طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

رنگ آکریلیک در بازسازی ساختمان

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 4 ارديبهشت 1398 در ساعت 14 : 42 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

برای نقاشی در و دیوار ساختمان از رنگ های مختلفی استفاده می شود. یکی از انواع رنگ که در تعمیرات ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد رنگ آکریلیک نام دارد. رنگ آکریلیک به دلیل خشک شدن با سرعت بالا و اینکه قابلیت شستشوی بالایی دارد دارای طرفداران زیادی می باشد. از نظر قیمت نیز، رنگ آکریلیک تقریباً مشابه رنگ های روغنی می باشد.

رنگ آکریلیک دارای پایه آب می باشد رنگ آکریلیک برای شرایط و انواع آب و هوایی ایران رنگی مناسب و مقاوم محسوب می شود. سازگاری رنگ آکریلیک با محیط زیست بی بو بودن آن از مزایای استفاده از این رنگ در بازسازی و دکوراسیون داخلی می باشد.

انواع رنگ آکریلیک

براق، نیمه براق و مات از انواع رنگ های آکریلیک می باشد که در بازسازی ساختمان برای سطح های خارجی و داخلی از آ ها استفاده می شود. استفاده از این رنگ در بازسازی ساختمان به خصوص برای کسانی که به بوی رنگ حساسیت دارند و یا افرادی در ان جا ساکن می باشند که سن و سال بالایی دارند بسیار مناسب می باشد.

برای بازسازی ساختمان و یا تعمیرات ساختمان از رنگ آکریلیک نیمه براق استفاده می شود زیرا در مرحله میانی بین مات براق بوده و برای ساختمان بسیار مناسب می باشد. این رنگ دارای کیفیتی مناسب بوده و دوام زیادی دارد.

مقایسه رنگ آکریلیک با رنگ روغنی

برای این که رنگ آکریلیک خشک شود و دوباره بر روی آن رنگ آمیزی شود نیازی به زمانی زیاد ندارید و رنگ آکریلیک در کمتر از سه ساعت خشک می شود در صورتی که رنگ روغن حداقل به 24 ساعت زمان برای خشک شدن احتیاج دارد. رنگ آکریلیک پوشش بیشتری نسبت به رنگ روغن دارد. یکی دیگر از مزایای استفاده از رنگ آکریلیک این است که می توان آن را بر روی رنگ پلاستیک و روغنی و اپوکسی نیز اجرا نمود.مقاومت بالای رنگ آکریلیک در برابر نور خورشید از دیگر مزایای رنگ آکریلیک می باشد و به این ترتیب میزان پوسته پوسته شدن رنگ بر اثر برخورد نور خورشید به حداقل خواهد رسید. ترک های مویی که بر روی دیوار و یا سقف وجو دارد به خوبی توسط رنگ آکریلیک پوشانده می شود. احتمال آتش گرفتن رنگ آکریلیک نیز بسیار پایین بوده و این نیز یکی دیگر از دلایلی می باشد که شرکت بازسازی ساختمان از رنگ آکریلیک در بازسازی ساختمان استفاده می شود.

معایب رنگ آکریلیک

نسبت به رنگ های دیگر رنگ آکریلیک دارای عیوب بسیار کمتری می باشد اگر زیرسازی رنگ آکریلیک در بازسازی ساختمان  به خوبی انجام نشود پس از رنگ آمیزی ترک هایی بر روی سقف و یا دیوار مشخص می شود  و همچنین اگر از غلتک برای رنگ آمیزی استفاده شود پس از اینکه رنگ آکریلیک خشک شد رنگ خیلی صاف و صیقلی و یکدست نمی شود.

رنگ آمیزی توسط رنگ آکریلیک همچنین کاری است که باید توسط افرادی حرفه ای انجام شود در غیر این صورت جای قلمو بر روی دیوار باقی خواهد ماند.

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات