طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی ساختمان به سبک مونوکروماتیک

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 2 فروردین 1399 در ساعت 11 : 3 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بازسازی ساختمان با استفاده از سبک های مختلفی قابل اجرا هست مانند سبک های مدرن ، کلاسیک ، معاصر و . .. که با توجه به علایق و بودجه و فضای مورد نظر می توان از یک سبک یا به صورت تلفیقی  طراحی و اجرا شود. یکی دیگر از شیوه های طراحی دکوراسیون منزل مونو کروماتیک است اجرای این سبک نسبت به سایر سبک ها بسیار ساده تر و آسان تر می باشد در این مقاله شرکت معماری و دکوراسیون داخلی هیرادانا قصد داریم به معرفی این شیوه بپردازیم.  اگر بخواهیم این سبک را بطور خلاصه توضیح دهیم می توان گفت به ایجاد تعادل از طریق کنار هم قرار دادن وسایل که دارای یک  رنگ از طیف تیره تا روشن هستند را مونو کروماتیک می گویند.

 کلمه ی مونو کروماتیک در معنای کلمه به معنای تک رنگ است اما این کلمه در دکوراسیون داخلی به معنای استفاده از طیف های تیره تا روشن یک رنگ واحد در دکوراسیون می باشد.انتخاب این تک رنگ هم در طراحی داخلی  به این سبک بسیار مهم است زیرا تمام اشیا و وسایل خانه یا اجرای دکوراسیون منزل با طیف های مختلف این تک رنگ انجام می گیرد.

بازسازی ساختمان به سبک مونوکروماتیک

انتخاب این تک رنگ هم بر اساس روحیات افراد انتخاب می شود برخی افراد علاقه مند به رنگ های ملایم و ارام بخش  هستند بعضی افراد رنگ های شاد و پر انرژی را بیشتر میپسندند. سبک مونو کروماتیک برای فضاهای کوچک بسیار مناسب است و می تواند انتخاب خوبی باشد زیرا استفاده از طیف های مختلف یک رنگ باعث می شود فضا دلباز تر و بزرگ تر به نظر برسد.

استفاده از الگو های سبک مونو کروماتیک ساده ترین راه برای ایجاد فضایی مملو از هارمونی است با دانستن و به کار بردن اصول استفاده از رنگ های مونو کروماتیک می توانید به راحتی فضایی جذاب را برای منزلتان به وجود اورید.

  • انتخاب رنگ

    بازسازی ساختمان به سبک مونوکروماتیک

انتخاب رنگ یکی از مهم ترین انتخاب های دکوراسیون داخلی به شمار می اید، رنگ یک فضا تاثیر بسیار چشم گیری بر روی روحیه افراد میگذارد و می تواند احساس افراد را از خوشحالی تا ترس و استرس تغییر دهد. اولین قدم در استفاده از سبک مونو کروماتیک انتخاب رنگ اصلی است. راحت ترین راه برای استفاده رنگ در این سبک این است که ابتدا رنگ مورد نظر را با تن مورد علاقه خود را انتخاب کنید و به عنوان رنگ اصلی خود قرار دهید سپس بقیه اجزا و وسایل را حول این تن رنگ و از طیف یک رنگ  روشن تر و یک رنگ تیره تر از ان رنگ اصلی استفاده کنید. در انتخاب این رنگ اصلی یا رنگ پایه باید دقت زیادی داشته باشید زیرا این رنگ توصیف گر طراحی شما می باشد.

  • طرح ها و بافت ها را به دکوراسیون خود اضافه کنید

    بازسازی ساختمان به سبک مونوکروماتیک

هر چند که بهره گیری از این طیف های مختلف رنگ به شما برای داشتن یک دکوراسیون یک پارچه کمک بسیاری می کند اما استفاده بیش از حد یک موضوع گاهی اوقات شاید کسل کننده شود و چندان خوش ایند نباشد اگر المان های مورد استفاده در طراحی یک فضا

  • بیش از حد هم به هم شباهت داشته باشد فضایی کسل و خسته کننده را به شما ارائه خواهد داد برای پیش گیری از  ایجاد این فضای کسل کننده و ایجاد جذابیت بصری در فضا  می توان به ان بافت ها و طرح های متنوع اضافه کرد. استفاده از بافت هم  به سطح نا هموار فضا زیبایی و جذابیت می بخشد و هم باعث ایجاد سایه روشن در سطوح تک رنگ فضای شما می شود پرده ها ، کوسن ها و فرش ها عناصر مناسبی برای افزودن بافت به بازسازی منزل شما هستند.راه دوم ایجاد جذابیت بصری در این شیوه اضافه کردن چاپ ها و طرح ها ی تک رنگ هستند برای ایجاد تنوع هم می توان از یک رنگ خنثی به پالت رنگ های غیر خنثی هم اضافه نمود یعنی می توان با اضافه کردن رنگ های سفید و مشکی به رنگ اصلی  فضا را زنده تر نشان دهیم. شما اگر  اصل کار برد الگو های رنگی را بلد باشید می توانید صندلی ها ، بالش ها و کوسن ها و .. را که چاپ های تک رنگ دارند را انتخاب کنید . استفاده از الگو ها بهترین روش ایجاد عمق به پالت رنگی در سبک مونو کروماتیک هستند اما اگر شما می خواهید یک دکوراسیون ساده و فضایی سرشار از هارمونی را داشته باشید توصیه می شود به صورت محدود از این الگو ها استفاده کنید.

بازسازی ساختمان به سبک مونوکروماتیک

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات