طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

نقش رنگ ها در دکوراسیون داخلی منزل

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 11 اسفند 1398 در ساعت 8 : 57 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

همان طور که شما میدانید رنگ ها نقش بسیارمهمی در ساختمان دارند و ما امروز میخواهیم در مورد رنگ ها در ساختمان صحبت کنیم و بهترین رنگ ها را در مکان های مختلف وداخل ساختمان به شما پیشنهاد بدهیم . شما هیچ وقت نمیتوانید دنیای پیرامون خود را بدون وجود رنگ تصور کنید. چون هر رنگی که ما در این دنیا میبینیم دارای تاثیر فیزیکی و روانی مخصوص به خود میباشد. افراد به این تاثیرات واکنش های مختلفی نشان میدهند. پس برای استفاده رنگ ها در دکوراسیون داخلی منزل  باید رنگ ها را خوب بشناسیم و بدانیم چه عملکردی  و چه تاثیری در ساختمان دارند.

در ادامه مطلب به تاثیرات 5 رنگ در ساختمان میپردازیم.

 نارنجی

نارنجی باعث میشود که بیننده به آن واکنش جدی نشان بدهد و واکنش بیننده به رنگ نارنجی شامل دو واکنش میشود یا بیینده عاشق فضای آن مکان میشود که رنگ نارنجی درآن به کار رفته  یا از آن مکان متنفر میشود.

نقش رنگ ها در دکوراسیون داخلی منازل

سبز

 رنگ سبز بیشتر مواقع برای به رخ کشیدن عناصری که دارای نشانه های خاص در بازسازی ساختمان  میباشد به کارمیرود. رنگ سبز بعد از رنگ آبی دومین رنگ پر طرفدار در میان مردم است. طیف های طبیعی رنگ سبز  دارای طراوت, تازگی,تعادل,آرمشو تسکین میباشد. ترکیب اشتباه رنگ های مختلف با رنگ سبز میتواند احساس کم انرژی وبی حالی را در فرد بیننده ایجاد کند.

نقش رنگ ها در دکوراسیون داخلی منازل

قرمز

رنگ قرمز از آن دسته از رنگ هایی است که اکثر افراد با آن به راحتی ارتباط برقرار میکنند این رنگ دارای احساس هایی نظیر رشادت. تخطی. قدرت و هیجان و ... از نظر روانشناسی رنگ قرمز میزان انرژی را افزایش داده  و هر گونه وجود رنگ قرمز در طراحی داخلی  میتواند توجه بیننده را جلب کند.

نقش رنگ ها در دکوراسیون داخلی منازل

آبی

نزدیک90% مردم رنگ آبی را دوست دارند میتواند  دلیل علمی این موضوع این باشد که رنگ آبی در بدن هورمون های خاص شیمایی را تولید میکند که باعث میشود بیننده احساس آرامش کند. آبی به انسان حس اعتماد , اطمینان,صداقت,منطق می دهد. با توجه به اینکه دانشمندان تحقیق های در مورد رنگ آبی انجام دادند که می گویند رنگ آبی میتواند عملکرد ورزشکاران در باشگاه و مکان های ورزشی و عملکرد کارمندان را در دکوراسیون اداری  و محیط کاری تاثی بگذارد و حتی افزایش بدهد.

نقش رنگ ها در دکوراسیون داخلی منازل

بنفش

بنفش رنگی است که به انسان حسی بین همان حس های رنگ قرمز و آبی است یعنی کمی به انسان آرامش می دهد و کمی هم باعث میشود انرژی افراد زیاد شود. رنگ بنفش از انسان آدمی درونگرا و افراطی میسازد و انسان ها را تشویق میکند که پی دانش و عرفان و معرفت بروند.

نقش رنگ ها در دکوراسیون داخلی منازل

مشکی 

 اغلب  مردم فکر میکنند که رنگ مشنی در ساختمان باعث کوچک تر دیده شدن  طراحی دکوراسیون داخلی می شود این طرز فکر در همه دکوراسیون های داخلی درست نیستد. دیوار های سیاه میتوانند با کمک اثر های هنری از جمله: مبلمان و چارچوب در ها و با استفاده از میز و صندلی سفید در دکوراسیون داخلی منزل  به کمک زیبا تر کردن  دکوراسیون داخلی  کمک کند. البته در بعضی از منازل استفاده از رنگ مشکی درست نیست چون در بعضی از موترد رنگ مشکی احساس بسته بودن محیط و ترسناک کردن محیط را به صاحب منزل می دهد.  از نظر روانشناسی رنگ مشکی توانایی این رو دارد که بتواند کمک کند به افراد  خلاق برای تحریک کردن خلاقیت آنها که بتوانند از طرز فکرشان بهتر استفاده کنند. بهترین رنگ برای جفت کردن با رنگ سیاه رنگ سفید میباشد  این جفت کردن بهترین جفت رنگ برای بازسازی منزل به سبک کلایسک میباشد. این دو رنگ به دلیل خنثی بودن در چرخه رنگ متواند ظاهر کاملا ایده الی باشد برای دکوراسیون داخلی منزل شما باشد. در کاشی ها و سرامیک ها میتوان رنگ های سیاه سفید به صورت یکی در میان استفاده کرد .

نقش رنگ ها در دکوراسیون داخلی منازل

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات