طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی به سبک هندی

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 26 آبان 1397 در ساعت 15 : 28 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

با ما در بخش دیگری از شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا همراه باشید تا در مورد طراحی داخلی به سبک هندی بیشتر آشنا شوید. علاوه بر اطلاعاتی در زمینه های بازسازی ساختمان ، بازسازی منزل ، تعمیرات ساختمان و غیره، سبک شناسی انواع مختلف طراحی دکوراسیون را می توانید در وب سایت شرکت دکوراسیون داخلی هیرادانا بیاموزید. سبک هندی در دکوراسیون داخلی ترکیبی یونیک و منحصر به فرد از فرم های ساده و خطوط است ، اشیای طلایی ، دکورهای لوکس ، منبت کاری زیبا و مبلمان حکاکی شده است. این موارد همه خصوصیات سبک هندی نیست اما بخش مهمی از سبک هندی در دکوراسیون داخلی را مشخص میکند . بیان هنرهای شرقی هدف اصلی این مقاله است زیرا میخواهیم بدانیم که چه چیزهایی در مورد دکوراسیون خانه های هند بسیار ویژه است . محیط های سبک هندی شامل اکسسوری های اصیل هندی ، بافت ها و طرح های غنی و نقاشی های باشکوه است که اغلب در فیلم و عکس های هندی دیده میشوند.

ویژگی های اصلی دکوراسیون داخلی هندی

در این سبک روح و معنای زندگی اهمیت بسیاری دارد . کانسپت های مذهبی و آبجکت ها اساس زندگی منظم هندی را تشکیل میدهند . خانه هایی که دارای طراحی هندی هستند با رنگ های نارنجی ، تمشکی ، فیروزه ای اشباع میشوند ، رنگ هایی که به ندرت در سبک های دیگر یافت میشوند . اقلام و وسایلی که در داخل آپارتمانی به سبک هندی دکوراسیون میشود ارتفاع کمی دارند و با چوب و بصورت دست ساز ساخته میشوند. تخت و مبلمان باید راحت ، نرم و دنج باشند هم برای استراحت و هم برای خواب . آیتم ها و وسایلی که برای خود میسازید باید همخوانی و هارمونی کامل با بافت ، رنگ و سبک هندی داشته  باشد. پنجره ها ، درها ، کرکره و صندلی و میزها میتوانند به راحتی چندین کاربری داشته باشند . دکور در یک آپارتمان هندی لزوما باید شامل عناصر و متریال های چوب ، فرفورژه و بافت های طبیعی باشد . همچنین این دکورها و وسایل میتواند از مروارید ، برنج و نقره ساخته شوند.

طراحی داخلی در سبک هندی شامل تزیینات با وسایل و سنگ و پارچه های رنگی است .

طراحی داخلی مدرن هندی در آپارتمان اغلب دارای اکسسوری ویژه ای هستند :

  • نقاشی ها : که عموما از صحنه هایی از زندگی بودا را شامل میشود
  • مجسمه هایی که کانسپت عرفانی دارند ( سبک هندی بدون این مجسمه ها غیرقابل تصور است )
  • مجسمههایپرندگانوحیواناتازخاکرس،شمعهایرنگیبااشکالمختلف (معمولا یک خانه در هند به گونه ای غنی با چنین چیزهایی تزئین شده است)
  • قلیان (درهند از زمان قدیم شناخته شده است و امروز به صورت دکوراتیو از آن استفاده میشود )
  • گلهای تازه و یا مصنوعی

اغلب افراد سبک هندی را مخلوطی از رنگهای روشن، پارچه ها، مجسمه ها، آینه های متعدد، شمعها و ویژگی های دیگر،که بعضی از آنها دست ساز اند،تصورمیکنند. اما تنوع بیش از اندازه در طراحی هندی درست نیست و باعث شلختگی دکوراسیون میشود . خانه های هندی واقعا رنگارنگ هستند اما این شورش رنگها بدون فلسفه و بهم ریخته نیستند و با تفکر و به درستی با هم ترکیب میشوند یک خانه با سبک هندی با گرما ، راحتی و نرمی آن است که جذاب میشود. که نماینده مهموان نوازی شرقی است.

همانطور که گفتیم سبک هندی توجه زیادی به رنگ میدهد و از آنجایی که سایه ها نقش مهمی در تزیینات بازی میکنند هر مورد کوچکی باید مورد آنالیز قرار بگیرد ، چه رنگی داشته باشد؟ ، چگونه با با مبلمان و دیگر وسایل خانه ترکیب شود؟ .

انتخاب درست رنگ و طرح بسیار مهم است . رنگ های نارنجی و کدویی در این سبک بسیار محبوب هستند . رنگ سبز هم به طور گسترده ای مورد استفاده قرار میگیرد و همچنین رنگ قرمز در اغلب اتاق های این سبک دیده میشود.

سبک هندی طراحی ویژه ای را در دکوراسیون دیوارها ارائه میدهد . ابعاد بزرگ دیوارها فرصت های زیادی را ایجاد میکند تا بتوان از کارهای هنری استفاده کرد . در این سبک  دیوارها به رنگ طلایی ، زرد ، فیروزه ای ، سبز روشن تزیین میشوند .

پارچه ها باید دارای طرح های گلدار روشن ، نقاشی های پرندگان و حیوانات باشد. شکل و پترن خاصی هم در هند وجود دارد که از گیاهی دارویی که در هند میرویند الهام گرفته شده است و در دکوراسیون هندی بسیار مورد استفاده قرار میگیرد . این پارچه ها و طرح ها برای تخت ، کوسن ، پرده و ملحفه ها استفاده میشود . استفاده مناسب و بجا از این پارچه ها خانه شما را به راحتی به سبک هندی در می آورد .

در سبک هندی قوس و آرک ها بار دکوراتیو زیادی را بر دوش میگیرند و توجه خاصی به آنها میشود. آینه ها ، صندلی ها ، مبلمان و تخت ها از این عنصر معماری در سبک هندی بهره میگیرند . فرم مبلمان ساده است ولی به شکلی غنی دکور و تزیین میشود.

مبلمان در دکوراسیون هندی

طراحی مبلمان باید منعکس کننده شور و اشتیاق و دلگرمی شرقی باشد .

در این سبک طراحی دکوراسیون داخلی از صندلی های گرد با کوسن های زیاد و نیمکت های نرم که گاها پشتی ندارند استفاده میشود . در قرن نوزدهم مبلمان بی تکلف و ساده هندی در اروپا بسیار پرطرفدار بوده و خواهان بسیاری داشته است . تخت های کم ارتفاع به شما این امکان را میدهد که سبک هندی را به اتاق خواب خود بیاورید . زمانی هارمونی در این سبک برقرار میشود که مبلمان و دکورها تماما با هم ترکیب شودند و منطبق با هم باشند .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات