طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدیترانه ای

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 24 آذر 1397 در ساعت 12 : 51 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

کاملا واضح است وقتی نامی از سبک مدیترانه ای برای بازسازی ساختمان و دکوراسیون میشود اولین چیزی که به ذهن میرسد عناصر و موتیف هایی است که به دریا ، خورشید و گیاهان مربوط میشوند .  این سبک در محیط جوی صلح آمیز  و پراز آرامش برقرار میکند . خانه هایی که با سبک مدیترانه ای دکوراسیون داخلی میشوند از کشورهایی مثل یونان ، ایتالیا ، ترکیه ، مصر و دیگر کشورها نشات میگیرد . ویژگی اصلی این سبک سادگی در طراحی داخلی است . تمام المان ها و عناصر باید دارای خلاقیت ، راحتی و عملکردی باشند .

ویژگی های سبک مدیترانه ای در طراحی داخلی

این سبک بسیار به مبلمان و وسایل دست ساز اهمیت میدهد  . که اغلب از درختان بلوط و کاج که در این مناطق بسیار یافت میشود ساخته میشوند . بسیاری از افراد از تم رنگی مدیترانه ای برای مبلمان خانه خودشان استفاده میکنند .  ولی پالت رنگی این سبک در کشورهای مختلف فرق میکند . برای مثال در یونان رنگ های سفید و آبی بسیار استفاده میشوند . در ایتالیا رنگ های گرم تر مثل زرد ، قرمز ، صورتی و کرم را ترجیح میدهند  .

در کانسپت یونانی سقف ها و دیوارها را به رنگ سفید در می آورند با این وجود رنگ سفید دیوارها و سقف ها زمخت و خشن دیده نمیشود . بنابراین این گزینه بسیار ایده آل برای دیوارهای ناهموار است زیرا در زمینه هزینه و تلاش برای تراز کردن دیوار  صرفه جویی میشود . در ایتالیا دکوراسیون دیوارها ترکیبی از چندین متریال و بافت است . کاشی ، موزاییک ، گچ بری و نقاشی های دیواری نمونه هایی از این متریال و بافت ها هستند . در دکوراسیون مدیترانه ای از حداقل پوشش های مختلف برای کف استفاده میشود . متریال اصلی تایل هایی با رنگ گرم هستند . موزاییک هایی با سنگ مرمر که یاد آور یونان باستان هستند و پیچیدگی و زیبایی کف را به خوبی نشان میدهند . لازم به ذکر است که آب و هوای سرد برای این نوع از کفسازی مناسب نیست پس باید به این مورد و گرمایش کف دقت کنید .

اتاق خواب

شما در سبک یونانی باید تمام عناصر دکوراتیو را در اتاق خواب به کمترین میزان برسانید . تمام وسایل ضروری و مورد نیاز به تخت خواب ، میز آرایش و کمد دیواری و یا دراور منتهی میشود . برای ایجاد کنتراست و تنوع بخشیدن به اتاق خواب میتوانید از پارچه های رنگی ، پارچه کتان سفید ، فرش های رنگارنگ ، و همچنین پرده های متنوع استفاده کنید . اتاق خواب مدیترانه ای با کانسپت یونانی باید دارای رنگ های روشن و سفید باشد و با چوب دکوراسیون شود که شامل تخت خواب ، صندلی و میز ، کمد و دراور میشود . مبلمان در کانسپت ایتالیایی از آهن آلات مشکی ساخته میشوند . پایه های منحنی ، پتر و الکوهای متقارن روی تخت و صندلی ها مواردی هستند که کانسپت ایتالیایی در اتاق خواب را تعریف میکند .

هال و پذیرایی

اتاق نشیمن در سبک مدیترانه ای برای اوقات فراغت تمام خانواده به همراه دوستان و آشنایان طراحی دکوراسیون داخلی میشود. در مناطق مدیترانه ای این  دورهمی هاو جلسات با غذا همراه است بنابراین اتاق نشیمن با فضای غذاخوری در ارتباط است و ترکیب می شود . میز آبجکت اصلی در این فضا است . در کانسپت یونانی صندلی و میز ها و مبلمان از چوب ساخته میشوند ولی در ایتالیا  مبلمان و میز و صندلی فرفورژه ای هستند . یکی از ویژگی های ضروری اتاق نشیمن تعداد زیاد صندلی ، صندلی های راحتی و مبل و کاناپه است . که این ست مبلمانی با یک میز قهوه خوری و قفسه کتاب ساخته شده از چوب تکمیل میشود .  کتابخانه و قفسه های کتاب با طراحی های زیبا و جالب برای زخیره سازی اقلام خانواده بسیار مناسب است .

حمام

در سبک مدیترانه ای دیوارها و سقف با تایل های سنگی تکمیل میشوند . توصیه میشود که از رنگ های مختلف در طراحی این فضا استفاده شود . برای مثال میتوان دیوارها را با موزاییک های زرد رنگ و کف را با کاشی های سرخ و قرمز طراحی کرد . مبلمان در حمام به قفسه و کابینت های باز و بسته ، نگهدارنده حوله و لباس خلاصه میشود .

آشپزخانه

آشپزخانه قلب خانه در تمام کانسپت های سبک مدیترانه ای بحساب می آید . ساکنین مناطق مدیترانه خیلی در مورد آشپزی حساس هستند به همین دلیل آشپزخانه باید خاص و با بهترین پلان و طراحی باشد. تمام وسایل و دکوراسیون آشپزخانه باید قدیمی و آنتیک باشد

  • کابینت های مستقل با طراحی آنتیک
  • صندلی و میزهای آهنی سیاه و سفید
  • صندلی و سبد و جعبه های قدیمی و آنتیک

معمولا آشپزخانه ها با اتاق غذاخوری در ارتباط هستند . آبجکت اصلی آشپزخانه ها یک میز بزرگ در مرکز پلان است . و محل کار تحت این میز بزرگ تا حدودی پنهان میشود. لوازم آشپزخانه باید مخفی می شوند ولی باید به راحتی بتوان به آنها دسترسی پیدا کرد. با وجود این واقعیت که طراحی آشپزخانه کمی به سبک روستیک نزدیک است ولی باید جذابیت و گیرایی خود را حفظ کند . نورهای آشپزخانه باید طبیعی باشد به همین دلیل نیاز به یک پنجره بزرگ در آشپزخانه است ، از لوستر های ساده میتوان برای زمان هایی که نور طبیعی وجود ندارد استفاده کرد .

در هنگام انتخاب سبک مدیترانه ای برای بازسازی خانه و آپارتمانمان باید به یاد داشته باشیم که این سبک به معنای سادگی و اختصار است. برای رنگ آمیزی کف ، دیوارها و سقف فقط میتوان از سه رنگ اصلی استفاده کرد . روح این سبک همیشه با بی تکلفی و سادگی همراه است . برای حفظ این روحیه باید در انتخاب مبلمان دقت کرد و تمام مبلمان یک خانه با هم هماهنگ و متناسب باشند.

9 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات