طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

چگونه یک دکوراتور خوب باشیم؟

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 19 بهمن 1399 در ساعت 15 : 27 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

گاهی ما در زندگی خود نیاز به تنوع داریم ، تغییری گیرا و دلچسب که حس زنده بودن را در ما ایجاد کند و زندگی را برای ما دلچسب تر کند تغییری مانند انتخاب کاغذ دیواری یا رنگ آمیزی اتاق ها ، تغییراتی در چیدمان ، بازسازی  و دکوراسیون داخلی ، تغییر دادن سیستم نورپردازی و .... می‌تواند احساس خوشایندی را به افراد ببخشد .

اما این تغییرات و تزئینات باید توسط افراد متخصص در طراحی دکور داخلی انجام شود این افراد را در اصطلاح دکوراتور می نامند .

آنچه از واژه دکوراتور به ذهن ما خطور می کند مفهوم تزئینات است .

تفاوتی میان تزئینات داخلی و طراحی داخلی وجود دارد که هر یک از آنها در کار خود از شیوه های گوناگونی استفاده می کنند .

چگونه یک دکوراتور خوب شویم

 بعضی از افراد اصطلاح های دکوراتور داخلی و طراحی داخلی را به جای هم به کار میبرند ولی این دو حرفه ، شیوه های انتقادی متفاوت دارند .

دکوراتور داخلی تزیین کردن  با لوازم های زیبا و شیک است اما طراح داخلی علم و هنر درک رفتار افراد برای ایجاد محیط های کاربردی در ساختمان ها است .

  • دکوراتور به چه معنا است ؟

اغلب افراد طراح داخلی و دکوراتور را مشابه هم می‌دانند در صورتی که میان آنها تفاوت‌ هایی وجود دارد .

طراح داخلی دارای تحصیلات و مدرک مربوطه به این رشته می باشد اما یک دکوراتور دارای چنین مدرکی نبوده و استعداد و هنر او است که باعث خلق یک فضای جذاب می شود .

چگونه یک دکوراتور خوب شویم

برای اولین بار در اواخر قرن نوزدهم میلادی و اوایل قرن بیستم اصطلاح دکوراتور داخلی شنیده شد و این کلمه نشانگر تمرکز بر زمینه‌ های زیبا سازی و تزئینی مثل قالب سازی ، قالب گیری ، رنگ و مبلمان و ..... در طراحی داخلی می باشد .

در تعریف دکوراتور می توان اینگونه بیان کرد که فردی است که بدون استفاده از قوانین دست و پا گیر دکور کردن فضاها می پردازد دکوراتور ها با به کارگیری از هنر های تزئینی و تولید کارهای هنری ایده پردازی می کند .

او می تواند از هنر ذاتی خود در چیدمان و تزئینات دکوراسیون تغییراتی ایجاد کند .

طراح دکوراتور به عبارت دیگر به گزینش رنگبندی ، انتخاب مبلمان ، پارچه ها و غیره می پردازد و با تغییراتی که در دکوراسیون ایجاد می کند زیبا سازی فضا را انجام می دهد .

چگونه یک دکوراتور خوب شویم

در حقیقت برای اینکه یک دکوراتور خوب شوید باید بدانید که چگونه با رنگ ها و بافت های اطراف خود بازی کنید و با کنتراست و یا هماهنگی آنان فضایی جذاب طراحی کنید .

یکی از نکات مهم برای موفقیت در این رشته شناخت بافت ها و همچنین روانشناسی رنگ ها می باشد .

 

 

 

 

 

 

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات