طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی معماری ساختمان اداری

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 13 آبان 1398 در ساعت 14 : 45 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بی شک میتوان گفت اداره ای میتواند به بازدهی و راندمان کاری بالایی دست پیدا کند که کارمندان آن بتوانند فعالیت ها و وظایف خود را به خوبی و درستی انجام دهند . اما چه موقع کارمندان یک شرکت میتوانند وظایف محول شده به آنها را درست انجام دهند ؟ زمانی که آنها بتوانند فضایی راحت و آرامش بخش را در داخل اداره کسب کنند و بدون هیچ گونه استرس و اضطرابی و در کمال آرامش و خونسردی به کارهای خود برسند .

یک شرکت معماری و طراحی داخلی باید بتواند فضای اداری مناسب کار کارمندان را ایجاد کند .

اما چگونه میتوان یک فضای دکوراسیون اداری مناسب را در داخل یک شرکت ایجاد کرد ؟

در این مقاله سعی داریم ایده هایی را که میتواند در بازسازی ساختمان های اداری و تعمیرات ساختمان آنها به مجری دکوراسیون  کمک کند تا فضایی ایده آل را طراحی کند را با هم بررسی کنیم .

حضور گل و گیاه در فضای اداری

گیاهان همیشه جز عوامل زیبایی و طراوت یک فضا به شمار میروند . ساختمان های اداری نیز از این قاعده مستثنی نیستند .  گیاهان و گل ها میتوانند رایحه ای خوش را برای فضای اداری ایجاد کنند . ضمن اینکه حضور این گیاهان در طراحی دکوراسیون داخلی باعث میشود که یک همکاری مشترک بین اعضای اداره شکل بگیرد تا به این گل ها و گیاهان رسیدگی کنند و به آنها احساس خوبی داشته باشند که همین امر باعث افزایش همکاری بین اعضا و کار گروهی شرکت میشود .

نظم و ترتیب در دکوراسیون اداری

مسلما وجود یک نظم و ترتیب در داخل یک شرکت بسیار اهمیت دارد . نبود این نظم در داخل دفتر باعث میشود هرج و مرج و شلوغی شکل بگیرد و در ادامه ی این نابسامانی ها ، کارها از روند عادی خود خارج شده و مشکلات زیادی پدید می آید . این نظم و ترتیب هم در چیدمان و اجرای دکوراسیون اداری باید ایجاد شود یعنی اتاق ها و بخش های عمومی و بخش های خدمات و پشتیبانی همه در یک سیکل کاری منظم و دقیق جایگذاری و تعیین شده باشند ، هم این نظم و ترتیب در مبلمان فضای اداری باید خود را نشان دهد . حضور مبلمان زیاد و متعدد باعث شلوغی فضا و سردرگمی کارکنان میشود . میزها و صندلی های کاری نیز باید طبق اصول و ترتیب طراحی و اجرا شوند .

کتابخانه ای جذاب طراحی کنید

طراحی یک کتابخانه ی جذاب و خاص میتواند بسیار موثر باشد . در یک شرکت یا اداره مهم است که کارمندان با اطلاعات روز و پیشرفت تکنولوژی و صنایع در حوزه فعالیت کاری خود و شرکت هماهنگ باشند . درست است که فضای اینترنت امروزه میتواند تمام این اطلاعات را در اختیار افراد بگذارد ، اما هنوز لذت مطالعه یک کتاب یا مجله در یک فضای آرامش بخش همراه با نوشیدن چای یا قهوه میتواند برای خیلی از افراد بیشتر از چرخیدن در اینترنت باشد .

ایجاد فضایی کافه مانند برای اوقات استراحت

در طراحی دکوراسیون اداری یک فضای استراحت یا به نوعی کافه مانند برای زمان های استراحت بین فعالیت کارمندان بسیار حائز اهمیت است . این فضا میتواند به عنوان فضایی برای برقراری روابط اجتماعی بین کارمندان باشد تا از این طریق کارمندان بتوانند حس صمیمیت و دوستی را بین خود ایجاد کنند که نتیجه این کار باعث میشود روحیه تیمی اعضای شرکت بالا رود در آخر سر به موفقیت شرکت میرسد .

ایجاد محیط هایی شخصی برای کارمندان

باید به کارمندان این اجازه داده شود که اتاق کار خود یا میز های مخصوص به خود را شخصی سازی کنند . این شخصی سازی میتواند با حضور عکس هایی از خانواده ی فرد ، آویزان کردن آثار هنری مورد علاقه ی او یا گیاهان تزئینی کوچک رومیزی که فرد به آن علاقه دارد ، اتفاق بیفتد . با این کار احساس خوشایندی به آنها دست میدهد تا بتوانند فضای کاری خود را آنگونه که میپسندند ایجاد کنند .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات