طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

آموزش فتوشاپ

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 1 اسفند 1400 در ساعت 12 : 42 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

فتوشاپ را می توان یک نرم افزار مخصوص ویرایش عکس دانست که یکی از حرفه ای ترین نرم افزارها در سرتاسر دنیا محسوب می شود . این نرم افزار مورد استفاده ی تمامی کسانی که با ویرایش عکس و گرافیک کامپیوتری و ... سروکار دارند می باشد . به طور کلی می توان گفت نرم افزار فتوشاپ برای کسانی که با گرافیک رایانه ای به صورت ثابت و یا حتی متحرک سر و کار دارند می باشد . از جمله ی کاربردهای آن می توان به استفاده توسط ناشران و طراحان جلدهای کتاب ها و مجلات و ... ، طراحان گرافیک ها ، عکاس ها ، طراحان سایت های مختلف ، سازنده های انیمیشن ، طراحان بازی ، شرکت دکوراسیون و طراحی داخلی ، نقاشان و ... اشاره نمود .

آموزش فتوشاپ

انواع کاربردهای فتوشاپ :

  • ویرایش تصاویر با فتوشاپ

از اصلی ترین کاربردهای این نرم افزار که بیشترین استفاده از آن را سبب می شود ، ویرایش تصاویر و عکس ها می باشد . این به این دلیل است که نرم افزار فتوشاپ از قوی ترین و حرفه ای ترین نرم افزارهای ویرایش عکس بوده که به وسیله ی ان به آسانی می توان جز به جز تصویر را به طور دلخواه خود تغییر داد و به اصطلاح ادیت های لازمه را روی آن ها انجام داد . همچنین با استفاده از این نرم افزار می توان رنگ ها را در تصاویر تغییر داد و تصاویر را با یکدیگر ترکیب نمود و یا بسیاری از این قبیل کارها را روی تصاویر انجام داد .

آموزش فتوشاپ

  • نقاشی های دیجیتال با فتوشاپ

بیشتر نقاشی ها و تصاویری که روی جلد مجلات و کتاب ها و ... می باشند ، در واقع بدون اینکه از هیچ بوم و رنگی استفاده شود کشیده شده اند . این نقاشی ها را طراحان گرافیک در نرم افزار فتوشاپ با ابزارهای مخصوص می کشند و به آن ها نقاشی های دیجیتالی گفته می شود . برای کشیدن این سبک نقاشی ها نیاز به ابزارهای مخصوص مانند قلم و ... می باشد . اما در حالت کلی انجام این کار از ایجاد تغییرات روی تصاویر آسان تر می باشد . چرا که برای ایجاد تغییرات روی تصاویر نیاز به مهارت و دانش فتوشاپ می باشد .

  • طراحی های گرافیکی با فتوشاپ

این نرم افزار را به طور کلی نمی توان یک نرم افزار خیلی حرفه ای برای طراحی های گرافیکی دانست . اما از آنجایی که اغلب دستورها و ابزارهای نرم افزارهای دیگر در این نرم افزار گنجانده شده و به همین دلیل می تواند کاربرد بسیاری برای طراحان گرافیک داشته باشد . در واقع از این نرم افزار می توان برای انجام طراحی هایی که نیاز به تخصص زیادی ندارد و دستورات ساده هم قابل انجام است ، استفاده نمود . از جمله ی کارها می توان به طراحی لوگو ، طراحی تیشرت ، طراحی کارت پستال و ... اشاره نمود .

آموزش فتوشاپ

  • طراحی وب سایت ها با فتوشاپ

طراحی قالب وبسایت ها را می توان مهمترین مرحله طراحی سایت ها دانست . طراحی این قالب را می توان به وسیله ی نرم افزار فتوشاپ انجام داد . برای انجام طراحی قالب نیازی به داشتن مهارت کدنویسی و ... نیست و می توانید با مهارت کمی و در کمترین زمان قالب سایت خود را توسط این نرم افزار طراحی نمایید .

  • ادیت ویدیوها با فتوشاپ

 ایجاد تغییرات و انجام ادیت روی ویدیوها را می توان یکی دیگر از جمله امکاناتی دانست که فتوشاپ به شما میدهد . با داشتن دانش لازمه می توان به راحتی با این نرم افزار تغییراتی در ویدیوهای خود ایجاد نمود .

آموزش نرم افزار فتوشاپ :

  • ایجاد یک لایه ی جدید در صفحه

برای انجام این کار در نرم افزار فتوشاپ چند راه وجود دارد که یکی از آسان ترین راه های آن استفاده از کلیدهای میانبر می باشد . با انتخاب کلیدهای Shift + Ctrl + Nبه راحتی می توانید لایه ای جدید را بدون آنکه زحمت زیادی بکشید ایجاد کنید .

آموزش فتوشاپ

  • ایجاد یک لایه ی جدید در پشت یک لایه ای که قبلا ایجاد شده است

با انتخاب کلید  Ctrlو سپس کلیک روی new layer که در پنل لایه ها در گوشه ی نرم افزار فتوشاپ ، می توانید به راحتی یک لایه جدید در پشت لایه ای که قبلا ایجاد کرده اید ، ایجاد کنید .

  • پر نمودن لایه

به وسیله انجام این دستورAlt + Delete برای پیش زمینه و انجام این دستور Ctrl + Delete برای پس زمینه می توانید آن را به صورت پیش فرض به رنگ سیاه و یا سفید دربیاورید .

  • یکی نمودن تمامی لایه ها در لایه ای جدید

برای استفاده از این دستور باید در ابتدا در صفحه ی فتوشاپ خود یک لایه ی جدید را باز کنید . سپس با انجام این دستور Ctrl + Alt + Shift + E می توانید تمامی لایه ها را در لایه ی جدیدی که ایجاد نموده اید مسطح کنید . در واقع در این صورت تمامی اقداماتی که انجام داده اید ، در یک لایه ی جدید به صورت یکپارچه قابل مشاهده هستند و لایه های قبلی نیز بدون اینکه تغییری در آن ها رخ داده باشد همچنان موجود می باشند .

آموزش فتوشاپ

  • یکی کردن آن لایه هایی که قابل مشاهده هستند

از دستور Ctrl + Shift + E در فتوشاپ می توانید برای یکی نمودن لایه ها در یک لایه ی جدا استفاده نمایید .

  • یکی کردن لایه های انتخابی

این دستور زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که شما چند لایه را می خواهید انتخاب کنید و قصد دارید که آن ها را در یک لایه ی جدید با یکدیگر ترکیب کنید . در این صورت میتوانید پس از انتخاب لایه ها دستور Ctrl + Alt + E را انجام داده تا بتوانید به خواسته ی خود در کوتاه ترین زمان ممکن برسید .

  • ایجاد نمودن یک لایه ی جدید به وسیله دستور کپی

برای آن که لایه ای که دارید را بتوانید کپی کنید و یک لایه ی جدید از آن بسازید میتوانید با استفاده از دستور Ctrl + J این کار را به راحتی انجام دهید .

  • ساخت لایه ای جدید به وسیله استفاده از دستور کات

تفاوتی که دستور کات با دستور کپی دارد ، در این است که به وسیله دستور کات می توان فقط قسمتی از یک لایه را انتخاب نمود و در لایه ای جدید قرار داد .  می توانید از دستور Ctrl + Shift + J برای انجام سریع تر این کار استفاده نمایید .

  • انتقال یک لایه به بالای لایه های دیگر

با استفاده از دستور Ctrl + Shift + ] می توانید لایه ی انتخابی خود را بالای دیگر لایه ها ببرید .

  • انتقال یک لایه به زیر لایه های دیگر

با استفاده از دستور Ctrl + Shift + [ می توانید لایه ی انتخابی خود را به زیر دیگر لایه ها ببرید .

  • انتخاب دوباره

ممکن است که گاهی بعد از آن که قسمتی از یک تصویر را انتخاب کرده اید ، اشتباهی رخ دهد و تمامی انتخاب های شما از بین برود . در این صورت می توانید با استفاده از دستور Ctrl + Shift + D انتخاب آخر خود را دوباره بازیابی کنید .

  • انتخاب برعکس

با استفاده از این دستور Ctrl + Shift + I می توانید اطراف یک قسمت از تصویر را به طور کامل انتخاب کرده و تغییرات لازمه را روی آن انجام دهید . به عنوان مثال هنگام طراحی یک عنصر شاخص در دکوراسیون مدرن و پرزانته و پست پروداکشن آن در نرم افزار فتوشاپ می توانید اطراف آن عنصر را با این دستور انتخاب کرده و محو و یا هر تغییر دیگری که لازم است در اطراف ایجاد کنید تا عنصر شما شاخص تر شود .

  • انتخاب همه ی لایه های موجود

با استفاده از دستور Ctrl + Alt + A می توانید تمامی لایه ها را با یکدیگر و به طرو همزمان انتخاب کنید و برای زمانی قابل استفاده و مفید است که بخواهید تغییری را در تمامی لایه ها به صورت همزمان ایجاد کنید .

  • و ...

 آموزش فتوشاپ

کلام آخر

دستورات فراوان دیگری نیز در این نرم افزار موجود می باشد که از حوصله ی این متن خارج می باشد . شما میتوانید با جست و جوی بیشتر و دیدن فیلم های آموزشی و انجام تمرینات به مهارت لازم در این نرم افزار برسید . امروزه مهارت داشتن در این نرم افزار برای معماران در شرکت دکوراسیون و معماری نیز بسیار حائز اهمیت می باشد و باعث بالا رفتن کیفیت کارهای نهایی ان ها هنگام ارائه دادن به کارفرمایان می گردد .

6 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات