طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون آشپزخانه به سبک مینیمال

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 14 اسفند 1398 در ساعت 14 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

همانطور که میدانیم از آشپزخانه به عنوان قلب خانه یاد میشود بنابر این باید در  طراحی دکوراسیون آشپزخانه دقت و ظرافت ویژه ای به عمل آید تا محیطی زیبا و دلپذیر باز سازی و اجرا کنیم. دکوراسیون آشپزخانه به سبک های مختلفی طراحی و اجرا میشود یکی از سبک های ساده، امروزی و زیبای آن سبک مینیمال یا مینی مال است که یکی از شاخه های سبک مدرن به شمار می آید. این سبک امروزه طرفداران مخصوص خود را دارد. سبک مینیمال ، سبک ساده گرایی و حداقل گرایی است و سبک مینیمالیستی یکی از معروفترین سبک های طراحی دکوراسیون داخلی  به شمار می آید. کلمه مینیمال در لغت به معنای حداقل است. به همین دلیل مینیمالیست ها به ساده بودن و ساده گرایی شهرت دارند در هنر نیز مینیمالیسم یک سبک بوده و هنرمندان آثار خود را با ساده ترین و حد اقل ترین جزییات و ویژگی ها خلق کرده و به نمایش میگذارند.  در این سبک از لوازم تزئینی اضافی و غیر ضروری و تجملات دوری کرده و در مقابل به سمت لوازم ضروری و مهم پر کاربرد به سبک مدرن روی میاوریم.

آشپزخانه مینیمال برای خانه و آپارتمان های کوچک

اگر در آپارتمان یا خانه های کوچک زندگی میکنید یا در سوییت زندگی میکنید، آشپزخانه های طراحی شده با سبک مینیمالیسم از بهترین پیشنهاد ها برای شماست. آشپزخانه های جدید امروزی به طور ناخواسته و بخاطر پیروی از مد روز به سمت مینیمال شدن در حال حرکت هستند ، به طوری که یک آشپزخانه در طراحی دکوراسیون داخلی خود تمام المان های ساده و حداقلی را داراست .از پنهان کردن تمام لوازم در داخل کابینت ها تا انتخاب رنگ که به برسی هر کدام  از این ویژگی ها در این مقاله میپردازیم.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه به سبک مینیمال

  طراحی دکوراسیون آشپزخانه مینیمال با استفاده از ترکیب رنگ ها

معمولا رنگ غالب در یک آشپزخانه به سبک مینیمال ،یک رنگ روشن است بهترین پیشنهاد برای آشپزخانه های به سبک مینیمال در بین رنگ های روشن مناسب برای آشپزخانه ، رنگ سفید است. رنگ سفید القا کننده حس آرامش و پاکی است. از سوی دیگر رنگ سفید یکی از رنگ های مورد علاقه طرفداران سبک مدرن و مینیالیسم است. در طراحی داخلی  مینیمال معمولا رنگی که پیشنهاد میشود با رنگ سفید ترکیب شود رنگ سیاه است البته باید به این نکته توجه داشته باشیم که در ترکیب رنگ سیاه و سفید در آشپزخانه مینیمال باید به گونه ای باشد که رنگ سفید غالب بر رنگ سیاه یا هر رنگ دیگری که در آشپزخانه مان ترکیب کرده ایم باشد به گونه ای که در نگاه اول به آشپزخانه طراحی شده به سبک مینیمال اولین چیزی که به ذهن ما میرسد یک آشپزخانه طراحی شده با رنگ سفید باشد.

البته این به این معنا نیست که ما باید فقط رنگ سفید را در بازسازی ساختمان آشپزخانه های مینیمال بکار بگیریم اگر شما علاقه مند به رنگ های تیره به ویژه مشکی هستید میتوانین با رعایت نکات ساده گرایی سبک مینیمال آشپزخانه ای یه سبک مینیمال با رنگ تیره یا مشکی برای خود طراحی کنید.

  کابینت در آشپزخانه های مینیمال

در دکوراسیون آشپزخانه مینیمالیستی  ، انتخاب مناسب و پیشنهاد شده از میان انواع کابینت ، اجرای کابیت های تو کار و جادار است که نمایی از داخل به بیرون ندارند به این معنا که محتوای داخل این کابینت ها از بیرون قابل مشاهده نیست  و در عین حال بسیار جادار است به این ترتیب متوان با استفاده از این سبک و این نوع کابینت ها حس نظم و مرتب بودن را در تمام طول روز در آشپزخانه داشت. همانطور که گفتیم مینیمال به معنای (ساده گراییست (پس یکی دیگر از نکته هایی که در انتخاب کابینت باید در نظر بگیریم سادگی تمام و کمال نمای کابینت هاست. در آشپزخانه های سبک مینیمال نباید از کابینت های پر نقش و نگار و نقش برجسته و کنده کاری شده استفاده کنیم.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه به سبک مینیمال

استفاده از مرمر و سنگ های ساده و صیقلی

استفاده از سنگ مرمر یکی از ایده های خیلی جذاب و زیبا در طراحی دکوراسیون های مینیمال به شمار میرود. سنگ مرمر در کنار سادگی خود اصالت و جذابیت فوق العاده ای را به آشپزخانه های سبک مینیمال میدهد. میتوانیم از تنوع این سنگ ها در اطراف سینک یا هر سطح دیگری استفاده کنیم.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه به سبک مینیمال

استفاده از چوب در آشپزخانه های مینیمال

چوب یک عنصر زیبا است که میتوانیم از آن در آشپزخانه های مینیمالیستی خود استفاده کنیم و ترکیبی فوق العاده شیک و در عین حال ساده ای را بدست آوریم. امروزه استفاده از چوب مخصوصا چوب هایی با رنگ روشن و طبیعی میتواند نشانگر ساده گرایی باشد و زیبایی آشپزخانه مارا دو چندان کند. شما در بازسازی منزل  و آشپزخانه خود در سبک مینیمال میتوانید از میز غذا خوری چوبی ویا کابینت هایی با رنگ یا طرح چوب استفاده کنیم. البته اگر ازکابینت های چوبی استفاده میکنید حتما از کابینت هایی با رنگ ملایم استفاده کنید کابینت های رنگ قهوه ای تیره با این نوع دکوراسیون سازگار نیستند.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه به سبک مینیمال

نور در آشپزخانه های سبک مینیمال

نور در آشپزخانه های سبک مینیمال از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بهتر است در آشپزخانه های این سبک از پنجره های بزرگ استفاده شود تا نور طبیعی مناسبی را دریافت کنیم. بهتر است در این نوع آشپزخانه ها از پرده های نازک و حریر سفید استفاده شود تا بهترین نور طبیعی را جذب کنیم.یا میتوانید اصلا از پرده استفاده نکنید تا نور بیشتری را دریافت کنید. برای ایجاد نور مصنوعی هم میتوان از لوستر های ساده استفاده کرد. در آشپزخانه های سبک مینیمال بهتر است از نور های سفید یا همان مهتابی استفاده کنیم.

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات