طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

ویژگی های دکوراسیون لوکس

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 14 آذر 1397 در ساعت 15 : 41 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

زمانی بود که طراحی داخلی و دکوراسیون لوکس کمی عجیب بنظر میرسید و یک بی نظمی و آشفتگی در این نوع کارها دیده میشد و صرفا به خرید لوازم و مبلمان گران قیمت و دکوراسیون قیمتی خلاصه میشد. و تنها قشر خاصی از جامعه توانایی بهره وری از این نوع سبک زندگی را داشتند . ولی در طی سالیان اخیر تعریف دکوراسیون لوکس تا حدی دچار تغییر و اصلاحاتی شده است . خوب است بدانیم عناصر و اصول طراحی داخلی لوکس در دنیای معاصر و امروزی چگونه است و چه ویژگی هایی دارد ؟

1. خوشبختی و راحتی

وقتی از صفت لوکس استفاده میکنیم ، راحتی و خوشبختی اولین کلماتی هستند که در ذهن تداعی میشوند. طراحان داخلی در طراحی دکوراسیون لوکس همیشه در حال تلاش برای این هستند که کارفرما و مشتریانشان در هرجا و هر قدمی که برمیدارد احساس راحتی و آرامش کنند و رسیدن به این هدف را به شما تضمین میدهند. مبلمان راحت و دلپذیر ، فرش های ابریشمی و پشمی ، اثاثیه و لوازم خانگی شیک و مدرن ، تخت های فوق نرم و حتی استفاده از سنسورهای خودکار نورپردازی و سرمایش و گرمایش و حتی باز و بسته شدن درها و پنجره ها  که به جهت راحتی ساکنین طراحی میشوند. بخش کوچکی از تمرکز طراحان برای راحتی ساکنین است.

2. منحصر به فرد بودن

در طراحی داخلی لوکس همه چیز به ایجاد  یک محیط منحصر به فرد از هر جنبه برمیگردد. از آنجایی که مشتریان و کارفرمایان هزینه زیادی را برای بازسازی دکوراسیون لوکس انجام میدهند انتظار یک محیط باشکوه و پرعظمت دارند که نمونه آن را در هیچ جا ندیده باشند . طراحان دکوراسیون لوکس همه چیز را از طراحی ها و عناصر معماری و موتیف ها تا وسایل و مبلمان را به صورت یونیک و تک طراحی و انتخاب میکنند تا فضای مورد نظر برای همه افراد از ساکنین تا مهمانان حس خاص و منحصر به فرد بودن را ایجاد کند.

3. توجه به تزیینات و جزییات

طراحان برتر در حوزه معماری و طراحی داخلی لوکس به دلیل توجه وسواسی و زیاد آنها به جزییات و تزیینات است که شناخته میشوند . توجه به جزییات و تزیینات در دکوراسیون لوکس است که باعث میشود یک فضا خاص و منحصر به فرد به نظر برسد . از تمرکز بر روی تزیینات روی مبلمان تا جزییات نوع پرده های توری که چگونه نور طبیعی را به خانه منتقل میکنند و چه سایه ای ایجاد میکنند تا کوچکترین تزیینات و بی اهمیت ترین جزییات هستند که باعث میشوند یک طراحی دکوراسیون داخلی معمولی به یک دکوراسیون لوکس و خاص تبدیل شود .

4. عناصر سوپرایز کننده

یکی دیگر از مشخصه هایی که دکوراسیون لوکس را شکل میدهد عناصر و موتیف هایی هستند که باعث شگفت زدگی و اشتیاق بیننده میشود . نقطه کانونی از دکوراسیون داخلی که بیشترین توجه را جلب میکند را میتوانبا تزییناتی بر روی دیوار یا مبلمانی خاص و حتی یک نقاشی انتزاعی در ابعاد بزرگ شاخص و گیرا کرد . اگر این نکته را به خوبی رعایت کنیم به یک فضای پویا و پر جنب و جوش میرسیم.

5.تجربه

لوکس به معنی چیزهایی است که مردم میتوانند از آنها لذت ببرند و آن چیز به درون آنها نفوذ کند . همچنین بازسازی یک محیط به یک فضای لوکس باعث ایجاد یک تجربه و حس خاص و راحت در افراد میشود . ایجاد یک حوض آبگرم و جکوزی و یا یک سالن سینمای کوچک خانوادگی در خانه میتواند به این تجربه و حسی که از یک فضای لوکس نیاز دارید را به شما بدهد .

6. پایداری و صرفه جویی انرژی

باتوجه به افزایش تعداد آگاهی مردم از اهمیت  حفظ محیط زیست، طراحی داخلی لوکس به پایداری و صرفه جویی اهمیت بسیار میدهد و جدیدا توجه خاصی به این مقوله دارد . استفاده از مواد و متریال های جدید و مدرن که توسط شرکت های معتبر سراسر جهان تولید میشوند این امکان را به طراحان و کارفرمایان میدهد تا بهترین عملکرد را در مقوله پایداری و مصرف انرژی داشته باشند .

7. شخصیت و فردیت

این بحث جدا و متفاوت از بحث منحصر به فرد بودن دکوراسیون لوکس است . از آنجا که هرکس تعریف و نگرش خاص خود را به لوکس بودن دارد ، دکوراسیون لوکس هم با توجه به شخصیت و تمایل هر فرد خاص شکل میگیرد . طراحان دکوراسیون لوکس با توجه به تمایلات و نیازها و سلایق هر مشتری و کارفرما دست به طراحی یک فضای لوکس میزنند 

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات