طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

متریال در دکوراسیون داخلی

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 8 دی 1398 در ساعت 10 : 22 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

مسلما بر هیچ کس پوشیده نیست که متریال ها در بازسازی ساختمان چه نقش مهمی دارند و میتوانند فضاهایی جذاب و زیبا را برای خانه ها به وجود آورند . متریال در کنار رنگ میتوانند در طراحی دکوراسیون داخلی باعث افزایش کیفیت زندگی افراد شوند و جلوه ای منحصر به فرد به فضا دهند . متریال ها انواع و اقسام گوناگونی دارند و میتوانند متناسب با کاربری فضا از بازسازی منزل گرفته تا دکوراسیون اداری و متناسب با سلیقه و علاقه مشتری در فضا مورد استفاده قرار بگیرند . از قدیم متریال های معروفی در فضاهای داخلی منازل و کاربری هایی دیگر استفاده میشده است که هنوز نیز کاربرد دارد مانند آجر ، سنگ ، چوب ، بتن و خیلی از متریال های دیگر . با پیشرفت تکنولوژی و روند رو به رشد صنعت ساختمان سازی و معماری ، متریال هایی جدید نیز به این موارد اضافه شده اند که فضاهایی خاص تر و ممتاز تر ایجاد کرده اند مانند پنل های گچی سه بعدی ، شیشه های لمینت ، پنل های پلیمری و خیلی از موارد دیگر که هر کدام مورد مصرف متناسب با ویژگی ها و شرایط خود را دارند . در این مقاله در شرکت معماری و دکوراسیون داخلی هیرادانا قصد داریم متریال هایی که در دکوراسیون لوکس فضاها نقش دارند را برای شما معرفی کنیم .

متریال چوب

چوب در دکوراسیون داخلی

چوب از دیرباز متریال مورد علاقه مردم و مخصوصا ایرانی ها بوده است . چوب خاصیتی دارد که میتواند فضارا گرم کند و به آن انرژی ببخشد و حضور در فضایی که از چوب ساخته شده است صمیمیت و حس دلپذیری را برای انسان ایجاد میکند . ویژگی این متریال این است که شما از آن میتوانید در هر فضا و کاربری استفاده کنید و هر نوع و رنگی که متناسب با فضاهایتان است را از تنوع چوبی که وجود دارد انتخاب کنید . چوب میتواند در طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه ، فضای نشیمن و اتاق خواب ها و حتی در دکوراسیون های فضاهای دیگر مانند دکوراسیون داخلی اداری  و ساختمان های تجاری نیز نمونه های زیبایی را برای این محیط ها به وجود آورد .

متریال آجر

آجر در دکوراسیون داخلی

یکی دیگر از متریال های مورد علاقه ایرانیان در معماری از دیرباز تا کنون آجر است . آجر ها نقش مهمی در ساختمان های مذهبی ، آموزشی و خانه های قدیمی داشته اند و به دلیل مقاومت خوبی که دارند حتی پس از فرسوده و خرابه شدن بناها این آجرها کماکان همان حالت قدیمی و اصالت خود را حفظ کرده اند . آجر امروزه نیز همان قدر پرطرفدار است و با آمدن مدل های جدید و رنگ های زیبایی که به بازار آمده است هم در نمای بیرونی ساختمان ها و هم در دکوراسیون داخلی منزل نمونه های زیبایی به وسیله آنها میتوان ایجاد کرد .

متریال سنگ

سنگ در دکوراسیون داخلی

سنگ جز متریال هایی است که در اغلب موقعیت های جغرافیایی میتوان از آن استفاده کرد . سنگ دارای نقاط قوت زیاد ، بافت ها و رنگ های متنوع است و میتوان در تمام غالب ها از کوچک تا بزرگ و وسیع از آن در فضاهایی بیرونی و درونی خانه استفاده کرد . سنگ میتواند استحکام و قدرت را برای محیط ها به ارمغان آورد و اما باید این نکته نیز رعایت شود که در فضاهای درونی منازل باید حد استفاده ی آن رعایت کرد و مقدار بیش از اندازه آن میتواند فضا را خشک و بی روح کند .

کاشی و سرامیک

سرامیک و کاشی در دکوراسیون داخلی

یکی از پرکاربردترین متریال ها برای کف فضاها و حتی دیوار ها است . مزیت و ویژگی استفاده از کاشی و سرامیک این است که تنوع رنگ ، بافت و نقش بسیار بالایی دارند و غیر ممکن است نتوانید از میان اینهمه تنوع ، کاشی مورد علاقه خود برای استفاده در فضاهای منازلتان را پیدا نکنید.شاید خیلی ها بر این باورند که کاربرد کاشی فقط برای کف فضا ها است . اما میتوان با استفاده از کاشی هایی زیبا و منحصر به فرد ، دیوار های محیط های کاری و مسکونی را نیز با این کاشی های زیبا طراحی و اجرا کرد و حسی فوق العاده را برای فضاها ایجاد کرد .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات