طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون داخلی منزل به سبک باروک

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 28 ارديبهشت 1399 در ساعت 15 : 28 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

امروزه در طراحی داخلی منزل از سبک های مختلفی استفاده می شود که اکثر این سبک ها از سبک های هنری سده های گذشته نشات گرفته است. یکی دیگر از سبک های جذاب که میتوانیم از ان در بازسازی و اجرای دکوراسیون خود از ان استفاده کنیم سبک باروک است که ما در شرکت معماری هیرادانا در این مقاله قصد داریم به معرفی این سبک بپردازیم. سبک باروک در قرن هفدهم میلادی در ایتالیا به وجود امد و بعد تقریبا تمام اروپا را فرا گرفت و تا اوایل هجدهم میلادی به عنوان سبکی بسیار محبوب در بین مردم اروپا  قرار داشت.

سبک باروک معمولا در چیدمان فضا های بزرگ به کار گرفته می شود و بیش از هر چیز ثروت و تجمل گرایی را به تصویر می کشد. در سبک باروک تزیین دیوار ها ، سقف ها و کف بسیار مهم است و اکثرا دارای تزیینات نمایشی زیاد است، به عنوان مثال برای دیوار ها معمولا از تابلو فرش های معروف ، آینه و مواردی از این قبیل استفاده می شود و برای سقف نیز از حاشیه های متنوع با لوستر های کرستالی استفاده می کنند و برای کف اتاق نیز معمولا از سنگ مرمر ، سرامیک و یا از گرانیت استفاده می شود.

در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک باروک هم بهتر است از مبلمان های با حکاکی های نفیس که روکش طلا یا برنز پوشش داده اند ،روکش های چوب گرانبها که با فلزات با ارزش اراسته شده اند می توان استفاده کرد.

خصوصیات بارز سبک باروک

  •  استفاده از رنگ های غنی و درخشان مثل طلایی ، سبز و قرمز تیره و..
  • استفاده از فرش ها و قالیچه های نفیس برای اتاق ها
  • استفاده از پارچه های کتان و نفیس ،  لوکس زربافت ، ابریشم و چرم و... و استفاده از پرده های گل دار و گلدوزی شده
  • استفاده از لوستر های کریستال و اینه های بزرگ
  • استفاده از میز و صندلی با پایه های منبت کاری شده

طراحی دکوراسیون داخلی منزل به سبک باروک

  • طراحی اتاق نشیمن به سبک باروک

استفاده از رنگ طلایی را می توان از ویژگی های بارز سبک باروک در بازسازی ساختمان  دانست  در اتاق های نشیمن در سبک باروک می توان از دیوار ها با رنگ های سفید و طلایی و از رنگ قهوه ای برای زمین اتاق نشیمن استفاده کرد. برای مبلمان این اتاق نیز می توان از مبل ها با پایه های حکاکی شده و لوستر های کریستالی استفاده کرد. فرش های مورد استفاده در این سبک هم بایستی در زیر نور لوستر پهن شوند.

طراحی دکوراسیون داخلی منزل به سبک باروک

  • آشپزخانه به سبک باروک

در آشپزخانه های طراحی شده به سبک باروک از حکاکی های متنوع روی دیوار، پرده های منحنی و مبلمانی لوکس استفاده می شود. استفاده از میز ناهار خوری بزرگ یکی دیگر از ویژگی اشپزخانه های سبک باروک است که در این اشپزخانه ها از میز ناهار خوری هایی که دارای میز و صندلی حکاکی شده هستند استفاده می شود بهتر است که این میز غذا خوری را زیر یک لوستر کریستالی بزرگ قرار دهیم. رنگ های غالب در دکوراسیون اشپزخانه سبک باروک هم  رنگ سفید ، طلایی و قهوه ای روشن است.

طراحی دکوراسیون داخلی منزل به سبک باروک

  • طراحی اتاق خواب ها در سبک باروک

نکته مهم در این قسمت طراحی داخلی این است که استفاده از سبک باروک برای اتاق خواب های بزرگ مناسب است و در غیر این صورت مبلمان های حجیم استفاده شده در این سبک باعث می شود فضای اتاق خواب شما کوچک تر به نظر برسد. در اتاق خواب های سبک بزرگ نیازی به پنجره و نور گیر های بزرگ و زیاد نیست زیرا این پنجره ها با پرده های بزرگ، زخیم و رنگ تیره پوشانده می شود و بجای ان از لوستر های کریستالی بزرگ و اباژور ها و چراغ های دیواری نور اتاق خوابتان را تامین می کنید.

دیوار های اتاق خوابتان نیز با گچ بری های برجسته و پیچیده تزیین می شود البته برای دیوار ها با توجه به سلیقه می توان از کاغذ دیواری های برجسته یا پانل های اماده چوبی نیز استفاده کرد.

در اتاق خوابتان از تخت با تاج کنده کاری شده آینه های بزرگ با قاب های طلایی، مجسمه ، وسایل دکوری تجملی و... پر زرق و برق استفاده شود تا ماهیت سبک باروک نمایان شود.

طراحی دکوراسیون داخلی منزل به سبک باروک

 

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات