طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ماوریک

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 24 فروردین 1399 در ساعت 12 : 45 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی دکوراسیون داخلی با توجه به سلیقه افراد وعلایق آنها می‌توانند با استفاده از سبکهای مختلفی اجرا شود یکی از سبک هایی که می توانیم در دکوراسیون داخلی از آن استفاده کنیم سبک ماوریک می‌باشد. یکی از پر طرفدار ترین سبک های دکوراسیون داخلی سبک امروزی مدرن می باشد تمایل افراد به رنگ و طرح های که به دور از هر نوع آلایش اضافی باعث شده است که طرح‌های جدیدی به وجود آید از جمله سبک های دکوراسیون مدرن امروزی می توان اشاره کرد که البته این سبک طرفداران خاص خود را هم دارد. لغت انگلیسی ماوریک معنای فردی مستقل را می‌دهد که به صورت تک رو پیش می رود و با هیچ گروهی همراه نمی شود. در واقع سبک ماوریک جزئی از سبک مدرن می باشد که رویکردی مبتکرانه دارد. این سبک به خاطر نزدیکی به رویکردهای دنیای مدرن امروزی دارد طراحی مدرن بدون قید و شرط شهرت پیدا کرده است. سبک ماوریک سبکی که از قوانین پیروی می کند و زاییده تخیل می باشد. به همین دلیل هم ما در شرکت معماری  هیرادانا میخواهیم در این مقاله به بررسی بیشتر این سبک طراحی دکوراسیون داخلی بپردازیم و از جهات مختلفی آن را بررسی کنیم .

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ماوریک

 عناصری که در طراحی های این سبک استفاده می شود کمی نا آشنا و غیر معمول هستند در این سبک و قانونی در هنگام انتخاب عناصر وجود نداشته و حتی رنگ ها به به طور تصادفی انتخاب می شود. البته بسیاری از افراد هستند که با سبک ماوریک هیچ آشناییتی ندارند و آن را از نظر بصری چالش برانگیز و غیرعادی می یابند در این نوع  بازسازی منزل نوعی طرح نوآورانه و بی مانند است افراد هنگامی که با آن مواجه می شوند یا عاشق این نوع دکوراسیون می شوند یا از آن متنفر میشود در واقع استفاده  این سبک برای دیدگاه ها حد وسطی وجود ندارد شما ممکن است در این سبک با طرح‌ هایی مواجه شوید که در نگاه اول عجیب و غریب هستند اما در کل این سبک سبکی جسورانه می باشد استفاده از هیچ نوع طرح و رنگ واهمه ندارد. این سبک در فضاهای کوچک و بزرگ قابل اجرا می باشد و بیشتر مناسب برای افرادی است که دوست دار مد روز هستند این سبک با دنیای مدرن امروزی هماهنگی بسیاری دارد. اگر از این سبک مانند سبک های دیگر به درستی و طبق اصول استفاده شود نتیجه بسیار منحصر به فرد و متفاوت و در عین حال خیره کننده به شما خواهد داد.

  • انتخاب رنگ در سبک ماوریک

در انتخاب رنگ در فضاهای طراحی داخلی  شده به سبک ماوریک هیچ محدودیتی برای انتخاب رنگ وجود ندارد و می توان از رنگهای متضاد پر زرق و برق و نامتعارف که تاکنون در کنار همدیگر استفاده نشده است هم استفاده کنید. شما حتی می توانید اگر در ذهنتان یک پالت رنگی خاص دارید استفاده کرده و طرحی را به دست آورید.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ماوریک

  • عناصر دکوراسیونی این سبک

جزء اصلی طراحی داخلی ماوریک عناصر طراحی دکوراسیون داخلی می باشد در واقع این عنصر ها شبیه عناصری هستند که در طراحی معاصر هم استفاده می‌شود مثل کوسن ها و فرش ها و غیره در   اما تفاوت این است که ممکن است یک اختلاف چشم‌گیری با همدیگر داشته باشند دلیل آن هم این است که انتخاب ها در این سبک تصادفی می باشد.

  • مبلمان

 در ابتدای مقاله گفتیم که سبک ماوریک با دنیای مدرن امروزی همخوانی زیادی دارد بنابراین در این سبک تجهیزات و مبلمان روز انتخاب می‌شود. در اکثر مبلمان های این سبک طراحی دیده شده است که از مبلمانی عجیب و غریب  و در عین حال کاربردی استفاده می شود.

اگر شما خانه های طراحی شده با این سبک را بررسی کنید به نکات و عناصری پی خواهید برد که در هیچ سبک دیگری مشاهده نکردید در طراحی دکوراسیون منزل به این سبک شما شاهد صندلی هایی با اشکال نامنظم و رنگ کف و دیوار، سایه ها متداخل و حتی متعارض برخورد خواهید کرد اما در کل چیزی که میبینید درست است که شاید به چشم بعضی ها نا آشنا باشد اما یک طرح متفاوت و جسورانه ای خواهد بود. از این سبک علاوه بر طراحی داخلی منزل در گالری های هنری و موزه های مدرن نیز استفاده می شود.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ماوریک

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات