طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

آشنایی با نماهای فلزی با طرح های مختلف

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 28 مرداد 1398 در ساعت 17 : 18 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در دنیای امروز اصطلاح سازگاری با محیط زیست و کالاهای سبز بیشتر از هر زمان دیگری مورد استفاده قرار میگیرند و حفظ و احیای محیط زیست و کمترین صدمه را به آن زدن یکی از اصلی ترین دغدغه های انسان مدرن شده است که همه ما میدانیم که چقدر محیط زیست و احیای آن برای زمین و آیندگان حیاتی و مهم است . حال در دنیای معماری و صنعت ساختمانی با پیشرفت تکنولوژی ، فراورده ها و سیستم های سبزی طراحی و اجرا شده اند که به این مسئله کمک بسزایی میکنند و عملکرد اصلی آنها در همین راستا است . ساختمان های سبز توسط دولت در سطوح مختلف از محلی تا کشوری حمایت میشود که برنامه های حمایتی شامل مواردی مانند تخفیف های مالیاتی میشوند . با این وجود ویژگی های مثبت بیشماری که تکنولوژی های سبز دارند بدون حمایت های دولتی هم کارفرمایان را به سمت خود جذب میکند . نماهای فلزی و پوشش های فلزی که با طرح های مختلف میتوان آنها را طراحی و اجرا کرد یکی از نماهای سبز و سازگار با محیط زیست هستند . و همچنین از ویژگی ها و خصوصیات خوبی برخوردار هستند که علاوه بر زیبایی باعث خاص تر شدن ساختمان شما میشوند . حال ما در شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا در این مقاله سعی در این داریم که توضیحات اجمالی و مختصر در رابطه با طراحی و اجرای نماهای فلزی و نماهای فلزی طرح دار در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا بیشتر با این سبک از نمای مدرن یعنی نمای فلزی طرح دار آشنا شوید .

نماهای فلزی با طرح های مختلف همانطور که گفتیم از سبک های طراحی نمای مدرن در معماری شناخته میشوند . نماهای فلزی از پنل های فلزی با طرح های مختلف ساخته میشوند  که این پنل ها را میتوان در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید و اجرا کرد . این پنل های طرح دار فلزی  مانند یک شبکه و یا توری بر روی نما اجرا میشوند و مدل ها و ابعاد این پنل ها به درخواست مشتری طراحی و ساخته میشوند و میتوان به راحتی با دستگاه های سی ان سی تنوع طرح و فرمی بالایی را برای این پنل ها تولید کرد . در اصل ماهیت این گونه از نماها به این شکل است که دارای سوراخ ها و حفره های بر روی خود هستند که وزن این پنل ها را پایین می آورد و باعث میشود که بار کمتری را به سازه ساختمان وارد کنند . علاوه بر کاهش میزان بار مرده ساختمان این متریال ها دارای طول عمر طولانی هستند و امکان تهویه مناسب را برای ساختمان ایجاد میکنند .

حال باید بدانیم که به چه دلیل است که ، نمای فلزی و یا نماهای طراحی و اجرا شده با پنل های فلزی طرح دار ، با محیط زیست سازگار هستند و جز فناوری های سبز و ساختمان های سبز محسوب میشوند . با اینکه فلز را از معادن استخراج میکنند  و به صورت سنگ آهن هستند . یکی از بارزترین ویژگی های فلز توانایی بازیافت چندین باره آنها است . پنل های فلزی طرح دار که در نماهای مدرن فلزی استفاده میشوند از بازیافت آلمینیویم در ترکیب با فلزات دیگر تهیه میشوند . همچنین ضایعاتی که از طریق ایجاد طرح بر روی پنل های فلزی بدست می آید دوباره قابلیت بازیافت دارند . با توجه به نوع فرم و چگونگی طرح های پنل های فلزی بیت 10 تا 40 درصد متریال کاهش میابد که این کاهش متریال باعث کاهش وزن پنل ها و پایین آمدن هزینه های حمل و نقل میشود . علاوه بر این موارد نماهای فلزی خشک  ، مصرف انرژی را به شکل فزاینده ای کاهش میدهند  همچنین طرح های این پنل های فلزی اجازه ورود نور طبیعی به داخل ساختمان را میدهند . نور ورودی که از پنل های فلزی عبور میکند و به داخل ساختمان میرسد با توجه به طرحی و اجرای نمای ساختمان ایجاد سایه روشن های بسیار زیبایی میکند که دکوراسیون داخلی شما را بشدت گیرا و جذاب میکند .

محاسن و ویژگی های نماهای مدرن فلزی

همانطور که پیش تر هم به این مورد اشاره داشتیم نماهای فلزی که به صورت خشک برای ساختمان طراحی و اجرا میشوند . کاملا با محیط زیست سازگار و مهربان هستند و قابلیت بازیافت این نماها در آینده این امکان را به شما میدهد تا هزینه های بازسازی و تعمیرات ساختمان  خود را بشدت کاهش دهید . زمانی که از نماهای فلزی طرح دار بر روی شیشه و پنجره ها استفاده میشود  در هنگام شب نورپردازی بسیار زیبایی برای نما شما به صورت طبیعی پدیدار میشود که نمای ساختمان شما را منحصر به فرد میکند . در کنار زیبایی که این مسئله به ساختمان شما میدهد حریم شخصی شما را از طریق پنجره ها حفظ مینماید . پنل های فلزی طرح دار را میتوان از متریال هایی مانند آلمینیوم  ، مس و فولادهای ضد زنگ تهیه کرد همچنین میتوان بر روی آنها از روغن ها و رنگ هایی که این پنل ها را در برابر شرایط جوی مختلف ایمن و مقاوم میکند استفاده کرد . نماهای فلزی طرح دار دقیقا همان حفاظت از ساختمان را که متریال های آهنی دارند را ایجاد میکنند با این مزیت که هوای بین پشت نما و داخل ساختمان را متعادل هم میکنند . که این مزیت برای ساختمان های بلند نکته ای بسیار مهم است زیرا در ارتفاع این ساختمان ها در برابر فشار باد بیشتری قرار دارند . با اینکه آب باران میتواند به پشت این نماهای فلزی نفوذ کند ولی این متریال مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد و آب باران هم از طریق کانال هایی در پشت نما تعبیه شده اند تخلیه میشود و هیچگونه تداخلی با سازه ساختمان و بدنه بنا ندارد .  

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات