طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی به سبک باروک

بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 24 آبان 1397 در ساعت 13 : 10 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

علاوه بر خدماتی همچون بازسازی ساختمان ، بازسازی منزل ، تعمیرات ساختمان و غیره ، شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی نیز بسیار فعال است. در این بخش از مقالات وب سایت شرکت دکوراسیون داخلی هیرادانا قصد داریم اطلاعاتی را در زمینه طراحی داخلی به سبک باروک ارائه دهیم. سبک باروک در  قرن  هفدهم در ایتالیا متولد شد و خانه های ثروتمندان و افراد قدرتمند ایتالیایی را با ظرافت و پیچیدگی خاص با شکوه و لوکس کرد. باروک در زبان ایتالیایی به معنی جلوه و شکوه است . این کلمه به راحتی میتواند پیچیدگی و ظرافت و هدفی که این سبک دنبال میکند را به خوبی نشان دهد. امروزه طراحی داخلی به سبک باروک در آپارتمان ، ویلا ، اداره و دفتر کار برای تاکید و نشان دادن قدرت و شکوه صاحب خانه اجرا میشود .

ویژگی های شاخص سبک باروک :

طراحی داخلی  به سبک باروک روز به روز بر محبوبیتش افزوده میشود ، زندگی شما در سبک باروک به مانند این است که در یک قصر زندگی میکنید .

  • منسوجات لوکس و لاکچری ( ابریشم ، براش ، مخمل ) و تزیینات غنی و زیبا ( نقوش و گچ بری های زیبا بر روی سقف و دیوارها )
  • تزیینات باروک باید نشان دهنده عظمت و شکوه باشند .
  • دکوراسیون و تزیینات زیبا بر روی دیوارها و سقف ( استفاده از نقاشی های دوره باروک که زیبایی دوچندان به محیط میدهند)
  • استفاده از مجسمه ها و المان های کلاسیک و برازنده که میتوان با توجه به محیط و کانسپت طراحی آنها را طراحی و ساخت
  • مبلمان،کهباحکاکیهاینفیستزیین شدهو با رنگهایطلایییابرنزیکامل شده اند . روکش های چوبی گرانبها ، موزاییک و فلزهای قیمتی و با ارزش میتوانند به ترتیب گزینه های مناسبی باشند .

مبلمان در سبک باروک باید به چه شکلی باشد ؟

مبلمان باروک باید حتما دیدنی ، قابل ستایش و گرانبها باشند . که به طور کلی دارای چنین ویژگیهایی میشوند :

  • مبلمان با روکش پارچه های زینتی
  • رنگ های طلایی و براق
  • پایه ها و فرم های منحنی
  • حکاکی و نقوش زیبا و پیچیده

میزها و پیشخوان کابینت ها در این سبک اغلب با سنگهای غیمتی تزیین میشوند . در سبک باروک مبلمان هایی هم مانند صندلی های عثمانی ، کابینتهای دارای نقوش ، بوفه های بلند و کمدهای دوتایی استفاده میشوند. رنگ مبلمان اقلب با رنگ دیوارها ست میشود ولی میتوان کنتراستی بین آنها ایجاد کرد . برای مثال مبلمان تزیین شده با پارچه های بورگاندی در کنار دیوارهای کرم رنگ و تزیینات طلایی بسیار شکیل و لوکس بنظر میرسد.

اتاق باروک : راز دکوراسیون داخلی

لازم به ذکر است که سبک باروک مناسب برای طراحی محیط های بزرگ و فراخ است ، در غیر اینصورت مبلمان های بزرگی که در این سبک مرسوم هستند باعث کوچک شدن فضا و اتاق میشوند . برای متمایز و مشخص کردن یک محیط و اتاق میتوانید از متریال هایی مانند کریستال ، سنگ های طبیعی ، چوب های گرانبها ، سنگ مرمر و گرانیت استفاده کنید .

آشپزخانه

آشپزخانه ای به سبک باروک یک آشپزخانه با ترکیبی از احجام و شکل های منحنی و نما و روکشی از حکاکی ها و نقوشی غنی و زیبا و پایه های منحنی و شکل دار مبلمان و لوسترهای کریستال است . شکل و فرم مبلمان و طرح ها باید نرم و منحنی و مواج باشد ، تکیه گاه صندلی ها نباید مستطیلی باشد . و یک نکته بسیار مهم که وجود دارد این است که تمام وسایل مدرن آشپزخانه شما ، نباید نمایان باشند و به نحوی باید در داخل کابینت ها و کلازت ها پنهان شوند.

اتاق خواب

در اتاق خواب باروک المان ها و عناصر حکاکی و نقوش در دیوارها و مبلمان به وفور و فراوانی دیده میشود . سقف اتاق خوابها معمولا به صورت غنی و زیبایی با گچ بری تزیین میشود . پنجره های اتاق با پرده های سنگین و زینتی مزین میشوند . پالت رنگی استفاده شده در اتاق خواب ها طیف های رنگ های طلایی ، کرم ، شرابی ، قرمز و قهوه ای را دربرمیگیرد .

سرویس های بهداشتی

حمام و سرویس بهداشتی در سبک باروک هم دارای ظرافت های خاصی است و جلوه باروک را نمایان میکند . شیرالات نفیس طلایی ، سینک مرمر ، موزاییک های سقف و نقاشی های دیواری ، آینه بزرگ در یک قاب بزرگ و نفیس و گرانبها در حمام های باروک باعث دادن جلوه و نمایی زیبا به حمام و سرویس بهداشتی میشوند .

تزیینات دیوارها ، سقف و کف در سبک باروک

در روند و پروسه طراحی یک فضای داخلی به سبک باروک شما نباید از کوچکترین جزییات چشم پوشی کنید ، شما باید بر روی تزیینات و دکوراسیون سقف ، دیوارها و کف تمرکز کنید . سقف باروک اغلب مانند نقاشی های باروک است که با گچ بری های زیبایی قاب شده است . سقف سفید و ساده هم در این سبک مجاز است ولی حتما باید با یک قاب تزیینی همراه شود . مصالح ساختمانی جدید و مدرن به شما اجازه خواهد داد تا برای دکوراسیون سقفتان دستتان باز باشد .

در طراحی دیوارهای سبک باروک سطح صافی نباید ایجاد شود . هر قسمت از یک دیوار باید یک معنی و مفهوم خاص را دنبال کند . شما میتوانید از تابلوهای نقاشی و عکس و آینه در قاب های زینتی و زیبا بهره ببرید یا از ستون های دکوراتیو  و قاب بندی و ابزارهای زیبا برای تقسیم دیوار استفاده کنید . شومینه راه حلی بسیار خوب است که زیبایی دوچندانی به سبک باروک و محیط داخلی میدهد.

کف سازی در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک باروک میتواند از سنگ مرمر و گرانیت باشد . قسمتی از کف که مستقیم در زیر لوستر قرار دارد اهمیت بسیاری دارد  که میتوان از تزیینات و کفسازی متفاوتی استفاده کرد و یا میتوان یک فرش زیبا در آن قسمت قرار داد.

سبک باروک در فضاهای غیرمسکونی

سبک باروک نشان دهنده ثروت و ظرافت و شکوه یک فضای داخلی است . و باعث کشاندن توجه ها به سمت فضای داخلی و طراحی محیط میشود . سبک باروک همیشه در طراحی های رستورانها ، هتل ها و فروشگاههای خاص محبوب بوده است .

  • طراحی سالن های طلا و جواهر به سبک باروک مثل شیرجه زدن در یک فضای فوق لوکس و لاکچری است ، فراوانی نور و بازیهای نورپردازی و یک فضای لوکس و بزرگ ، همه اینها بهترین گزینه برای طراحی فضای داخلی یک گالری طلا و جواهر است .
  • سبک باروک در مغازه ها با وجود پیچیدگی هایی که دارد به راحتی میتواند درک و مورد توجه قرار بگیرد .
  • سالن ها و تالارها بهترین مکانها برای سبک باروک هستند که با تزیینات زیاد و وجود آینه های فراوان باعث جلب توجه مشتریان و مهمانان میشود و حس بودن در یک فضای لوکس را برای آنها به ارمغان میاورد .
10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات