طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون اداری و چیدمان درست آن

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 17 فروردین 1399 در ساعت 10 : 41 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در طراحی دکوراسیون اداری  استانداردها و اصول طراحی داخلی اداری و نحوه چیدمان فضای اداری به عوامل مختلفی بستگی دارد.

  • نوع کار انجام شده

یکی از عواملی که برف چیدمان فضای اداری تاثیر گذار است نوع کار اداره می باشد  بخواهیم این موضوع  با یک مثال به شما توضیح مسلم در یک شرکت فروش تلفنی پیشنهاد می‌شود چیدمان فضای اداری به صورت کابین باشد تا کار کارکنان مزاحمتی برای همدیگر ایجاد نکند اما در یک شرکت دیگر مثل شرکت فناوری اطلاعات که لازمه شغل آنها همفکری و همکاری می باشد دیگر چیدمان اداری پارتیشنی یا کابینی برای آن ها مناسب نمی باشد این نوع فضاهای اداری نیازمند یک چیدمان محیط اداری باز هستند.

  • فضای استراحت کارکنان

در اکثر ادارات فضایی مثل اتاق استراحت و نشیمن برای راحتی کارکنان خود طراحی می کند زیرا کارکنان ساعات طولانی را در روز در اداره سپری می کند بنابراین نیازمند یک محیطی راحت و با آرامش برای تمرکز بیشتر بر روی کارشان هستند. راحتی در فضای کار و داشتن فضایی برای استراحت بازدهی کار کارکنان را افزایش می دهد. طراحی یک فضای استراحت در اداره باعث می شود تا سستی و یکنواختی وارد محیط کاری نشود بنابراین بهتر است هنگام چیدمان فضای اداری یک مکانی را برای استراحت کارکنان در نظر بگیرید.

  • عناصر اصلی دکوراسیون داخلی در چیدمان فضاهای اداری

  • رنگ

    دکوراسیون اداری و چیدمان درست آن

انتخاب رنگ در چیدمان فضاهای اداری تاثیر چشمگیری می گذارد و حتی می‌توان گفت بعد از نور دومین رتبه را در تاثیرگذاری در چیدمان اداری دارد. رنگ بر روحیات کارکنان و زیاد و یا کم کردن استرس و تنش تاثیر می گذارد. علاوه بر این می ‌توان از رنگ در چیدمان اداری و شرکت ها برندینگ را هم بر عهده بگیرد در یک شرکت ارائه دهنده خدمات کشاورزی می توانیم از رنگ سبز رنگ گیاهان هست الهام بگیریم و در دکوراسیون داخلی خود از این رنگ استفاده کنیم.

  • نور

    دکوراسیون اداری و چیدمان درست آن

نور یک عنصر بسیار مهم و تاثیر گذار بر روی چیدمان دکوراسیون اداری می باشد. در محیط هایی که طبیعی کمی دارند با استفاده از نورهای مصنوعی که به صورت متمرکز مخفی و... می باشد نور مورد نیاز محیط را تامین می کنند. در ساختمانهایی که نور طبیعی مناسبی دریافت می کند پیشنهاد می شود از پارتیشن های شفاف از جنس پلیمر و شیشه هستند برای رساندن نور طبیعی به دیگر بخش ها استفاده شود.

  • مبلمان

    دکوراسیون اداری و چیدمان درست آن

به طور کلی اگر شما قصد دارید یک کیفیت بالای کاری را از کارکنان تان دریافت کنید باید تمام فاکتورهایی که کارمند شما برای داشتن یک محیط کاری آرام و راحت دارد را برای او فراهم کنید تا با تمرکز بیشتری به کارش بپردازد. مبلمان اداری باید راحت و دارای استانداردهای لازم باشد مبلمان اداری با توجه به سبک طراحی داخلی انتخاب می شود.

  • المان های دکوراتیو

    دکوراسیون اداری و چیدمان درست آن

از المان های دکوراتیو در فضا های اداری می توان به تابلو، ساعت، کتابخانه و گیاهان آپارتمانی اشاره کرد. بیشتر ساعت های نصب شده در محیط های اداری بسیار بی آلایش و ساده هستند و ترجیحا در این فضاها از ساعت های دارای موتور آرام رو و بدون پاندول استفاده می شود تا آرامش محیط را برهم نزند. در مورد تابلو هم بیشتر تابلو های استفاده شده در ادارات انعکاس دهنده رویداد ها اعلانات و بخش های مختلف که با اداره مرتبط هستند را (مثلا نمونه کار ها) به نمایش می گذارند. المان بعدی دکوراسیون داخلی کتابخانه ها می باشند که معمولاً از کتاب خانه ها برای نمایش محصولات منتشر شده مرتبط و همینطور افتخارات اداره یا شرکت استفاده می شود معمولاً در جایی طراحی می‌شود که دیده خوبی داشته باشد.

  • سبک دکوراسیون داخلی اداره

    دکوراسیون اداری و چیدمان درست آن

شرکت ها و ادارات هم مانند هر دکوراسیون داخلی دیگری باید استفاده از یک سبکی اجرا شود. معمولا برای بازسازی ساختمان فضاهای اداری از سبک های مدرن، کلاسیک اروپایی ، مینیمال و یا صنعتی استفاده می کنند. سبک مینیمال و مدرن شباهت های زیادی با هم دارند و معمولا با استفاده از کف پوش های ساده ،مبلمان ساده فلزی و ..... طراحی می شوند در سبک کلاسیک اروپایی هم از چرم ، چوب و سنگ برای طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می کنند و برای ایجاد حس نوستالوژیک از تم پتینه استفاده می کنند. سبک صنعتی هم یکی از سبک های است که مناسبت زیادی با چیدمان فضای اداری دارد طوری که گویای انقلابیست که در صنعت و ... طی سال ها رخ داده است.

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات