طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

کاخ ویلا چیست

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 9 دی 1399 در ساعت 13 : 18 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

کاخ ویلا از لوکس ترین و بزرگترین انواع ویلا ها است که در دوران باستان محل استراحت و مهمانی پادشاهان با افراد مشهور کشورهای دیگر بوده است . در آن روزها ، بسیاری از مردم حتی نمی توانستند چنین شاهکاری را تصور کنند و توانایی خرید قسمت کوچکی از ویلا را نداشتند . در آن زمان فقط تعداد بسیار کمی از افراد ثروتمند و بازرگان توان خرید ویلا را داشتند . پس از مدتی این امر در کل کشور توسعه پیدا کرد و بسیاری از مردم توانایی خرید یا ساخت این نوع ویلا را به نام کاخ ویلا پیدا کردند . در ادامه کاخ ویلا و ویژگی های مربوط به آن را توضیح خواهیم داد. در ادامه با ما همراه باشید .

داشتن مساحت و زمین بزرگ در طراحی کاخ ویلاها اولویت و نکته ی اصلی این نوع است اما کافی نیست. استفاده درست از همه فضا و ایجاد محوطه ای سبز و زیبا و ایجاد طرح های زیبا در فضای سبز حیاط بسیار مهم است . به دلیل بزرگ بودن کاخ ویلا  داشتن امنیت اولویت بعدی است و باید برای آن چاره ای اندیشید . استفاده از نگهبانان و سرایداران تمام وقت ، دوربین های مدار بسته در قسمت های مختلف کاخ ویلا و همچنین وجود دزدگیرها از مهمترین تجهیزات امنیتی هستند .

کاخ ویلا ها معمولاً به صورت 2 تا 4 طبقه طراحی و ساخته می شوند . این ویلا ها معمولاً معماری به شکل کاخ دارند و این نوع معماری در تمام قسمت های ویلا مشخص است .

کاخ ویلا

در این سازه ها علاوه بر محوطه از روف گاردن ها هم استفاده می شود . بروف گاردن ها معمولاً با گیاهان و گل های مختلف تزئین می شوند تا باعث هرچه زیبا تر شدن ویلا شوند .

شومینه یکی دیگر از ویژگی های لوکس یک کاخ ویلا است که نه فقط باعث ایجاد گرما و محیطی صمیمی در زمستان می شود ، بلکه جزو دکوراسیون های لوکس در فصل زمستان است .

استفاده از سنگ های شیک و گران قیمت در کف ویلا و محوطه آن از دیگر ویژگی های ویلا است و باعث زیبا تر شدن آن می شود . در طراحی ساختمان و دکوراسیون داخلی داشتن پنجره های زیبا رو به دریا، جنگل و... می تواند یکی از اصلی ترین گزینه ها باشد. ساخت  فضایی جدا از ساختمان اصلی ویلا برای ساخت استخرها یا سالن های بدن سازی، بیلیارد، بولینگ و ... معمولا انجام می شود.

یکی از امتیاز های کاخ ویلا در مقایسه با سایر ویلاها لوکس و شیک بودن آن هاست.  با مشاهده این ویلا ها اولین احساسی که می گیریم مدرن بودن آنها است. زمان ورود به ویلا، نمای مدرن ساختمان و محوطه توجه را به خود جلب می کند. در محوطه این ویلا ها با استخر های روباز یا آبنما و مجسمه های زیبایی روبرو خواهید شد. همچنین در محوطه فضایی برای کباب پز در نظر گرفته می شود. کباب پزها می توانند به سبک سنتی یا مدرن باشند .

در طراحی نما این ویلاها معمولا از نمای کلاسیک یا نمای رومی استفاده می شود .

امکانات لازم برای ساخت کاخ ویلای لوکس و لاکچری به شرح زیر است:

نقاشی های دیواری و سقفی زیبا از دوران قدیم یا نقاشی های برجسته اروپایی

داشتن 4 اتاق خواب اصلی با دکوراسیون لوکس

TV ROOM یا همان اتاق تلویزیون

داشتن امکاناتی چون وان، جکوزی، سونا و استخر

ساخت سرویس بهداشتی لوکس با متریال و شیرآلات لوکس و درجه یک و ساخت سرویس های بهداشتی ایرانی و فرنگی در طبقات مختلف

روف گاردن های مجهز و مبله

معماری دوبلکس یا تریپلکس سازه

داشتن آلاچیق، باریکیو و ... در محوطه

آبنما در محوطه

گلها و گیاهان زیبا و معطر

داشتن انواع درختان میوه و تزئینی در محوطه

نورپردازی داخلی و خارجی ساختمان

تراس های زیبا و مبله

طراحی داخلی منزل با فرش های متنوع با با مبل و میزهای سلطنتی

کاخ ویلا

7 / 10
از 6 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات