طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی دفتر اوبر در آمستردام

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 26 شهریور 1398 در ساعت 13 : 31 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در ادامه مقالات بازسازی ساختمان در دنیای معماری در این مقاله در شرکت طراحی و دکوراسیون داخلی هیرادانا قصد داریم دکوراسیون اداری یکی دیگر از  دفاتر اداری که در سال 2017 ، در آمستردام هلند طراحی شده است را بررسی کنیم .

با ارائه خدمات در بیش از 65 کشور و بیش از 450 شهر در سراسر جهان ، اوبر یکی از سریع ترین خدمات مسافربری در صنعت فناوری است . در سال 2017 این شرکت یکی از دفاتر خود را در شهر آمستردام در مساحتی وسیع به متراژ 8000 متر مربع و در 4 طبقه تاسیس کرد تا حضور جهانی خود را گسترش دهد و مردم و فرهنگ های مختلف را به هم متصل کند .

بازسازی و دکوراسیون داخلی

استودیو معماری مونتاژ به عنوان تیم طراحی این پروژه انتخاب شد . این تیم تلاش کرد تا یک دفتر بین المللی در آمستردام ایجاد کند تا ضمن حفظ ارزش های اصلی شرکت در زمینه های بنیادی ، تبلیغاتی و فرهنگی ، الهام بخش و تکامل یافته باشد . آنچه به وجود آمد تلفیقی از رنگ ها ، مواد ، متریال و الگوها بود .

این فضا حول مفهوم کار مبتنی بر فعالیت ساخته شده است . در این شرکت هیچ صندلی و هیچ دفتر اختصاصی وجود ندارد در عوض کارمندان در محلات مستقر در تیم قرار میگیرند .هر قسمت چند منظوره و شبیه به یک دفتر کوچک است . فرصتی برای شخصی سازی و جمع شدن افراد در یک فضای راحت و فرصتی برای ملاقات های رسمی همه در یک محیط باز وجود دارد . این دفتر این امکان را میدهد تا هر تیم بتواند به طور جمعی فضای خود را شخصی کند .

بازسازی دکوراسیون اداری

تنوع فضایی در بازسازی و دکوراسیون این دفتر بسیار است . از فضاهایی با میز و صندلی هایی برای کارهای تیمی و جمعی تا افراد دور هم بنشینند و به انجام کارهایشان بپردازند تا صندلی های راحتی تک نفره برای فعالیت های مخصوص افراد و حتی استفاده از میز های کار ایستاده برای کارها در حالت ایستاده گرفته تا فضاهایی برای استراحت ، فضاهای سرگرمی و رستوران و کافی شاپ برای کارمندان و مسیرهای پیاده روی دور شرکت تا کارمندان در طول روز بتوانند به پیاده روی بپردازند و از یکجا نشینی و بی تحرکی دوری کنند .

هر کدام از این 4 طبقه بصورت پلان آزاد طراحی شده اند و هیچ روند تکراری و مشخص شده ای در این طبقات وجود ندارد و هر طبقه با توجه به فعالیت های مورد نیاز در آن طبقه طراحی و مبلمان و میز ها چیده شده اند .

یک پله ی مرکزی مارپیچ به عنوان یک ستون و مهره بین این چهار طبقه عمل میکند . حلقه های سبز و متمرکزی که دور این پله پیچیده شده اند با الهام از فضای شهری و کانال های آمستردام به یک مرکز تجمع افراد در هر طبقه وصل میشود .

استفاده از متریال های متنوع محلی در این طبقات مانند سنگ ها و آجرهایی که در معماری شهری آمستردام بسیار دیده میشود ، مبلمان با انواع و اقسام گوناگون در رنگ های مختلف ، خطوط تمیز ، استفاده از سیستم روشنایی فراوان در شکل های مختلف ، شیشه ها و پنجره هایی که کمک زیادی به نورگیری طبیعی فضاهای داخل دفتر کرده است ، همه و همه از جذابیت های طراحی این دفتر است.

طراحی دکوراسیون اداری

یکی دیگر از ایده های دکوراسیون داخلی اداری این دفتر این است که رنگ ها فضا ها را تعریف میکنند . هر منطقه ای با رنگ های مخصوص به خود شناخته میشود ، رنگ هایی که از فرهنگ ها و کشور های مختلف جهان به این دفتر وارد شده اند ، رنگ آبی مدیترانه ای ، رنگ های زرد گرم و دعوت کننده از خاورمیانه ، رنگ سبز و پر جنب و جوش اروپای غربی . هر دیوار و سطح الهام بخش است و به اندازه تنوع افرادی که در این جا کار میکنند ، غنی است .

رستوران در طبقه همکف قرار دارد و محل جمع شدن افراد هر 4 طبقه در یک مکان واحد است و معمار به این دلیل این کار را کرد که در نظر داشت افراد شاغل در این مکان در طول روز حداقل یک یا دو بار بتوانند همدیگر را در فضای وسیع و بزرگ رستوران با یکدیگر ملاقات کنند . اما در هر طبقه یک کافی شاپ مختصر و مفید نیز برای نوشیدن و خوردن عصرانه و چاشت وجود دارد .

در آخر ، طراحی محیطی چند فرهنگی ، محیطی تازه و واضح و طبیعی را ایجاد میکند که به هر فردی از هر جایی این اجازه را میدهد تا احساس راحتی و آرامش داشته باشد. بر اساس یک محیط مبتنی بر فعالیت هایی جمعی ، فردی ، رسمی و غیر رسمی ، مناطق اجتماعی رستوران و کافی شاپ ، مناطق استراحت و وضعیت های کاری انعطاف پذیر ، محیط کاری مدرن در یک بستر جهانی شکل گرفته است .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات