طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

آشنایی با طراحی معماری ساختمان تجاری

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 24 آذر 1398 در ساعت 15 : 11 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در شرکت معماری و طراحی داخلی هیرادانا ما در زمینه های مختلف بازسازی منزل ، تعمیرات ساختمان ، دکوراسیون اداری و طراحی ساختمان تجاری فعالیت داریم . یکی از این زمینه های فعالیت برای طراحی ، ساختمان های تجاری است .

برای طراحی یک ساختمان تجاری عوامل مهمی نقش دارند که باید بر اساس ضوابط طراحی این نوع ساختمان ها و نوع ساختمان تجاری و فرم آن باید آنها را در طراحی ایجاد کرد . مجری دکوراسیون لوکس برای ساختمان های تجاری باید یک نمای مناسب با این فضاها را طراحی کند تا نقشی تاثیر گذار بر جذب مشتری داشته باشد. در ادامه ی این روند طراحی باید در طراحی دکوراسیون داخلی واحد های تجاری به عواملی که باعث جذب مشتری میشود توجه کرد . این عوامل میتواند طراحی یک ویترین جذاب باشد ، یک طراحی داخلی تازه و بکر ، سیرکولاسیون مناسب فضاها ، نورپردازی های عالی و ... باشد . در کنار این موارد توجه به سایر امکانات برای راحتی حال مشتریان اهمیت بالایی دارد . طراحی پارکینگ مناسب با دسترسی آسان برای مجتمع های تجاری بزرگ و وسیع ، حضور فروشگاه های مواد غذایی و بوفه ها ، طراحی آسانسور ها و پله های برقی ، سرویس های بهداشتی در دسترس و به تعداد کافی و ... که توجه کردن به آنها جز نقاط قوت ساختمان های تجاری به حساب می آید .

ویترین

دکوراسیون تجاری

ویترین یک فروشگاه اولین صحنه ای در دکوراسیون داخلی تجاری است که مشتری با آن مواجه میشود و میتواند تاثیر بسیاری زیادی در جذب مشتری داشته باشد . یک ویترین مناسب برای مغازه های تجاری باید در بهترین شکل و طراحی خود را نشان دهد . یک ویترین مناسب باید طراحی جذاب ، نور پردازی مناسب ، حضور عناصر جذب کننده و نمای زیبایی داشته باشد تا بتوان آن را یک نمونه ی عالی در زمینه ویترین ها برشمرد .

همانگونه که ویترین زیبا باعث جذب مشتری میشود ، ویترینی نازیبا با طراحی نا مطلوب میتواند مشتری ها را از مغازه دور کند .

طراحی و چیدمان فضای داخلی

عامل مهم بعد از ویترین ، چیدمان فضای داخلی برای مشتریان است . دسترسی مناسب و سریع به آنچه که نیاز دارد باید در اولویت قرار بگیرد . هم چنین فضای داخلی باید به گونه ای طراحی شود که فضای رفت و آمد برای مشتری ها مخصوصا در زمان هایی که مغازه ممکن است شلوغ شود ، وجود داشته باشد .

علاوه بر این ، طراحی دکوراسیون تجاری باید به شدت جذاب و ممتاز باشد تا بر بیننده اثر مثبتی بگذارد . در طراحی فضای داخلی باید به رنگ ها ، متریال ها و نورپردازی که قرار است در آنجا استفاده شود ، توجه ویژه ای شود .

رفاه حال مشتری

عامل دیگر در بحث ساختمان های تجاری توجه به رفاه حال مشتریان است . به این معنا که فضایی برای نشستن و استراحت آنها در مغازه فراهم شود . هم چنین سیستم تهویه فروشگاه باید به گونه ای باشد که سرما و گرما را در فصول گرم و سرد سال در داخل فروشگاه برقرار شود تا راحتی و آسایش را برای مشتریان به همراه داشته باشد . در غیر این صورت گرما و سرما ی نامطلوب باعث اذیت شدن آنها میشود و باعث میشود هر چه زودتر از مغازه خارج شوند .

طراحی دکوراسیون داخلی تجاری

رنگ و متریال

استفاده از رنگ و متریال در  داخل ساختمان های تجاری بستگی به نوع فضا و عملکردی است که قرار است در داخل فروشگاه انجام شود . فروشگاه البسه یا مواد غذایی یا موارد دیگر فضاهایی با رنگ و متریال مخصوص به خود را میطلبند . به عنوان مثال برای فروشگاه های لباس ، با توجه به اینکه این فروشگاه برای آقایان یا بانوان یا کودکان است ، رنگ های متفاوتی برای آنها پیشنهاد میشود .

در استفاده از رنگ و متریال در بازسازی ساختمان تجاری باید به این نکته توجه شود که فراوانی رنگ و متریال باعث شلوغ شدن محیط میشود و احساس ناخوشایندی را برای افراد ایجاد میکند . استفاده از رنگ های محدود و مختصر برای فضاهای تجاری مناسب تر است .

نورپردازی

برای اینکه در فروشگاه ها مهم ترین نکته ، دید مناسب بر روی محصولات است پس باید در طراحی نورپردازی فروشگاه به این نکته توجه شود و چیدمان و رنگ نورها به گونه ای باشد که هم فروشگاه را تاریک نشان ندهد و هم زیادی نور باعث اذیت شدن چشم مشتری نشود .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات