طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

ویژگی های انواع پارتیشن در اجرای دکوراسیون بخش دوم

بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 17 تير 1400 در ساعت 15 : 13 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در مقاله انواع پارتیشن در اجرای دکوراسیون بخش اول از شرکت دکوراسیون هیرادانا ، اطلاعات جامعی در رابطه با ضرورت استفاده از پارتیشن در دکوراسیون داخلی ارائه شد و همچنین پارتیشن های موجود و در دسترس ، با توجه به متریال به کار گرفته شده در ساخت آنها دسته بندی شدند . در این نوشتار انواع پارتیشن با توجه به مکانیسم عملکردی آنها دسته بندی و معرفی می گردند تا علاقه مندان با داشتن آگاهی کافی در این رابطه ، بتوانند پارتیشن مناسبی را برای فضای مورد نظر خود انتخاب کنند .

 دسته بندی انواع پارتیشن ها بر حسب مکانیسم عملکردی آنها

پارتیشن ها را می توان بدون در نظر گرفتن متریال به کار رفته در تولید آنها نیز دسته بندی نمود . در این نوع دسته بندی صرفا به نحوه عملکرد پارتیشن دقت می شود و در نتیجه پارتیشن ها به سه دسته ثابت ، نیمه متخرک و متحرک تقسیم می گردند .

  • ·      پارتیشن های ثابت

پارتیشن های ثابت در مواقعی وارد طراحی داخلی یک فضا می شوند که جداسازی همیشگی دو بخش ضرورت داشته باشد . در این صورت المانی که برای تفکیک دو فضا برگزیده می شود ، لزوما دیوارهای آجری نیستند و می توان از عناصر و مولفه های دکوراتیو برای این کار استفاده نمود . پارتیشن های ثابت به طور کامل به سقف و کف محل مورد نظر متصل می شوند و هر چند جا به جا کردن آنها به سختی صورت می گیرد اما غیر ممکن نیست . این نوع پارتیشن ها اغلب در فضای اداری کاربرد دارند و به ندرت در فضاهای مسکونی کارایی دارند .

ویژگی های انواع پارتیشن در اجرای دکوراسیون بخش دوم

  • ·      پارتیشن های نیمه متحرک

پارتیشن های نیمه متحرک نوعی از این محصول هستند که از محل نصب خود جا به جا نمی شوند اما به صورت دوار و چرخشی در همان محل اولیه خود حرکت می کنند . این سبک پارتیشن اغلب متشکل از نوارهای عمودی و ملیله شکل است که با چرخش خود ایجاد سایه و روشن می کند . از این مولفه بیشتر در طراحی دکوراسیون اتاق خواب استفاده می شود و در سایر بخش ها کاربرد مطلوبی برای آن عنوان نشده است .

ویژگی های انواع پارتیشن در اجرای دکوراسیون بخش دوم

  • ·      پارتیشن های متحرک

پارتیشن های متحرک که مشخصه اصلی آنها برخورداری از امکان جا به جا شدن می باشد ، خود دارای انواع مختلفی هستند . پارتیشن معلق یکی از انواع متحرک پارتیشن است که بسیار سبک بوده و به سقف اتصال پیدا می کند و تمیز بخش زیرین آن به راحتی و سهولت صورت می گیرد .

ویژگی های انواع پارتیشن در اجرای دکوراسیون بخش دوم

نوع دیگر از پارتیشن های متحرک ، پاراوان ریلی است که شیوه عملکرد آنها کاملا مشابه درهای کمدهای ریلی است با این تفاوت که می توان آن را در هر بخش دلخواه از منزل نصب نموده و از کارای آن در مواقع مورد نیاز استفاده کرد . پارتیشن تاشو نوع پرطرفدار این محصول است که به راحتی باز و جمع شده و قابلیت جا به جا شدن از مکانی به مکان دیگر را دارد . استفاده از این نوع پارتیشن برای افرادی که تمایل به استفاده مداوم از پاراوان ندارند ، بسیار شایسته و درخور است .

ویژگی های انواع پارتیشن در اجرای دکوراسیون بخش دوم

نحوه انتخاب پارتیشن مناسب

با توجه به وجود تنوع زیاد در عرضه انواع پارتیشن ، گزینش بهترین پاراوان برای یک فضا کار راحتی نخواهد بود . برای برخورداری از یک انتخاب درست لازم است به عوامل مهمی توجه شود . به عنوان مثال لازم است هدف از نصب پارتیشن کاملا شفاف عنوان شود تا بتوان با بررسی و تحلیل دقیق ، یکی از انواع ثابت یا متحرک پارتیشن را که پاسخگوی نیاز تعریف شده باشد را انتخاب نمود . همچنین برای انتخاب متریال مورد استفاده در ساخت پارتیشن نیز باید به محل نصب پاراوان ، سبک دکوراسیون داخلی محیط و سایر المان های به کار رفته در فضا دقت و توجه شود تا نوع پارتیشن برگزیده شده ، تناسب و سازگاری قابل قبولی با محیط داشته باشد . با استفاده از پارتیشن در بازسازی منزل ، می توان تغییرات اساسی ایجاد کرد .

ویژگی های انواع پارتیشن در اجرای دکوراسیون بخش دوم

نکته مهم دیگری که باید در انتخاب نوع پارتیشن و جنس آن مورد توجه واقع شود ، میزان بودجه در اختیار برای تهیه و نصب پاراوان در محیط مورد نظر است . چنانچه محدودیت تامین بودجه وجود داشته باشد باید انواع ارزانتر پارتیشن انتخاب شوند . انواع چوبی پارتیشن ، گران ترین نوع آن هستند و پارتیشن های شیشه ای نسبت به انواع چوبی و فلزی قیمت پایین تری دارند .

شرکت معماری و دکوراسیون هیرادانا از طراحی نما تا فرنیش کامل پروژه در خدمت کارفرمایان عزیز میباشد .

6 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات