طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

مقاوم سازی و مستحکم سازی نمای ساختمان

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 20 شهریور 1398 در ساعت 13 : 59 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

با کمی نگاه دقیق تر حتما متوجه نماهای ساختمانی شده اید که دچار فرسودگی و یا در حال تخریب و از بین رفتن هستند شده اید  . یکی از مسئولیت ها و خدماتی که شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا برای شما عزیزان در نظر گرفته است بازسازی و تعمیرات نما ساختمانی میباشد . به طور کلی بعد از گذشت چندین سال نماهای ساختمانی نیاز به بازسازی و تعمیرات دارند و باید به درستی از آنها مراقبت کرد . در مرحله نخست بازسازی نما برای داشتن یک پروژه اصولی و مطابق استانداردهای لازم نیاز به طراحی درست و دقیق نما وجود دارد . طراحی نماهای فرسوده و یا در حال تخریب نیاز به مهارت و دانش بالای معماری و مهندسی دارد . و خود دارای اصول و ضوابط مشخصی است ولی ما در این مقاله سعی در بازکردن مباحث مقاوم سازی و مستحکم سازی نمای ساختمان های فرسوده داریم . ولی شما عزیزان میتوانید از مجموعه مقالات شرکت طراحی و اجرای نمای ساختمان هیرادانا برای بیشتر آشنا شدن با مراحل مختلف بازسازی نما دیدن فرمایید .

در اولین مرحله این سوال ممکن است پیش آید که چگونه تشخیص دهیم و یا متوجه شویم که نمای ما نیاز به بازسازی و یا مقاوم سازی دارد و به طور کلی نمای ما فرسوده شده است ؟ چندین روش و راه برای تشخیص این مسئله وجود دارد ولی دقیق ترین روش و علمی ترین آن مشاوره از یک متخصص و مهندس برای بررسی نمای ساختمان شما است . که میتواند به راحتی نمای شما را آنالیز و ایرادات آن را برای شما روشن نماید .

یکی دیگر از راه ها سست شدن متریال ها و یا افتادن آنها از روی نما است که نشان دهنده پایین آمدن مقاومت و استحکام نمای شما است و باید برای آنالیز دقیق تر از یک معمار و مهندس نمای با تجربه کمک بگیرید . باید در نظر داشته باشید که سست شدن نما و افتادن متریال ها بسیار خطرناک است و در صورت هرگونه صدمات مالی و جانی که از نمای شما نشات بگیرد شخص خاطی شما محسوب میشوید و باید تمام عواقب آن را به گردن بگیرید . با این حال شما میتوانید با استفاده از مقاوم سازی نما و تعمیرات نما خیال خود را از این بابات به طور کامل آسوده کنید . شرکت بازسازی و تعمیرات ساختمان  هیرادانا با بیش از چندین سال سابقه و انجام بیش از 100 پروژه موفق در سراسر کشور میتواند شما را در امر تعمیرات نما و مقاوم سازی آن یاری کند .

در زمان تعمیرات و مقاوم سازی نما ممکن است که بین دوراهی های مختلفی قرار بگیرید مانند این مورد که متریال نما را حفظ کنیم و تنها آن را مقاوم سازی کنیم و یا به طور کلی متریال ها را تعویض نماییم ؟

برای جواب یه این سوال باید به وضعیت نمای ساختمان شما نگاهی دقیق و مهندسی شود و برای تصمیم گیری مناسب این سوال تمام فاکتور ها به وضعیت و سلامت نمای شما بستگی دارد . برای مثال اگر نمای ساختمان شما نما سیمانی باشد و دچار فرسودگی شده باشد بهتر است که تمام سیمان ها از روی نما تراشیده شوند و نما با متریالی جدید و یا همان سیمان دوباره طراحی و اجرای شود . این مسئله علاوه بر اینکه جلوه ای تازه و جدید به ساختمان شما میدهد باعث مقاوت بیشتر نما شما میشود ولی باید حتما سیمان های قبلی را از روی نما کاملا تا رسیدن به جداره اصلی و بدنه اصلی ساختمان بتراشید .

اگر برای تعمیرات نما و بازسازی نما و حتی مقاوم سازی نمای ساختمان خود از شرکت های معتبر طراحی و اجرای نمای ساختمان کمک بگیرید موفقت و حاصل کار و پروژه شما تضمین شده است . همچنین این مسئله به کوتاه تر شدن فرایند پروژه شما کمک بسزایی میکند که باعث پایین آمدن تمام هزینه های بالاسری برای بازسازی و مقاوم سازی نمای شما میشود . در کنار این مسائل سپردن نمای خود به یک تیم حرفه ای و متخصص خیال شما را از مقاومت و عدم نیاز به بازسازی و تعمیرات در آینده راحت میکند .

حال اگر نمای ساختمان شما از سنگ باشد از کدام روش میتوان استفاده کرد . نماهای سنگی را میتوان به راحتی مقاوم سازی کرد و نیازی به تعویض کلیه سنگ های نما وجود ندارد . در این روش تمام سنگ ها مقاوم سازی میشوند که خود این مسئله میتواند روش های مختلفی داشته باشد که یکی از آنها میتوان پیچ و رولپلاک کردن سنگ ها به بدنه اصلی ساختمان باشد . افتادن و سقوط سنگ ها از خطرآفرین اتفاقاتی است که در صورت فرسودگی نما میتواند رخ دهد و خطرات مالی و جانی جبران ناپذیری را میتواند برای ساکنین ساختمان ایجاد نماید . پس در صورت فرسودگی نما سنگی خود این مسئله را سرسری نگیرید و حتما به بازسازی ساختمان و مقاوم سازی نمای خود اقدام کنید .

باید این مورد را هم در نظر داشته باشید که طراحی و بازسازی نما و حتی مقاوم سازی نما امری کاملا تخصصی و حرفه ای است و باید به دست تیم های تحصیل کرده و با تجربه سپرده شود با این حال گروه های غیرمتخصصی هم وجود دارند که دست به بازسازی نما با قیمت های بسیار پایین میزنند و کار تعمیرات و مقاوم سازی نما انجام میدهند . ولی آیا میتوان به کار و فرایند کاری این تیم ها اعتماد کرد ؟

اگر شما هم به فکر بازسازی نمای خود هستید باید این نکته را در نظر داشته باشید که هر محصول با کیفیتی دارای قیمت مخصوص به خود است این مسئله در طراحی خوب و بازسازی نمای موفق هم صدق میکند . البته این گفته به این منظور نیست که بازسازی نما دارای هزینه های بسیار بالا و سرسام آوری است به طور کلی برای بازسازی نما دو بخش هزینه ای دارید هزینه طراحی نما  و هزینه اجرای نما . پیشنهاد ما برای سرعت بخشیدن و تضمین موفقیت برای امر بازسازی نمای خود طراحی و اجرای نمای خود را به دست یک شرکت معماری بسپارید  

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات