طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

آشنایی با بازسازی خانه های قدیمی تهران

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 28 آبان 1398 در ساعت 10 : 37 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در شهر تهران و در خیلی از شهرهای ایران بافت های فرسوده و خانه های قدیمی زیادی وجود دارد که تعمیرات ساختمان آنها بر دو نوع هستند ، اولین نوع خانه ها و ساختمان های قدیمی هستند که فرسوده شدند و دیگر بازسازی ساختمان و بازسازی منزل برای آنها جواب نمیدهد و همراه با خانه های فرسوده اطرافش باید کاملا تخریب و ساختمان جدیدی بر روی آن احداث شود .

اما دومین نوع از این خانه های قدیمی ، خانه هایی هستند که ارزش معماری بالایی دارند یا خانه به گونه ای است که میتوان از طریق نوسازی و بازسازی ساختمان ، آن را تمیز و نو نوار کرد تا برای زندگی کردن مناسب باشد .

اغلب این خانه ها به دلیل مدت زمان زیادی که از زمان ساختشان میگذارد دچار مشکلات فراوانی میشوند و اگر به موقع به دنبال چاره برای آن نباشیم اثرات جبران ناپذیری را میتواند به جا گذارد .

شرکت معماری و بازسازی ساختمان هیرادانا با تجربه سالیان در این زمینه هم در احیای خانه های قدیمی و نوسازی آن ها بر آمده است و هم بهترین ایده ها را برای بازسازی و اجرای دکوراسیون داخلی منازلتان به شما پیشنهاد میکند. حال چه کارهایی میتوان انجام داد تا خانه ی قدیمی خود را به دکوراسیون لوکس تبدیل کرد .

تعویض لوله کشی های ساختمان

خانه های قدیمی در اولین قدم فرسوده شدن و خرابی ، لوله کشی های آن دچار مشکلات میشود . به دلیل مدت زمان زیادی که از تاسیس این خانه ها میگذرد ، لوله های آنها دچار خرابی و فرسودگی میشود که برای بازسازی این خانه ها باید آن ها را تعمیر کرد . لوله کشی های گاز ، آب و سیم کشی برق اگر دچار نشتی و خرابی شوند ممکن است خسارت های مالی و جانی بدی را ایجاد کند .

تعویض درب و پنجره ها

در ادامه این کار بازسازی خانه های قدیمی میتوان درب ها و پنجره های خانه را عوض کرد تا در روند بازسازی ساختمان نقش مهمی را ایفا کند . برای صرفه جویی در انرژی یکی از مواردی که میتواند برای بازسازی منزل  از آنها بهره برد عایق کردن درب ها و مخصوصا پنجره هاست . اینکار سرما و گرما در فصول مختلف را در خود نگه میدارد و از هدر رفت انرژی جلوگیری میکند .

نوسازی کف منزل

اما در ادامه ی روند بازسازی خانه های قدیمی میتوان وارد فضای دکوراسیون داخلی شد و با تغییراتی کوچک تا بزرگ ، شکل و شمایل جدید و مدرنی را برای این خانه ها در نظر گرفت .  برای خانه های قدیمی اکثرا از کفپوش های مناسب با فضا استفاده میکنند . چون کفپوش های اصلی این خانه ها در  گذر زمان دچار خرابی و از بین رفتگی میشوند .

پس لازم است از کفپوشی مناسب با ابعاد فضا از سرامیک و کاشی گرفته تا پارکت های چوبی با توجه به سلیقه و نظر مشتری در خانه اجرا شود . انتخاب رنگ درست برای این کفپوش های بسیار مهم است تا در ترکیب با بقیه عناصر و سطوح باشد تا هارمونی رنگی و فضایی موجود در خانه از بین نرود .

رنگی تازه بر دیوارهای خانه

رنگ ها در خانه های قدیمی پس از چندین سال میتواند کدر شود یا ترک خوردگی های بر روی آنها ایجاد شود و دیگر فضا را مطابق میل اعضای خانواده نکند .  پس لازم است رنگی تازه به آن زد .  استفاده از ترکیب های رنکی و جذاب میتواند فضایی ممتاز و زیبا  را برای منازل رقم بزند . هم چنین برای رنگ دیوارها باید این را در نظر داشت که مبلمان خانه میتواند نقشی مهمی در ترکیب شدن و هماهنگی با این رنگ های دیوارها داشته باشد .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات