طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

چگونه طراحی داخلی کنیم؟

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 21 تير 1399 در ساعت 11 : 45 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 طراحی داخلی به حرفه ای گفته می شود که فضای داخلی خانه را  به وسیله چیدمان و دکوراسیون به فضای بهتری تبدیل کند.امروزه بیشتر به این موضوع اهمیت داده میشود.و از طراحی دکوراسیون داخلی برای هر محیطی استفاده میکنند.در این مقاله توسط کارشناسان شرکت معماری  هیرادانا تلاش کرده ایم تا زیر و بم طراحی داخلی را برای شما همراهان عزیز به اشتراک بگذاریم.

شما باید در ابتدا را نظر همه اعضای خانواده را بدانید و در نهایت به وسیله جمع بندی متوجه شوید که چه سبکی را دوست دارید.

 امروز بازسازی ساختمان به سبک مدرن طرفداران بیشتری دارد زیرا هم ساده میباشد هم در نهایت سادگی بسیار زیبا است و استفاده از چوب و وسایل گرانبها از نظر هزینه ممکن است برای کاربران سنگین باشد.

 طراح داخلی باید علاوه بر طراحی زیبا و خلاقانه بتوانند تا با مشتری هم صحبت شود و نظر خود را به آنها بگوید.

 یک معمار ابتدا باید طراحی داخلی را به گونه ای انجام دهد که نیاز به عملکرد را بتواند برطرف کند و بعد به دنبال آن چگونگی هست در هر فضا مانند نور رنگ و غیره بپردازد.

 در طراحی داخلی ما به‌دنبال چیدمان گوناگون مبلمان متغیر کف سازی و غیره نیستیم .بلکه به دنبال ایجاد فضایی با تعاریف مختلف و طراحی مبلمان های ثابت آن فضا می باشیم تا بتوانیم حوزه و عملکرد یک فضا را دقیق‌تر بررسی کنیم.

چگونه طراحی داخلی کنیم؟

دکوراسیون داخلی در منزل فراتر از یک چیدمان ساده می باشد .در طراحی داخلی میتوانید محیط قدیمی وکهنه ای که مدت هاست که از آن خسته شده اید را تغییر دهید.تنها کمی خلاقیت و هزینه کافی است.

 ارتفاع فضاها فرم مبلمان شکل پنجره ها رنگ هر فضا بافت و مصالح میزان نورگیری و غیره همه می توانند در بیان یک طراحی داخلی زیبا برای مخاطب تاثیر گذار باشند.

 برای مثال این خلاقیت و طراحی خوب یک معمار است که بتواند  با استفاده از ابزارهایی مانند مبلمان، رنگ و نور و غیره می‌تواند به یک اتاق 20 متری را به یک فضای کاربردی و زیبا تبدیل کند و آن را مطابق با کاربری آن هم سو و هم جهت کند.

 اما اگر بخواهیم فضای بزرگتر را در حدود ۱۵۰ مترمربع تغییر عملکرد آن را به سالن مطالعه کتابخانه و یا نمونه کار برای نقاشی تبدیل میکنیم .ضرورت اینکه معمار داخلی نیاز پیدا می کند که عملکرد های خلاقانه تر و خاص تر به ویژه نورهای آکوستیک امنیت داشته باشد و طراحی بنیادی و تغییر کاربری پلان نیاز خواهد داشت.

سه مورد از عواملی که در طراحی داخلی هر اتاق در ساختمان باید رعایت شود به شرح زیر می باشد

 یک اتاق باید با توجه به عملکرد آن آرایش شود.

 فضای استفاده شده که در اتاق هستند در فرد باید ایجاد شادابی و اشتیاق کنند.

 هارمونی و توازن در اجزا و اشیا باشد که در اتاق جزو عوامل بسیار مهم است.

چگونه طراحی داخلی کنیم؟

 این سه روش که گفتیم در عین سادگی هر فضایی را می‌توانند زیبا کنند و جلوه فوق‌العاده‌ای به آن بدهد که باید از آغاز پروژه آنها مورد بررسی قرار بگیرد

طراحی داخلی نیازمند کار و همکاری با کاربران خبره برای ایجاد فضای مناسب با نیازهای مشتری است برای رسیدن به راهکارهای موفق همکاری با هماهنگی با کارشناسان معماری ضروری است

 سبک های بسیار زیادی در طراخی داخلی منزل وجود دارد که هرکدام با نظر افراد متفاوت است. مثلاً کارهای ساده و مینیمال و کارهای منحنی از سبک مدرن می باشد که اغلب جوانان به آن علاقه‌مند هستند و در مقابل آن سبک کلاسیک افراد مسن تر به آن علاقه بیشتری دارند زیرا سبک‌کلاسیک سبکی با تقارن و نظم است که از ویژگی‌های آن اشرافی و سلطنتی بودن است.

در طراحی داخلی مبلمان نقش بسیار مفیدی دارد زیرا تکمیل کننده بقیه دیزاین خانه میباشد. مثلاً در ابتدا اگر بخواهید پرده ای را با سبک مدرن انتخاب کنید باید جنس آن حریر باشد و ساده .اما در مقابل آن اگر برای سبک کلاسیک بخوانید پرده انتخاب کنید باید ازپرده های های والان دار و تجملاتی برای خانه تان استفاده کنید.

همینطور مبلمان.در سبک مدرن مبلمان های ال شکل بیشترین کاربرد را دارد ولی در سبک کلاسیک استفاده از مبلمان استیل مرسوم میباشد.

چگونه طراحی داخلی کنیم؟

 

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات