طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

چگونه طراحی تی وی وال خاصی داشته باشیم؟

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 5 تير 1400 در ساعت 12 : 1 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تی وی وال اصطلاحی است که همراه با ظهور تلویزیون های صفحه تخت ال سی دی و ال ای دی به دایره لغات افراد اضافه شدند . تی وی وال کلمه ای لاتین است که معنای آن دیوار پشت تلویزیون است که امروزه جایگاه ویژه ای در طراحی دکوراسیون داخلی داشته و مورد اقبال خوبی از جانب کاربران قرار گرفته است . دیوار پشت تلویزیون می تواند به صورت جداگانه از دیوارهای منزل تعریف شود و یا یکی از دیوارهای اصلی خانه باشد که با اجرای طراحی منحصر به فرد تبدیل به یک تی وی وال جذاب شده باشد .

چگونه طراحی تی وی وال خاصی داشته باشیم؟

طراحی تی وی وال با استفاده از متریال های گوناگونی انجام می شود که سنگ ، کاغذ دیواری ، کناف ، ام دی اف ، چوب و آجرنما ، محبوبترین انواع آن هستند . سبک طراحی تی وی وال از سبک کلی دکوراسیون منزل تبعیت می کند و کاملا با آن هماهنگ و همخوان است . از آنجا که تلویزیون المان مهمی در جوامع امروزی محسوب می شود ، صرف زمان برای طراحی نشیمن منزل در ایجاد فضایی دلنشین که آرامش را به اعضای خانواده هدیه می دهد ، کاری خردمندانه و ضروری خواهد بود .

چگونه طراحی تی وی وال خاصی داشته باشیم؟

ایجاد تغییر مثبت در زمان بازسازی منزل باعث ایجاد نشاط در ساکنین می گردد . اما گاها تصور می شود که برای بهره گیری از دکوراسیون جدید نیاز به هزینه کرد مبالغ هنگفت وجود دارد . طراحی خلاقانه یک تی وی وال می تواند تاثیر زیادی در دکوراسیون و دیزاین منزل داشته باشد که لزوما هزینه زیادی نیز صرف اجرای آن نشده باشد .

انتخاب دیوار تی وی وال

برای انتخاب دیواری که از همه نظر مناسب نصب تلویزیون باشد ، باید به عوامل مختلفی دقت و توجه شود . اغلب بزرگترین دیوار برای اجرای تی وی وال مناسب ترین گزینه نیز هست اما این امر عمومیت ندارد و چنانچه بر روی دیواری پنچره قرار داشته باشد ، آنگاه آن دیوار برای نصب تلویزیون ایده آل نخواهد بود . برای نصب تلویزیون باید دیواری مورد استفاده قرار گیرد که بهترین دید را با توجه به چیدمان مبلمان ایجاد کند . همچنین مکان نصب ال سی دی روی دیوار باید در راستای دید افراد قرار گیرد به نحوی که فردی که تمایل به استفاده از تلویزیون دارد بتواند سر خود را مستقیم نگه داشته و صفحه تلویزیون را ببیند .

چگونه طراحی تی وی وال خاصی داشته باشیم؟

المان های تاثیر گذار در طراحی دیوار تی وی وال

در طراحی تی وی وال عناصر مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد . برخی از مولفه های تاثیر گذار در طراحی دیوار پشت تلویزیون عبارتند از :

  • ·      نوپردازی

با استفاده از نوپردازی صحیح می توان فضای چشم نوازی را بر روی دیوار پشت تلویزیون ایجاد نمود . استفاده از نوپردازی نقطه ای روی دیوار ال سی دی به هیچ عنوان توصیه نمی شود و نور ایده آل برای دکور تی وی وال ، نو ملایم و خطی است .

چگونه طراحی تی وی وال خاصی داشته باشیم؟

  • ·      کاغذ دیواری

برای طراحی تی وی وال یکی از مقرون به صرفه ترین شیوه ها استفاده از کاغذ دیواری هایی است که با مبلمان به کار رفته در فضای نشیمن تناسب داشته باشد . همچنین می توان رنگ های خاص را برای رنگ آمیزی دیوار مورد استفاده قرار داد .

  • ·      کناف

یکی از متریال هایی که به طور گسترده در طراحی دیوار پشت تلویزیون مورد استفاده قرار می گیرد ، کناف است . این متریال قابلیت خلق آثار متنوعی در این زمینه را دارد که از نظر کاربران بسیار ایده آل و مطلوب است .

  • ·      تری دی پانل

پانل های سه بعدی یا تری دی پانل ها می توانند دکوری بسیار شیک و منحصر به فرد ایجاد نمایند که با نیازها و سلایق کاربران کاملا متناسب باشد . تنوع رنگی موجود در این متریال باعث شده است که بتوان این عنصر را در هر مکانی و در ترکیب با هر دکوراسیونی مورد استفاده قرار داد .

  • ·      پانل چوبی

استفاده از چوب طبیعی در دکوراسیون تی وی وال بسیار مناسب است زیرا گرمای طبیعت را به محیط خانه وارد نموده و فضای دلنشینی را ایجاد می نماید . تی وی وال چوبی را می توان در طراحی مدرن مورد استفاده قرار داد که نتیجه حاصل بسیار جذاب و گیرا خواهد بود .

  • ·      سنگ

قدمت حضور سنگ ها در تزیین دیوارهای منزل به قبل از ورود تلویزیون های صفحه تخت می رسد . امروزه استفاده از سنگ ها به روش های متنوعی انجام می شود که مانع از تزلزل جایگاه این متریال در طراحی دیوار پشت تلویزیون شده است .

  • ·      پارتیشن

استفاده از پارتیشن ها به عنوان دیواری ال سی دی زمانی صورت می گیرد که هیچ کدام از دیوارهای منزل برای نصب تلویزیون ایده آل نباشد . در این حالت از پارتیشن های شکیل مخصوص برای این کار استفاده می شود .

برای انتخاب یک دکور شیک و خاص انتخاب یک شرکت دکوراسیون داخلی کمکی قابل توجهی به شما خواهد کرد .

8 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات