک های دکوراسیون از جمله دکوراسیون مدرن می توان آن ها را ست نمود . یکی از جمله مزیت هایی که این پرده نسبت به دیگر پرده ها دارد این است که نور را به زیبایی وارد فضا می کند و به همین علت اگر شما فضای روشنی که چشم را اذیت نکند دوست دارید می توانید از این نوع پرده برای پوشاندن پنجره های خود استفاده کنید .

  • پرده های روستیک

سبک روستیک که امروزه یکی از محبوب ترین سبک ها در دکوراسیون داخلی محسوب می شود و آن هم به این دلیل است که دارای سادگی و طبیعی بودن خاصی می باشد نیز دارای پرده های مخصوصی می باشد . پرده های به این سبک اصولا یا کنفی هستند یا حصیری و شما اگر علاقه مند به استفاده از این متریال ها هستید می توانید از آن ها در دکوراسیون خود استفاده کنید و حسی طبیعی را به فضای خود القا کنید .

  • پرده های رومی

پرده های رومی یا رومن یک نوع پرده های صاف می باشند که از نظر نوع حرکت کمی شبیه پرده های شید رول می باشند . تفاوت این نوع پرده با پرده های شید رول این است که در میان از دو نوار استفاده استفاده می کند که توسط آن می شود پرده ها را به سمت بالا جمع نمود .

  • پرده های شید رول

 این نوع پرده ای به این صورت است که دارای یک لایه ی ساده می باشد . از این پرده ها اصولا برای ایجاد سایه های هماهنگ و زیبا در فضا استفاده می شود . این نوع پرده ها اگر نازک باشند ، به طور کامل جلوی نور را نمی گیرند . اما اگر از پارچه ای ضخیم برای آن ها استفاده شود می توانند کامل جلوی نور را بگیرند .

 

  • پرده های کرکره ای

این مدل پرده از جمله پرده هایی می باشد که در دکوراسیون داخلی منزل به خصوص در فضای آشپزخانه سالهاست که بسیار پر طرفدار بوده و مورد استفاده قرار می گیرد . امروزه می توان گفت که این نوع پرده دارای جنس ها و تنوع های مختلفی می باشد که دست مهندس و طراح در شرکت معماری را برای انتخاب آزادتر گذاشته است . استفاده از این نوع پرده بسیار آسان می باشد . چرا که می توان با استفاده از یک دست آن را بالا برده و هر چقدر که می خواهید نور طبیعی را وارد فضای خود کنید .

 آموزش نصب پرده

از دیگر مدل های پرده می توان به پرده های کلاسیک ، پرده های مدرن ، پرده های والان دار ، پرده های زبرا و ... اشاره نمود که هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فردی در طراحی داخلی منزل می باشند .

  آموزش نصب پرده

روش و نکات نصب پرده :

برای نصب پرده در ابتدا باید عرض مورد نظر برای پوشاندن پنجره ها را از طرفین پنجره بسیار دقیق اندازه بگیرید . باید توجه شود که فاصله میله از دو طرف پنجره باید دقیقا یکسان باشد . با توجه به این که پرده از چه نوعی می باشد . می توان میل پرده را روی دیوار و یا روی سقف نصب نمود . بعد از نصب میل پرده باید جای همه ی جزییاتی که قرار است نصب و وصل شود را به طور دقیق اندازه گرفته و علامت بزنید تا کار با دقت بیشتری جلو برود . نصب پرده ها اصولا با دو میله انجام می شود و این به این دلیل است که هم می توان یک پرده حریر و نازک را نصب نمود و هم یک پرده ی ضخیم تر که بیشتر حالت تزیینی دارد . باید به اندازه میله تا پایین پنجره و اندازه پارچه دقت نمایید .

  آموزش نصب پرده

کلام آخر

برای استفاده از عناصر مختلف در فضای خود و یا نصب و انتخاب پرده های زیبا و مناسب با سبک دکوراسیون داخلی خود بهتر است که از متخصصین این زمینه کمک بگیرید . شرکت معماری هیرادانا یکی از جمله شرکت های مطرح در سطح کشور می باشد که خدمات گوناگونی در زمینه ی دکوراسیون ارائه می دهند . این شرکت در سرتاسر کشور و می توان گفت کشورهای همسایه کارهای زیادی در زمینه دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون تجاری ، دکوراسیون اداری ، دکوراسیون مطب و ... انجام داده است . شما می توانید از تجربه ی مهندسین و طراحان این شرکت ساختمانی و دکوراسیون بهره برده و برای پروژه های خود از این افراد کمک بگیرید و با خیال راحت منتظر نتیجه ی با کیفیت آن باشید .

6 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات