طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

چند ایده چیدمان منزل به سبک سنتی ایرانی

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 18 اسفند 1398 در ساعت 11 : 7 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

معماری سنتی در واقع سبکی از معماری است که گذشتگان از آن بهره میبردند. به طور کل به  معماری که در یک منطقه رواج داشته باشد و مورد علاقه مردمان آن منطقه قرار بگیرد معماری سنتی آن منطقه گفته میشود. معماری سنتی ایران نیز از جذابیت خاصی برخوردار است که با شناخت آن و استفاده درست از آن میتوانیم به راحتی دکوراسیون منزلمان را تغییر دهیم. امروزه با توجه به رواج داشتن دکوراسیون های مدرن و کلاسیک و... در منازل ،شما میتوانید به راحتی با چیدمان منزلتان به روش سنتی ، دکوراسیون متفاوتی را برای منزلتان طراحی کنید. برای طراحی داخلی منزل  به سبک سنتی  بهتر است اول از فرش هایی با طرح های سنتی و رنگ های گرما بخش استفاده نمایید و همچنین میتوانید در طراحی دکوراسیون داخلی منزل از ترکیب وسایل مدرن و قدیمی استفاده نمایید.

برای دیزاین یک خانه به  سبک سنتی میتوان از صنایع دستی ایرانی(از صنایع دستی سفالی تا صنایع دستی عتیقه(  به منظور داشتن دکوراسیون ایرانی سنتی بهره گرفت.

پیشنهاد میشود قسمتی از اتاق نشیمن با سبک سنتی  را مبل و صندلی قرار ندهیم و فقط از پشتی و فرش در این قسمت استفاده کنیم و همچنین در فصل سرما نیز میتوانیم با استفاده از روش سنتی مثلا قرار دادن کرسی در آن اتاق ، اتاقمان را گرم نگه داریم. یا میتوانیم در اتاق نشیمن تختی قرار دهیم و با کمک پشتی و گلیم روی ان را بپوشانیم.

بهتر است در بازسازی ساختمان جدید منزلتان از طاقچه  روی دیوار های منزلتان استفاده کنید و با استفاده از ترمه یا رومیزی ، کوسن های قدیمی یا اینه شمعدان های قدیمی چیدمان کنید.

اگر شما به چیدمان سنتی علاقه مند هستید میتوانید بجای استفاده از ظروف چینی و کریستالی و... امروزی از ظروف سفالی یا ظروف تزئینی مسی یا چینی های گل قرمزو یا ظروف های سرامیکی زیبا و خوش رنگ و نگار استفاده کنید.

نور پردازی در ساختمان های سبک سنتی

 پنجره های قدیمی یکی از زیبا ترین بخش های خانه های سنتی ایران هستند. در گذشته از پنجره هایی با قاب های چوبی و شیشه های رنگی استفاده میشد امروزه نیز ما میتوانیم با الهام از این پنجره ها، زیبایی منزلمان را دو برابر کنیم.  در نورپردازی در سبک سنتی نیز اغلب از لوستر های قدیمی رنگی و حباب دار استفاده شود این لوستر ها زیبایی خاصی را به قسمت های مختلف منزلتان میبخشد. در طراحی دکوراسیون داخلی سنتی بهتر است از پرده های ساده استفاده کنید و از پرده های سلطنتی امروزی نیز دوری کنید.

چند ایده چیدمان منزل به سبک سنتی ایرانی

آشپزخانه های سنتی ایرانی

در طراحی دکوراسیون آشپزخانه سنتی در اجرای کابینت های چوبی و کابینت های کلاسیک توصیه میشود همچنین بهتر است در فضای آشپزخانه ظروف مسی و گلدان های زیبای سفالی قرار دهیم. استفاده از ظروف با نقش و نگار های سنتی نیز میتواند جلوه زیباتری به منزلتان بدهد.

 چند ایده چیدمان منزل به سبک سنتی ایرانی

اجرای طرح های سنتی بر روی دیوار و سقف

در بازسازی منزل  سنتی اجرای طرح های زیبای سنتی بر روی سقف و یا کاشیکاری های جذاب  سنتی میتواند یکی از بهترین ایده ها برای داشتن منزل زیبای سنتی باشد. اجرای کاشیکاری سنتی برروی دیوار آشپز خانه و یا نقش های سنتی بر روی سقف  یکی از زیبا ترین ایده های این سبک است.

استفاده شمعدان و ظروف قدیمی

شما در دیزاین این سبک میتوانید به جای استفاده از آباژور های امروزی از شمعدان های زیبای شاه عباسی استفاده کنید این شمعدان ها زیبایی منزل شما را دوبرابر میکند.

همچنین میتوانید از گلدان های سفالی در دکور منزلتان استفاده کنید.

برای تزئیین دیوار ها نیز میتوان از تابلو فرش ها ی اصیل  ،تابلو های  منبت کاری و معرق   و یا تابلو های خط شکسته نستعلیق استفاده کنید.

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات