طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی و طراحی ویلایی در اسلواکی

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 16 شهریور 1398 در ساعت 15 : 20 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بازسازی منزل همیشه از مهم ترین اهداف معماران بوده و هست . تا بتوانند خانه ای که دارای کیفیت و روح معماری و دارای گذشته ای تاریخی است را حفظ و از نابود شدن آن جلوگیری کنند . پروژه ای که امروز میخواهیم در شرکت بازسازی ساختمان  هیرادانا به آن نگاهی بیندازیم طراحی دکوراسیون منزل  خانه ای در شهر براتیسلاوا اسلواکی میباشد .

این خانه 170 متری در سال 2018  طی روند بازسازی و تعمیرات ساختمان در این کشور بازسازی شد .

بازسازی و تعمیرات ساختمان

وضعیت قبلی آپارتمان با شرایط زندگی مالک جدید ناسازگاری داشت . مالک جدید به دنبال فضایی پر تحرک تر و مینیمال تر بود تا آزادی کافی برای اقامت در این خانه را داشته باشد .

بنابراین تیم طراحی ، با ارائه پیشنهادی ، تمام موقعیت ها و فضاهای قبلی خانه را تخریب کردند و تنها سیستم ساختاری را به دلایل فنی و اقتصادی نگه داشتند .

یکی از درخواست های کارفرما اضافه شدن تراس بزرگ و وسیع به بازسازی ساختمان بود که قبلا وجود نداشت و معمار این پروژه با ایجاد یک تراس بزرگ به طبقه اول این خانه که از دو اتاق در همان طبقه دسترسی مستقیم داشت ، این درخواست کارفرما را اجرایی کرد . در کنار این تراس یک سالن نیز به این طبقه اضافه شد که در آن بخشی به عنوان کتابخانه با قفسه هایی چوبی که از کف تا سقف امتداد داشتند وجود دارد و یک فضای آرامش بخش برای خواندن و مطالعه کردن ایجاد شده است که در کنار تراس وجود دارد و میتوان با ورود به تراس در فضایی باز و زیبا به مطالعه پرداخت . این سالن  حالتی گالری مانند دارد و تابلو ها و آثار تزیینی در آن به چشم میخورد . یکی از ایده های برجسته ی این سالن طرح نورپردازی های سقفی آن است . یک لوله ی سیاه رنگ با فاصله ای از سقف در طول آن امتداد پیدا کرده است و چراغ های بر روی آن نصب شده اند .

بازسازی و دکوراسیون آشپزخانه

اما در طبقه همکف این خانه ، یک آشپزخانه که طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه  آن کاملا سفید است و قسمت غذاخوری با میز و صندلی های چوبی روبروی این قسمت قرار دارد.

در کنار این قسمت یک فضای نشیمن با کاناپه هایی خاکستری و تابلویی با همین تم رنگی نصب بر روی دیوار و قفسه هایی چوبی در کنار آن این فضا را تشکیل میدهند . سرویس و حمام و یک اتاق خواب از دیگر فضاهای این طبقه هستند.

این فضاها کاملا مینیمال و به دور از هر گونه عناصر و مبلمان اضافه است و فضایی وسیع برای گردش و   حرکت پدید آورده است و باعث شده است این ویلا حالتی سیال به خود گرفته است .

استفاده از کفپوش بژ رنگ حالت خنثی این فضا را حفظ کرده است .

یکی از عناصری که در این فضا چشمگیر و برجسته است دو لامپ سقفی است که یکی در طبقه همکف و دیگری در طبقه اول است و با طراحی خاص توری منحنی شکل خود توانسته اند روند یکنواختی را از این خانه دور کنند و بر بالا میز غذاخوری و فضای نشیمن قرار بگیرند .

بازسازی منزل

ایده ی دیگر طراح برای این بازسازی منزل استفاده از عناصر عمودی است . خطوط کابینت های آشپزخانه که به رنگ سیاه هستند ، پرده های کرم رنگ طبقات ، چراغ های آویزان سقفی ، نرده ها و حفاظ طبقه اول و هم چنین کتابخانه ای که قبلا بیان شد ، همگی بر این ایده طراح تاکید میکنند تا این حجم خالص تک رنگ فضایی را با این مداخلات زیبایی شناسانه معماری ترکیب کنند و فضایی بوجود بیاورد که حس مکانی و هندسی مناسبی را به وجود آورد  .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات