طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون اداری به سبک مینیمال و ویژگی ها آن

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 23 مرداد 1400 در ساعت 11 : 57 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از انواع سبک های رایج در طراحی دکوراسیون اداری ، سبک مینیمال می باشد ، طراحی دکوراسیون اداری به سبک مینیمال مانند سایر سبک ها دارای اصول و قواعد مختص به خود می باشد که در این مقاله  از شرکت دکوراسیون هیرادانا قصد داریم به معرفی ویژگی های آن در طراحی دکوراسیون اداری و طریقه استفاده از این سبک در فضاهای اداری بپردازیم با ما همراه باشید ؛

  • دکوراسیون اداری مینیمال چیست ؟

مینیمال در واژه یک کلمه انگلیسی به معنای حداقل در مقدار و یا تعداد هر چیزی می باشد . بنابراین این سبک هرگونه المان اضافی از فضا را حذف کرده و با هدف ایجاد فضایی بی آلایش و ساده ، طراحی و اجرا می گردد .

  • طراحی فضا های اداری به سبک مینیمال

طراحی فضاهای اداری به سبک‌ مینیمال بر پایه سادگی استوار می باشد .

در واقع طراحی به سبک مینیمال ریشه در معماری مدرن دارد و می توان گفت که سبک مینیمال به‌ گونه‌ ای به شکل ساده تر قصد دنبال اهداف سبک مدرن را در طراحی داخلی دارد .

در حقیقت سبک‌ مینیمال ، طراحی در اوج سادگی و حذف هرگونه المان اضافی و غیر کاربردی در فضا می باشد .

  • ویژگی های طراحی فضاهای اداری به سبک مینیمال

۱ _ سبک مینیمال به دلیل استفاده حداقلی از عناصر و المان ها یکی از مناسب ترین سبک ها برای فضاهای کوچک و به دلیل هزینه های نسبتا پایین نسبت به سایر سبک ها مناسب شرکت های تازه تاسیس می باشد .

۲ _ در سبک مینیمال به دلیل ایجاد فضاهای ساده باعث افزایش تمرکز کارکنان می گردد .

۳ _ در طراحی دکوراسیون داخلی به این سبک به دلیل ایجاد سادگی در محیط سبکی همه پسند می باشد که هیچ گاه از دایره مد خارج نخواهد شد و به دلیل ایجاد فضاهای ساده و به دور از طرح های پیچیده و شلوغ هیچگاه دل شما را نخواهد زد و همیشه باعث ایجاد حس آرامش در افراد خواهد شد .

۴ _ در سبک مینیمال اغلب از رنگ‌ های خنثی و روشن استفاده میشود . رنگ های روشن به دلیل انعکاس نور بالایی که دارند ، باعث می شود که فضا بزرگتر از آنچه که هست به نظر آید . به طور کلی سبک‌ مینیمال به دلیل استفاده از رنگ های روشن ، سادگی در طراحی ، کاربردی و عملکردی بودن آن یکی از بهترین گزینه ها برای فضاهای کوچک باشد .

دکوراسیون اداری به سبک مینیمال و ویژگی ها آن

  • انتخاب مبلمان فضاهای اداری

مبلمان در سبک مینیمال معمولاً نسبت به سایر سبک ها کوچکتر می باشد و اغلب به رنگ های روشن و خنثی و به دور از طرح های پیچیده می باشد .

در این سبک به هیچ عنوان از پارچه هایی که دارای طرح و اشکال مختلف هستند استفاده نمی‌ شود و مبلمان نیز مانند سایر المان های این سبک در اوج سادگی طراحی می شود .

مبلمانی که برای طراحی اداری به سبک مینیمال مورد استفاده قرار می گیرد ، علاوه بر سادگی باید راحت و کاربردی نیز باشد تا کارکنان بتوانند به راحتی ساعت طولانی به انجام امور خود بپردازند .

  • نورپردازی

یکی از ویژگی های معماری مینیمال ، استفاده از پنجره های بزرگ و یکسره در طراحی می باشد . بنابراین نور مورد نیاز فضاهای مختلف تا اندازه ی چشمگیری از طریق نور طبیعی تامین می‌گردد . اما برای دیگر ساعات و همچنین سایر فضاها باید از نور پردازی مصنوعی به سبک مینیمال استفاده شود .

در سبک مینیمال نورپردازی فضاهای اداری تنها برای تامین نور مورد نیاز فضا انجام می شود و مانند طراحی سبک کلاسیک و غیره جنبه تزیینی ندارد .

در دکوراسیون اداری به سبک مینیمال برای نورپردازی اغلب از آویز های ساده مینیمال ، پنل های توکار و نور های مخفی استفاده می شود .

  • رنگ مناسب فضاهای اداری سبک مینیمال

همانطور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره کردیم ، در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال اغلب از رنگ های مینیمالیستی روشن و خنثی مانند رنگ سفید ، خاکی ، خاکستری ، مشکی و … استفاده می شود . رنگ سفید یکی از پر کاربرد ترین رنگ ها در سبک مینیمال می باشد .

یکی دیگر از نکات مهم که در انتخاب رنگ فضاهای مینیمالیستی باید به آن توجه داشته باشید ، این است که اصل اول این سبکی یعنی سادگی را در انتخاب رنگ نیز باید مد نظر داشت و در انتخاب رنگ نباید از ترکیب رنگ های زیادی در کنار هم استفاده شود ، در این سبک اغلب از یک یا نهایتاً دو رنگ برای طراحی فضاهای داخلی استفاده می شود . زیرا ترکیب رنگ های مختلف در محیط باعث می شود که فضا شلوغ به نظر آید .

دکوراسیون اداری به سبک مینیمال و ویژگی ها آن

در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال اغلب از رنگ سفید به عنوان رنگ اصلی و رنگ زمینه استفاده می شود .

در این سبک به هیچ عنوان رنگ‌ های تند و براق مانند رنگ قرمز براق ، نقره ای یا طلایی براق و غیره مشاهده نمی شود ، به دلیل اینکه این رنگ ها باعث جلب توجه می‌ کند .

شرکت دکوراسیون هیرادانا ، تضمین اجرای بهترین دکوراسیون اداری برای کارفرمایان خود را خواهد داشت .

7 / 10
از 5 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات