طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

پارکت و پارکت ؟ کدام در بازسازی مناسب تر است ؟

بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 5 اسفند 1400 در ساعت 12 : 51 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

متریال های مختلفی به جهت طراحی کفپوش یک بنا در پروسه ی بازسازی منزل و یا ساخت و ساز وجود دارد که افراد می توانند بر اساس بودجه و یا سلیقه ی شخصی خود حق انتخاب داشته باشد .

بسیاری از افراد از میان متریال های موجود همواره بر سر دو یا چند تا از بهترین آن ها یعنی پارکت و یا لمینت بر سر دوراهی می مانند و ممکن است نتوانند به آسانی حق انتخاب داشته باشند . برخز از سوال هایی که ممکن است در رابطه با این دو متریال به ذهن بسیاری از مشتریان خطور کند به شرح ذیل می باشد .

  • پارکت کیفیت بهتری دارد یا لمینت ؟
  • دوام کدام یک از این دو متریال بیشتر است ؟
  • برای هر کاربری کدام یک پیشنهاد می شود ؟
  • هزینه ی پارکت مناسب تر است یا لمینت ؟
  • کدام یک از این دو متریال عایق حرارت و صدا می باشد ؟
  • تعویض پارکت آسان تر است یا لمینت ؟
  • نصب کدام یک آسان تر است ؟
  • تنوع رنگی کدام نوع از این دو متریال بیشتر است ؟

پارکت و پارکت ؟ کدام در بازسازی مناسب تر است ؟

در این مقاله علاوه بر آشنایی شما عزیزان با این دو متریال و مقایسه ی آن ها با یکدیگر ، قصد داریم تا به معرفی بهترین شرکت معماری موجود در تهران به جهت نصب و اجرای این آیتم ها نیز بپردازیم پس با ما تا انتها همراهی کنید .

پارکت چیست ؟

پارکت با نام دیگر کفپوش چوبی نیز شناخته می شود . در چند سال اخیر بسیاری از افراد در حین پروسه ی بازسازی ساختمان به سراغ جایگزین کردن این متریال با آیتم های قدیمی چون کاشی و یا سرامیک می روند .

این صفحات چوبی نازک اغلب از چوب های بلوط ، کاج ، افرا و یا زبان گنجشک ساخته می شوند . پارکت به دلیل تنوع بسیار بالایی که در رنگ و طرح دارد توانسته در مدت زمان کوتاهی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار شود و افراد به دنبال استفاده از آن در محیط هایی چون منازل ، و یا ادارات باشند .

پارکت و پارکت ؟ کدام در بازسازی مناسب تر است ؟

لیمنت چیست و چه چیزی آن را از پارکت متمایز می کند ؟

لمینت نیز هم چون پارکت از چوب تشکیل شده است اما با این تفاوت که لمینت را چندین لایه چوب فشرده تشکیل می دهد از این روی می توان دریافت که مقاومت بالاتری نسب به پارکت خواهد داشت .

هزینه ی پارکت مناسب تر است یا لمینت ؟

از میان عمده ترین و مهم ترین تفاوت هایی که می توان میان این دو متریال به آن اشاره کرد ، نحوه ی نصب آن می باشد .

برای نصب پارکت باید از نوعی چسب مخصوص استفاده کرد به یاد داشته باشید که استفاده از چسب می تواند زمان بر باشد زیرا مدت زمان زیادی به منظور خشک شدن چسب نیاز است . از طرفی استفاده از آن می تواند سبب آلودگی محیط شود . اما در لمینت تنها با با قرار گرفتن شیارهای خاص این آیتم کنار یکدیگر ، بدون نیاز به هیچ آیتم اضافی می توان برای نصب آن اقدام کرد . برای درک بهتر شما می توانید لمینت را به نوع شکل پازل در نظر داشته باشید .

از متن بالا می توان نتیجه گرفت که نصب پارکت به دلیل نیاز به استفاده از چسب و درگیر کردن مدت زمان بیشتر ، گران تر خواهد بود از این رو اگر در پروسه ی بازسازی ساختمان هستید بهتر است به دنبال استفاده از لمینت باشید .

پارکت و پارکت ؟ کدام در بازسازی مناسب تر است ؟

کدام یک از این دو متریال عایق حرارت و صدا می باشد ؟

برای نصب متریال پارکت در بازسازی ساختمان تنها از یک لایه چسب استفاده می شود از این روی نمی توان آن را یک عایق قوی برای صدا و حرارت در نظر داشت . برای نصب لمینت ، از یک فوم های مخصوص میان لمینت و کف استفاده می شود که این آیتم علاوه بر پیشگیری از آسیب رسیدن به کف ، عایق بسیار مناسبی نیز خواهد بود از این روی به شما عزیزان پیشنهاد می شود که در محیط های پر رفت و آمد از لمینت به این منظور استفاده کنید .

تعویض پارکت آسان تر است یا لمینت ؟

همان طور که پیش تر به این نکته اشاره کرده ایم ، برای نصب پارکت از یک سری چسب مخصوص استفاده می شود از این روی برای ریموو این متریال با مشکلات بسیار زیادی رو به رو خواهیم شد .

اگر قصد دارید هر چند سال یک بار کف پوش محل مورد نظر خود را تغییر دهید بهتر است آیتم لمینت را به این منظور استفاده کنید .

مقاومت و دوام این دو آیتم به چه صورت است ؟

از آن جایی که پارکت تماما از چوب ساخته شده است ، در صورت تماس پیدا کردن با آب به سرعت ورم خواهد کرد و ظاهر بسیار بدی برای محیط ایجاد خواهد شد . از این روی بهتر است از آن در محیط های مرطوبی چون آشپزخانه استفاده نکنید .

لمینت به دلیل چند لایه بودن مقاومت بالاتری نسبت به پارکت در برابر آب و رطوبت خواهد داشت از این روی پیشنهاد ما به شما عزیزان به جهت بازسازی منزل ، لمینت می باشد .

اگر قصد نصب یکی از این دو آیتم را در محیط های پر رفت و آمد را دارید و یا در محیط صاحب فرزند کوچک و حیوانات خانگی هستید ، ما استفاده از پارکت را به شما پیشنهاد نمی کنیم . زیرا این آیتم در برابر اجسام نوک تیز بسیار ضعیف خواهد بود از این روی ممکن است با سقوط کوچک ترین جسمی بر روی آن آسیب ببیند . لمینت به دلیل چند لایه بودن مقاومت قابل توجهی در برابر اجسام سخت خواهد داشت .

حشرات و جانوران موذی

متریال چوب در صورت عدم رسیدگی و. سم پاشی ، بعد از مدتی محل رفت و آمد حشرات موذی خواهد شد . از این روی اگر صاحب پارکت هستید بهتر است هر چند سال یک بار برای سم پاشی اقدام کنید .

تنوع رنگی کدام نوع از این دو متریال بیشتر است ؟

هر دوی این محصولات از چوب ساخته شده اند از این روی از تنوع یکسانی برخوردار هستند . اگر قصد دارید طراحی دکوراسیون ساده و طبیعی داشته باشید و یا از سبک هایی چون روستیک پیروی می کنید ، ما به شما استفاده از پارکت را پیشنهاد می کنیم زیرا این آیتم رنگ و بافت طبیعی چوب را حفظ کرده و از این روی زیبایی فوق العاده ای را دارا می باشد .

پارکت و پارکت ؟ کدام در بازسازی مناسب تر است ؟

تمیز کردن کدام یک از این دو متریال ساده تر است ؟

شما عزیزان می توانید آیتم لمینت را به صورت سنتی با استفاده از تی و یا پارچه ی خیس تمیز کنید اما برای نظافت پارکت به دلیل حساس بودن در برابر آب لازم است از موارد و تجهیزات مخصوصی به این منظور استفاده کنید .

برای هر کاربری کدام یک پیشنهاد می شود ؟

به دلیل مقاومت بالاتر آیتم لمینت ، بهتر است در محیط های پر رفت و آمدی نظیر ادارات از آن استفاده کنید . شما عزیزان می توانید به جهت ساخت و یا بازسازی منزل مسکونی از آیتم پارکت استفاده کنید .

بهترین شرکت معماری  به جهت نصب این دو آیتم

عدم تجربه و تخصص در بسیاری از افراد باعث شده تا مشتریان حین نصب این متریال ها با مشکلات بزرگی مواجه شوند . شرکت معماری هیرادانا با کادری مجرب و توانا می تواند گزینه ی بسیار مناسبی به این منظور برای شما عزیزان باشد . شما عزیزان می توانید جهت همکاری با این شرکت و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های موجود در وب سایت تماس حاصل بفرمایید .

پارکت و پارکت ؟ کدام در بازسازی مناسب تر است ؟

کلام آخر :

در این مقاله شما عزیزان را با دو نوع از محبوب ترین متریال ها یعنی پارکت و لمینت آشنا کرده ایم هم چنین به بررسی تفاوت های آن ها نیز پرداختیم . شما عزیزان می توانید به جهت دریافت مقالات بیشتر در زمینه ی بازسازی ساختمان ، بازسازی منزل و ...

به وب سایت شرکت معماری هیرادانا مراجعه کنید .

7 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات