طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

چند ایده برای اتاق خواب های کوچک

بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 15 اسفند 1398 در ساعت 14 : 36 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اگر میخواهید تغییر اساسی در دکوراسیون اتاق خواب خود بدهید و اتاق خوابتان را جادار تر و دلباز تر جلوه دهید توصیه میشود این مقاله  شرکت معماری و دکوراسیون داخلی هیرادانا را مطالعه کنید. عملکرد اصلی اتاق خواب این است که شما در آن استراحت کنید و محیط اتاق خواب نیز باید به گونه ای طراحی شود که شما در آن احساس آرامش کنید. یک انجمن آمریکایی پس از تحقیقات به این نتیجه رسیدند که فعالیت های مهیج را در بخش های دیگر ساختمان قرار دهید و مواردی  که  باعث حواس پرتی میشوند مثل تلوزیون ،اینترنت و کار میتواند الگوی خواب شما را بهم بریزد، بنا بر این اتاق خواب شما هر چقدر ساده تر و به دور از وسایلی که استفاده از آنها در اتاق خواب واقعا ضروری نیست قرار بگیرد همان قدر شما الگوی خواب راحت تری دارید.

استفاده از سبک مینیمال در اتاق خواب

همانطور که در مقالات قبلی به مطالعه آن پرداختیم سبک مینیمال یکی از سبک های مدرن به شمار می آید و در این سبک از شلوغی و وسایل اضافی دوری کرده و این سبک تمام زیبایی را در سادگی و کاربردی بودن طراحی میبیند. شما در طراحی دکوراسیون داخلی  اتاق خوابتان میتوانید به راحتی و تنها با حذف کردن وسایل غیر ضروری  قرار دادن وسایل مورد علاقه و کاربردی در اتاق خوابتان فضای بیشتری را به اتاق خوابتان دهید. بیشترین تمرکز اتاق خواب و در واقع مبلمان اصلی اتاق خواب تخت خواب شماست ، پس بهتر است در اتاق خواب های کوچک از قرار دادن مبل یا صندلی اضافی بپرهیزید.

محل قرار گیری تخت خواب

در بیشتر اتاق خواب ها مبلمان اتاق به گونه ای است که در اتاق خواب یک دیوار را انتخاب کرده و تخت را وسط آن دیوار قرار میدهند، اگر شما اتاق خواب کوچکی دارید توصیه میشود تخت خوابتان را در یک گوشه اتاق خواب قرار دهید و مکان استراحت دنج تری را برای خود طراحی کنید، قرار دادن تخت خواب در وسط اتاق خواب باعث میشود فضای رفت و آمد شما تنگ تر و اتاق خواب شما در نگاه اول کوچک تر به نظر برسد .

چند ایده برای اتاق خواب های کوچک

انتخاب رنگ در اتاق خواب های کوچک

 همان طور که میدانید رنگ محیط تاثیر بسیاری بر روی روحیه افراد میگذارد و انتخاب رنگ اتاق خواب شما یکی از حساس ترین انتخاب هاست زیرا شما در طول روز زمان زیادی را در این اتاق سپری میکنید و استراحت و خواب شما نیز در این اتاق انجام میگیرد. رنگ سفید ( رنگی که جزء اولین انتخاب ها در طراحی سبک مینیمال است) اولین پیشنهاد ما به شماست. رنگ سفید رنگیست که فضا را از اینکه شلوغ و یا بسته و دلگیر باشد دور میکند ، اگر از استفاده رنگ سفید در اتاقتان خوشتان نمی اید میتوانید از رنگ های روشن و یا ملایم استفاده کنید.  کوچک بودن اتاق شما دلیل نمی شود که شما از تنوع دوری کرده و از کاغذ دیواری در اتاقتان استفاده نکنید، شما میتوانید در بازسازی منزل  و اتاقتان از یک کاغذ دیواری با رنگ شاد و طرح های زنده بر روی یکی از دیوارهای اتاقتان مثلا دیواری که قرار است تخت شما مقابل آن قرار گیرد اضافه کنید. در انتخاب کاغذ دیواری نیز توصیه میشود از کاغذ دیواری هایی با طرح های بزرگ استفاده شود کاغذ دیواری ها با طرح های ریز و شلوغ در این اتاق ها توصیه نمیشود.

انتخاب نوع تخت در اتاق خواب های کوچک

اولین نکته در انتخاب تخت در این اتاق ها این است که از انتخاب تخت هایی با تاج های برجسته و بزرگ دوری کنید. تخت خواب هایی با قاب های مدرن و یا هالیوودی برای این نوع اتاق ها مناسب است.تخت خواب های سبک هالیوودی به گونه ای هستند که فقط پایین تخت را پوشش میدهند و از تشک تخت شما فراتر نمیروند. شما میتوانید به وسیله نور پردازی یا وسایل دکوری و هنری بالای تخت خود را تزئین کنید.

چند ایده برای اتاق خواب های کوچک

ایجاد فضایی برای ذخیره سازی وسایل

اگر قصد خرید تخت خواب را دارید از تخت خواب هایی که زیر آن ها کشو دارند استفاده کنید و اگر اتاق شما فضای مناسبی برای باز و بسته کردن کشو ندارید ویا تخت خواب شما کشو ندارد میتوانید از سبد های کوچک و یا صندقچه های کوچک برای قرار دادن وسایل زیر تخت استفاده کنید. راهکار دوم برای ایجاد فضای ذخیره سازی در اتاق این است که شما در اجرای دکوراسیون داخلی جدید منزلتان یک اطاقک یا صفحه ای ضخیم زیر تخت طراحی و اجرا کنید(این کار برای افرادی که برای بالا رفتن از پله یا نردبان تخت مشکل دارند توصیه نمیشود) که از زیر آن برای فضایی برای نشستن و یا میز ویا حتی ذخیره سازی وسایلتان استفاده کنید.

چند ایده برای اتاق خواب های کوچک

استفاده از تو رفتگی یا طاقچه

در ساخت و ساز های امروزی گچ های روی دیوار معمولا به صورت پر و خالیست و به تیر های چوبی 2*4 متکی هستند.  و این تو رفتگی ها نباید بر روی دیوار های خارجی اتاق شما قرار بگیرند. با استفاده از این تورفتگی ها که زیاد هم عمیق نیستند شما میتوانید مکانی را برای قرار دادن ساعت و یا وسایل شخصی و دکوری کوچک بالای تخت خود طراحی کنید. پیشنهاد دیگر استفاده از طاقچه های همه کاره ای هستند که قابلیت جا به جایی دارند، این طاقچه ها میتوانند به عنوان یک میز کوچک کنار تخت ،میز لپ تاپ و یا میز کنار درب ورودی قرار بگیرند یا به عنوان قفسه ای برای قرار دادن کتاب  و وسایل دکوری  و.... مورد استفاده قرار بگیرند.

    استفاده از آینه

نکته دیگر در طراحی داخلی  اتاق خواب استفاده از آینه است. شما میتوانید با استفاده از آینه حس بزرگ نمایی در اتاقتان ایجاد کنید.

چند ایده برای اتاق خواب های کوچک

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات