طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

آشپزخانه سبک کلاسیک

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 5 تير 1397 در ساعت 16 : 43 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

آشپزخانه کلاسیک

سبک طراحی آشپزخانه کلاسیک به عنوان پرطرفدارترین و خاص ترین سبک طراحی آشپزخانه لوکس به حساب می آید ، به دلیل طیف رنگی و متریال و نوع عظمت و شکوهی که با جزییات و تزیینات زیاد در طراحی دکوراسیون داخلی این سبک وجود دارد باعث بوجود آمدن یک فضای زیبا و لوکس میشود که برای مدت زمان طولانی خاص و منحصر به فرد بودن خود را حفظ میکند.

کلید موفقیت طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه کلاسیک توجه زیاد به جزییات و تزیینات است . هرقسمت از فضا باید دارای جزییات باشد و این تزیینات باید به صورتی طراحی شوند که دارای هارمونی با هم باشند و به طوری نباشد که هر قسمت دارای تزیینات جدا و کاملا متفاوتی با دیگر قسمت ها داشته باشد.

ما در اینجا به شش ویژگی آشپزخانه های کلاسیک میپردازیم که دانستن این موارد شما را در بازسازی ساختمان و نوسازی آشپزخانه خودتان یاری میکند.

طیف رنگ و بافت طبیعی

در طراحی سبک های مدرن آشپزخانه تمرکز بیشتری بر رنگها و متریال های خنک و سرد وجود دارد که باعث برجسته دیده شدن و تیز شدن متریال ها و کابینت ها در آشپزخانه میشود . آشپزخانه های کلاسیک ولی بر رنگها و متریال های با طیف طبیعی تمرکز دارد ، ترکیبی از رنگهای گرم و سرد طبیعی مثل ترکیب متریال چوب با سنگ سفید و یا رنگ سفید با طیف رنگ کرم تا بژ.

لوازم و جزییات دکوراتیو و تزیینی

ویژگی اصلی سبک آشپزخانه های کلاسیک یا کابینت ممبران توجه به جزییات و تزیینات دکوراتیو است ، ما در حال صحبت از جزییات و تزیینات در تمام قسمت های آشپزخانه هستیم ، جزیره ها و اپن آشپزخانه ها ، تاج های بالای کابینت ها ، بوفه ها ، تزیینات روی درب کابینتها و پایه های آنها و هر قسمت دیگر که در آشپزخانه شما وجود دارد که البته تمام این موارد و طراحی این جزییات و تزیینات باید در هماهنگی و هارمونی با هم باشند . وقتی شما به هرجای یک کابینت آشپزخانه کلاسیک نگاه میکنید باید یک عنصر و المان تزیینی که حال میتواند به کارکرد معماری داشته باشد و یا فقط به صورت دکوراتیو باشد ، را باید مشاهده کنید زیرا همین جزییات و تزیینات هستند که یک آشپزخانه لوکس و کلاسیک را شکل میدهند.

کابینت ها

با توجه به استفاده از طیف رنگ های طبیعی ، بیشتر آشپزخانه های کلاسیک دارای اجرای کابینت های با طراحی های لوکس و آنتیک هستند که میتوانند کاملا سلب و یا با در شیشه ای باشند . کابینت های سفید که بعضی از آنها با درهای شیشه ای هستند از محبوبیت بیشتری برخوردارند علاوه بر آن کابینت های با طرح چوب یک آشپزخانه را گرم و لوکس میکند و طرفداران مخصوص به خود را دارد.

صفحه کابینتی های لوکس ( کانتر های لوکس )

صفحه های کابینت ها به طیف و ترکیب رنگی استفاده شده در آشپزخانه بستگی دارد . استفاده از یک متریال لوکس مانند سنگ گرانیت و یا کوارتز پیشنهاد خوبی است . سنگ های لوکس که جنب و جوش بیشتری در بافت و شکل خود دارند باعث جذابیت بیشتر و لوکس تر دیده شدن آشپزخانه شما میشوند .

نورپردازی تزیینی و لوکس

آیا عاشق لوستر های کلاسیک و لوکس هستید ؟ این لوستر ها بسیار زیبا و باشکوه هستند و واقعا میتوانند شکوه و عظمت کل فضای آشپزخانه و تزیینات به کار رفته را بیشتر کنند . نورپردازی تزیینی بهترین راه برای یکپارچه کردن کل آشپزخانه است . بنابراین نورپردازی را به مرحله آخر انتقال دهید ولی برنامه و نقشه نورپردازی را از ابتدا در ذهن داشته باشید.

متریال بین کابینتی

در سالیان گذشته استفاده از کاشی ها و سنگ های پررنگ و لعاب و دارای نقوش زیاد پرطرفدار بوده و کارفرمایان بیشتر از این نوع کاشی ها در تعمیرات ساختمان خود استفاده میکردند . ولی برای سبک لوکس آشپزخانه کلاسیک ، یک کاشی پرنقش و نگار و شلوغ میتواند کل سبک و فضا را از بین ببرد و ایجاد باعث تضادی زشت در آشپزخانه شود . از آنجایی که در دیگر قسمت های آشپزخانه از تزیینات زیادی استفاده کرده اید بهتر است از سنگ و کاشی های با رنگ و  بافت ساده استفاده کنید تا تمرکز بر دیگر قسمتها و جزییات به کار رفته در آشپزخانه جلب شود.

شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا متخصص در اجرای دکوراسیون داخلی اداری | دکوراسیون مغازه و ...

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات