طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

سه راز درباره گرمایش و خنک سازی خانه های قدیمی

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 8 شهریور 1396 در ساعت 16 : 25 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

همانطور که بسیاری از صاحبان خانه های قدیمی می دانند، هیچ چیز مانند تعمیرات سیستم های گرمایش و خنک سازی خانه هایشان و به طور کلی، بازسازی ساختمان قدیمی برای آن ها چالش ایجاد نمی کند. بین هزینه های بالا، بهره وری کم و نصب و راه اندازی پروژه ها که تهدیدی برای آسیب رساندن به یکپارچگی خانه های قدیمی هستند، فکر کردن در خصوص ایجاد یک سیستم مرکزی تهویه در یک خانه قدیمی، خود می تواند چالش بزرگ برای تطابق با نیازهای امروزی باشد.

ولی خب، لزوما همیشه مورد دوم یک چالش برای هر ساختمان قدیمی به حساب نمی آید. سیستم های مجزای کوچک مرکزی هوا یکی از راه هایی هستند که سرما و گرمای خانه های قدیمی را به شکل بهتر و موثر تر از سیستم های معمولی کمک کنند. در ادامه مقاله، قصد داریم که تا سه راز را در خصوص نصب سیستم های تهویه در خانه های قدیمی که باید آن ها را رعایت کنیم، بیان کنیم.

سیستم مرکزی تهویه و حرارت نیاز به تعداد زیادی شبکه کانال و تاسیسات بزرگ برای پیاده سازی دارد که نصب و به کاربردن آن ها، مستلزم تخریب ساختمان است که به این مراتب هزینه بیشتری را بردوش صاحب خانه می اندازد.

برای اینکار می توان از سیستم های کوچک مجزا استفاده کرد. این سیستم ها برای مبدل های هوای جمع و جور قابل اعتماد هستند. زیرا آن ها به اندازه کافی کوچک هستند تا در فضاهای کوچک مانند گنجه یا اتاق زیر شیروانی نصب شوند. کانال های شبکه این ها نیز به اندازه یک سوم کانال های معمولی هستند که موجب صرفه جویی در فضا می شود و می تواند با حداقل اختلال در دیوارهایی خانه های تاریخی نصب شود.

این سیستم ها می توانند به گونه ای استفاده شوند تا با سقف و کف به صورت یکپارچه ترکیب شوند. یکی از مزیت های اصلی این سیستم های کوچک در زمان نصب است، زیرا شما در یک روز قادر هستید کل سیستم را در ساختمان خود پیاده سازی کنید،  اما سیستم های گرمایشی و خنک کننده معمولی می تواند هفته ها نصب آن ها طول بکشد.

 در واقع، نکته اصلی این است که با استفاده از سیستم های مرکزی هوا بزرگ غیر ممکن است که بتوان سرمایش و گرمایش خانه های قدیمی را به طور کامل تامین کرد. زیرا بسیاری از خانه های قدیمی به درستی عایق بندی نشده اند و این به معنای آن است که هوای تولید شده با سیستم های خنک کننده مرکزی می تواند به راحتی از آن ها نشت کند. اما سیستم های خنک کننده کوچک، چون در فضای کوچکتری به کار می روند، بهتر می توانند محیط پیرامون خود را کنترل کنند.

مزیت دیگر این است که  یک سیستم کوچک دارای سرعت بالاتری است  تا هوا را از طریق لوله های عایق بندی انعطاف پذیر در جریان قرار دهد. هوا مستقیما و با سرعتی کمی بیشتر از شبکه های کانال حرکت می کند و به اتاق یا کل خانه می رسد و درجه حرارت را می توان تنظیم کرد. دمای هوا می تواند در خانه هایی که از سیستم های گرمایشی و سرمایشی استفاده می کنند بین 5 تا 8 درجه متفاوت باشد، در حالی با استفاده از سیستم های کوچک این تفاوت فقط 1 تا 2 درجه است.  سیستم های متعارف بین 20 تا 25 درصد از هوای خدا را به دلیل نشت از دست می دهند، در حالی که سیستم های کوچک، نزدیک به صفر درصد از هوای تهویه مطبوع خود را از دست می هند.

بین نگهداری و تعمیر، نصب و ناکارآمدی گرمایش و خنک سازی یک خانه تاریخی با سیستم مرکزی تهویه ارزش هزینه ای ندارد. سیستم های مجزای کوچک نیاز به زمان نصب و راه اندازی کمتری نسبت به سیستم های حرارتی معمولی دارند، بنابراین آن ها نیازی به پیمانکاران اضافی برای خراب کردن دیوارها، کف ها و سقف ها برا خانه های قدیمی ندارند.از آنجایی که این سیستم های کم مجاری، تقریبا هوایی را از دست نمی دهند بنابراین در مقایسه با سیستم های معمولی طول عمر بیشتری دارند و ارزان تر از آن ها هستند.

علاوه بر این، به علت پمپاژ با سرعت بالا نیازی به تمیز کردن مجاری به صورت حرفه ای مانند یک سیستم معمولی را نمی باشد و تنها به نگهداری روزانه و تعویض گاه به گاه فیلتر نیاز است که صاحبان خانه می توانند این کار را انجام دهند.

سیستم های کم مجرا بسیاری از شایعات را در مورد خانه های قدیمی و گرمایش آن ها از بین برده اند. نکته آخر این که در مقایسه با سیستم های تهویه متعارف، آن ها ساده، جذاب و دارای انرژی کارآمد می باشند.

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات