طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازار کار رشته ی معماری در خارج از کشور

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 23 آبان 1400 در ساعت 11 : 50 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

رشته ی معماری یکی از زیر گروه های رشته ی ریاضی است که می توان آن را در هنرستان نیز تحصیل کرد . این رشته یکی از پر طرفدار ترین و محبوب ترین رشته ها در میان رشته های مهندسی باشد و از آنجایی که این رشته ترکیبی از دروس هنری و فن می باشد می تواند تمام علایق یک فرد را اغنا کند . قسمت هنری این رشته را می توان شامل پرداختن ایده ،  طراحی فرم و ایجاد فضاهای جدید و ... دانست و قسمت فنی این رشته را شامل تکنیک های مربوط به ساخت ، محاسبه ی وزن و ... عناصر مختلف و جزییات مختلف اجرایی دانست .

این رشته را می توان مناسب افرادی دانست که هم علاقند به هنر و طراحی هستند و هم علاقمند به هندسه و فن و از طرفی دارای خلاقیت و هوش بالای مهندسی می باشند . می توان گفت افرادی که این توانایی ها را در کنار یکدیگر دارا هستند می توانند افراد موفق تری در رشته ی معماری باشند .

 بازار کار رشته ی معماری در خارج از کشور

شغل های مختلف یک فارق التحصیل معماری :

  • مهندس طراح

یک فارق التحصیل رشته ی معماری از آنجایی که دروس مختلف طراحی را در دانشگاه پاس کرده است و دوره های مختلف آن را دیده است ، می تواند به طراحی نما ، طراحی ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی و ... بپردازد و حتی عناصر مختلف مربوط به ساختمان را نیز طراحی کند .

  • مهندس مشاور

فارق التحصیل رشته ی معماری همچنین می تواند پس از قبول شدن در آزمون نظام مهندسی دفتر معماری خود را راه بیاندازد و به عنوان یک مهندس مشاور در پروژه های مختلف ساختمانی فعالیت کند .

 

  • مهندس ناظر

مهندس معماری که به عنوان مهندس ناظر فعالیت می کند ، می تواند بر اجرای انواع پروژه های معماری نظارت کرده و مراحل و درست اجرا شدن آن مراحل را مورد قضاوت خود قرار دهد و در صورت درست پیش نرفتن کارها اقدامات لازمه را انجام دهد .

 

 

  • پیمانکار

مهندس فارق التحصیل شده از رشته ی معماری همچنین می تواند به تاسیس موسسات مختلف پیمانکاری دست زده و اقدامات مربوط به ساخت و ساز و احداث ساختمان و کراهای مربوطه را انجام دهد .

  • مدیر پروژه

هر گونه فعالیتی که مربوط به مهندسی ساختمان و ساخت و ساز است ،نیازمند یک مدیر پروژه است که فارق التحصیل رشته ی معماری می تواند با کسب کردن مهارت های مربوطه و تجربه به انجام این کار بپردازد و مدیریت پروژه های مختلف را به عهده بگیرد .

  • و ...

 

بازار کار رشته ی معماری در خارج از ایران از زبان شرکت دکوراسیون و معماری هیرادانا :

  • کشور نروژ

کشور نروژ یکی از جمله کشورهایی که دارای رشد اقتصادی است و دچار رکورد اقتصادی نمی شود . این کشور به دست مزدهای خوب و اماکانات زیادی مشهور است و اینطور که پیداست کشور خوبی برای رشته ی معماری و فارق التحصیلان این رشته می باشد .

  • کشور پاناما

کشور پاناما این روزها در اوج ساخت و ساز خودش می باشد و به همین علت که می توان گفت امروزه بازار کار رشته ی معماری در زمینه های مختلف طراحی نما ، دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون اداری و ...این کشور خوب و مناسب است . همچنین به دلیل طراحی های خوب و دست مزدهای خوب تری که در این کشور برای معماران فراهم است ، مهندسین معمار به رفتن به این کشور و کار در آنجا علاقمند شده اند .

  • کشور برزیل

برزیل را می توان کشوری دانست که شاید خیلی ها فکر کنند کشور مناسبی برای معماران نیتس ولی با توجه به شرایط امروزی و فرصت های زیادی در زمینه های مختلف طراحی داخلی ، دکوراسیون اداری و ... برای فارق التحصیلان این رشته موجود می باشد و می توانند در این کشور به درآمد مناسبی برسند .

 بازار کار رشته ی معماری در خارج از کشور

  • کشور عربستان

به طور کلی طراحی های این کشور شاید جای حرف داشته باشد اما هم در عربستان هم در کشورهای عرب زبان دیگر در خاورمیانه می توان فرصت اهی سغلی زیادی در زمینه های مختلف معماری مانند دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون اداری ، طراحی نما و ... مشاهده کرد و با بدست آورن این فرصت ها به درآمد خوبی رسید .

  • کشور استرالیا

استرالیا از جمله کشورهایی است که می توان در بعضی از شهرهای آن فرصت های شغلی زیادی در زمینه های مختلف معماری مانند دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون تجاری ، دکوراسیون اداری و ... مشاهده نمود و در بعضی شهر ها نه . به هر حال در شهرهایی که فرصت شغلی زیاد است درآمد هم زیاد است و می تواند گزینه ی مناسبی برای فارق التحصیلان این رشته باشد .

  • کشور چین

کشور چین یکی از جمله کشورهایی است که کارهای معمار فوق العاده ای ارائه می دهد و روز بروز هم فرصت های شغلی بیشتری در اختیار فارق التحثیلان این رشته می گذارد . هم از لحاظ پیشرفت در معماری و هم در از لحاظ فرصت های شغلی زیاد و درآمد خوب ، این کشور می تواند گزینه ی بسیار منسابی برای مهندسین معمار باشد .

  • کشور اسپانیا

کشور اسپانیای به دلیل بافت تاریخی و همزمان مدرن و ساختمان های تاریخی فوق العاده ای که در خودش جای داده است می تواند یکی از بهترین کشور ها در زمینه های مختلف معماری از دکوراسیون تجاری و دکوراسیون اداری گرفته تا ساخت و ساز ساختمان و طراحی نما باشد و به همین دلیل هم فرصت یادگیری و هم در این کشور شرایط شغلیمتعددی وجود دارد .

  • کشور انگلستان

لندن به عنوان پایتخت رسمی انگلستان از ماراکز بزرگ هنر در سرتاسر دنیا شناخته می شود و کارهای هنری فوق العاده ای در این شهر پدید آمده اند . همچنین این شهر مراکز یادگیری فوق العاده ای دارد و برای کسانی که علاقمند به هنر و معماری هستند می تواند شهر مناسبی باشد .

  • کشور ایتالیا

معماری کشور ایتالیا در تمام جهان به منحصر بفرد و خاص بودن شناخته شده است و دارای تاریخچه ی معماری فوق العاده و ارزشمندی می باشد . به همین دلیل این کشور همچنان همین رویه ی خود را در پیش گرفته است و یکی از مراکز مهم در دنیا برای تحصیل رشته ی معماری و همچنین کار در این زمینه می باشد .

  • کشور ژاپن

کشورهای آسیای شرقی به ویژه ژاپن روز بروز در هنر و صنعت معماری و ساختمان سازی و دکوراسیون در حال پیشرفت می باشند و معماران فوق العاده ی زیادی را در دل خود می پروانند . به همین علت این کشور می تواند کشور مناسبی برای کسب تجربه و یادگیری رشته ی معماری باشد و می توان در آن به درآمد خوبی رسید .

بازار کار رشته ی معماری در خارج از کشور

  • کشور یونان

کشور یونان و شهر آتن را همگی بخاطر تاریخچه ی معماری و ویرانه های ارزشمند معماری که دارد می شناسند و به همین سبب معماران می توانند از این مکان ها دیدن کنند و تاریخ و تمدن ها و نوع معماری گذشتگان را بشناسند و از آن ها یاد بگیرند .

  • کشور آلمان

این کشور دارای بناهای مهمی در طول تاریخ بوده است که طی جنگ جهانی دوم خیلی از آن ها نابود شدند ولی هم اکنون نیز می توانیم شاهد این موضوع باشیم که کشور آلمان توانسته است ساختمان ها و بناهای زیبا و منحصر بفردی را در این زمینه بسازد و از این رو می تواند کشور مناسبی برای فارق التحصیلان رشته ی معماری باشد .

 

سخن آخر

همانطور که در مطالب بالا توضیح دادیم رشته ی معماری می تواند شما را با فنون و هنرهای مختلفی آشنا کند و دریچه های مختلفی از علم را به روی شما باز کند . شما اگر علاقه به هنر دارید و به دنبال استفاده از هنر در رشته های مهندسی هستید می توانید از این رشته هم استفاده کنید و هم لذت ببرید . رشته ی معماری بازار کار نسبتا خوبی در اکثر کشور ها دارد و اگر توانایی و مهارت های لازمه را کسب کنید می توانید به درآمد خوبی برسید و از تلاش هایتان نتیجه ی خوبی بگیرید .

4 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات