طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

سبک اسکاندیناوی در طراحی داخلی

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 31 خرداد 1399 در ساعت 15 : 32 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در بین تمام سبک های طراحی داخلی ، بعضی از دکوراسیون ها هستند ،که به صورت خاصی مورد توجه قرار می‌گیرند .با استفاده از آن به حال و هوای افراد خانواده هم بستگی دارد و یکی از این دکوراسیون ها دکوراسیون اسکاندیناوی است که ما قصد داریم در شرکت معماری هیرادانا مواردی که در آپارتمان های اسکاندیناوی اجرا می شود را برای شما دوستان عزیز به اشتراک بگذاریم . با ما همراه باشید.

 دکوراسیون اسکاندیناوی 

سبک اسکاندیناوی در طراحی داخلی

طراحی داخلی منزل با اسکاندیناوی در اوایل قرن بیستم شکل گرفت و به عنوان یک جنبش در طراحی مطرح شده است. به کار گیری از سادگی و کاربردی بودن آن است .این سبک دکوراسیون به آرامی در حال رشد بود و در ۵ کشور به نامهای دانمارک ،فنلاند ،ایسلند، نروژ و سوئد شکوفا شد .اوج شکوفایی این طراحی در سال ۱۹۵۰ شروع شد و تاثیرگذاری آن بعد از جنگ جهانی دوم بود. اگر بخواهیم به جزئیات پیدایش این سبک وارد شویم باید بدانیم که در سال ۱۹۱۴ یک طراح دانمارکی به نام سبک هنری واقعی را راه اندازی کرد.نام گذاری این شرکت و حرکت در مسیر پدید آمده شروع راهی بود برای رسیدن به صنایع دستی دانمارکی و ایجاد یک سبک هنری در صنعت دکوراسیون‌.

از اوایل سال ۱۹۳۰ طراحان دیگری هم در  در این عرصه ورود پیدا کردند و از طراحی های صندلی، مبلمان، پارچه های چاپی استفاده کردند. که همگی از این سبک  تاثیر گرفته بودند که هنوز نام اسکاندیناوی بر آنها نهاده نشده بود پس از آن بود که عصر طلایی برای آن بود و شروع به رشد و بلوغ کرد.

با همه گیر شدن این موضوع از سال‌های اولیه دهه ۵۰ تا اواخر دهه هفتاد میلادی همه جوایز طراحی به طراحان سبک دکوراسیون اسکاندیناوی داده می‌شد و این باعث شد که این به سرعت در میان عموم شناخته شود .در سال ۱۹۵۴ نمایشگاهی با عنوان طراحی در استانداری برگزار شد که در حوزه مد و دکوراسیون برپا بود. هدف این نمایشگاه  شناساندن این سبک در مبلمان به مردم آمریکا بود زیرا این نمایشگاه در آمریکا برگزار شده بود برخلاف نام نمایشگاه که در حوزه مبلمان بود، به هیچ وجه  خود را مختص نمایش مبلمان نکرد علاوه بر مبلمان نمایشگاه تلفن همراه، الکترونیک ،اتومبیل و بسیاری از بخش‌های طراحی صنعتی در این نمایشگاه مطرح می‌شد.

هدف از برگزاری این نمایشگاه در دهه ۵۰ چه بود؟

 هدف این نمایشگاه آشنا کردن مردم با این سبک در حوزه پیشرفت صنعت بود . این  سبک به قدری شناخته شده و عمومی شد که تمام دکوراسیون اسکاندیناوی در جای جای جهان صادر شد و طراحی شد و در نتیجه  این سبک همه گیر شد که برای تلطیف روح انسان شکل گرفته و بسیار تاثیر گذار بود و خیلی فراتر از یک طراحی خشک و معمولی است. به این سبک دکوراسیون می توان تقلید و شبیه سازی هم گفته شود .زیرا از سبک مینیمالیست و شاخه‌های دیگر دکوراسیون شکل گرفته است.

تفاوت سبک اسکاندیناوی و مینیمال

سبک اسکاندیناوی در طراحی داخلی

علت اینکه ما این دو سبک را با یکدیگر مقایسه میکنیم شبیه بودن آنها به یکدیگر است . استفاده از المان های اصلی در سبک مینیمال بیشتر به چشم می آیند تا اینکه رنگ و رنگ آمیزی.

در عوض بازسازی ساختمان و یا دکوراسیون اسکاندیناوی تمرکز خود را روی راحتی و لذت نشینی محیط قرار می دهد یکی از دلایل این موضوع شرایط اقلیمی کشورهایی است که سبک اسکاندیناوی از آنجا شکل گرفته است. مثلا به دلیل سرمای طولانی در این کشور بیشتر سعی می کنند که محیط خانه را گرم با استفاده از رنگ آمیزی گرم و المان های گرم آن را طراحی کنند.

به همین دلیل است که در انتخاب رنگ دستشان باز است و برخلاف مینیمالیست ها میتوانند از رنگهای متنوع استفاده کنند. در انتخاب رنگ مبلمان اگر دقت داشته باشید سبک‌مینیمال می تواند از رنگهای متنوع تر استفاده کنند و اما در سبک‌مینیمال اینگونه نیست در سبک مینیمال از رنگ های خنثی و سرد استفاده می شود.

در سبک مینیمال برای انتخاب رنگ و به کارگیری المانهای طراحی با اندازه و محدودیت اجرا شود اما در اسکاندیناوی هر بخش که می خواهید می توانیدمتنوع دکوراسیون کنید.

یکی دیگر از تفاوت های سبک مینیمال و اسکاندیناوی استفاده از فلزات و مواد پلاستیکی در دکوراسیون داخلی مینیمال است .اما در سبک اسکاندیناوی معمولا از چوب و الیاف طبیعی استفاده می‌شود به عبارت دیگر می توان گفت که پایه مبلمان در سبک مینیمال از جنس فلز ولی در سبک اسکاندیناوی از چوب می باشد.

  نور

 یکی دیگر از ویژگی های مهم این دو سبک نوع میباشد که پنجره های بزرگ و یا قدی طراحی دکوراسیون مینیمال و اسکاندیناوی دیده می شود که دلیل چنین امری نور طبیعی باعث میشود که موجب انتقال آرامش به محیط میشودو به  دلباز نشان دادن فضای مورد نظر نیز کمک می‌کند.

سبک اسکاندیناوی در طراحی داخلی

 

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات