طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

ویلای سنگی در ایتالیا

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 18 فروردین 1400 در ساعت 12 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

این ویلا در سال 2010 در ایتالیا و در  شیب های نزدیک Lucca که در زمینهای Tuscan  قرار دارد ساخته شده است .

در این مقاله از گروه معماری هیرادانا به بررسی طراحی و دکوراسیون ویلا در ایتالیا  می پردازیم .

بنای جدید ویلا استودیو  هنری از Michel طراح و سازنده ای که برای این حوزه فعالیت می کند و Donia مهندس و نقاش هنرمند می باشد .

ویلا در پیوند متقابل با طبیعت و در صخره طراحی و اجرا شده است . اجزای شاخص منظره شیبی، درختان زیتون ، سنگ های مرمر سفید و رنگ های طبیعی هستند و طراحی ویلا بر روی آن اجرا شده است و مکانی برای زندگی روزمره و کار و دور از هیاهو و شلوغی شهر است .

ویلای سنگی در ایتالیا

در حقیقت طرح ویلا " بازگشت به طبیعت " شامل کشف دوباره مهندسی ساختاری بومی و سلایق روستیک نمی‌باشد بلکه گریزی به واقعیت معاصر و وزن بودن در زمان حال می باشد .

در حال حاضر ویلا مورد استفاده قرار می گیرد و هم متوجه مسائل اکولوژی می باشد که شامل تقویت منابع حیاتی ، استقلال کامل ، استفاده از پمپ خورشیدی ، جمع آوری آب های باران ، صفحات خورشیدی ، استفاده از یک پمپ گرمایی و سعی در پیدا کردن پاسخ ظریف به پیشرفت در یک وضعیت خاص دارد .

ویلای سنگی در ایتالیا

 به طور کلی ، اسلوب شناسی اتوماتیک ، یک فاصله استراتژیک را با «جعل هویت»  حفظ می نماید و با مناظر اطراف  متصل می شود و وظیفه آن ایجاد یک فضای تفریحی در پشت شهرLucca است .

می‌توان گفت وضعیت شیب ، لایه هایی از برآمدگی ها و تقسیماتی از سنگ مرمر سفید با علفزارهای محلی و درختان سبز زیتون پیرامون این سایت می باشند و همراه با ساز ه ای آسیب دیده و فضای نشیمنی اضافه شده بین ایوان های بزرگ که در مقابل فضای کار قرار دارد .

 پاسیوهای فرم و اعتبار خود را در این طرح دوباره تعریف می‌کنند ، ایوان های قاب بندی شده وضعیت قبلی ، درج و الحاق توسعه جدید را بیشتر در ناسازگاری قرار می دهند .

اسلوب شناسی طرح از هم اکنون متعهد به حفظ مناظره طبیعی مهم می شود به گونه‌ای که طراحی و توسعه ویلا به عنوان تعهدی به ارتقای قسمتی از شیب سایت در نظر گرفته می شود .

ویلای سنگی در ایتالیا

تصمیم گیری در این شرایط در مورد یک متریال مفرد مانند سنگ مرمر سفید که برای طراحی نما ی مدرن کل توسعه بنا استفاده شده است تبدیل به متغیری از انسجام با سنگ های اصلی که ویلا روی آن ساخته شده است می شود ، تبدیل به نوعی از توسعه ویلا که ژئولوژی مادی مکان را مورد تغییر قرار می‌دهد .

 بدون هیچ نقاب یا پوشش این ویلا روند ترکیبی را برای ارائه نوآوری اصلی و علنی خود استفاده می کند.

حجم مربوط به فضاهای خصوصی جدید از توسعه پیشگامانه بنا تبعیت میکند و با یک سقف شیروانی  باعث می شود که فضای بیرونی با چند باز شو کاهش بیابد .

این بازشوها به شیوه ای غیرقابل پیش بینی مرتب شده اند که بنابر پتانسیل های فضای داخلی می باشند و در طول این خطوط ظاهر اصلی را به عنوان فرمی در سنگ تضمین می کنند . 

ویلای سنگی در ایتالیا

رویکرد آنها به حجم خم شده پایینی استودیو و رفتار مشابه تقسیم کننده های دیوارهای افقی ارتباط دارد .

بر روی دو نمای موازی (نمای پشتی مقابل شیبقرار دارد ) فضای ویلا با شیشه بندی های کشویی قابل توجه ای باز می شود که فضای بیرونی را باقسمت بزرگ نشیمن ادغام می کند و به پیچیدگی ها و سادگی هایی برای منطقه هایی که اشغال شده و خسته کننده  است ریتم های بین سنگ‌های مرمر روی سراشیبی ، صراحت فضاهای داخلی و بستر سنگی روی شیب ، به وجود می‌آورند .

 طرح بندی فضایی اخیر به عنوان چیدمانی مشخص شده به داخل آورده شده است و پشت آشپزخانه به فضای نشیمن و غذاخوری باز می‌شود و طبقه بالاتر دارای دو اتاق و یک حمام می باشد .

با طرح کلی و سرراست فضاها ، همبستگی با سنگ با تجهیزات به کار رفته و رفتار ژئومتریک سطوح داخلی تاکید شده می‌باشد و رابطه مناسب میان برپایی دقیق و خصیصه مادی سطح شیبدار وجود دارد .

دو مولفه ترکیبی فضا را که در طبقه همکف تعریف می کنند ، حجم شومینه (با بهبود عملکرد گرایی پویا و دوبرابر) که شامل یک پنجره کناری در گوشه و یک تلویزیون است .

وقتی سایه اندازی فصل های مختلف تغییر پیدا می کند ، بازشدگی کنجی ، زمینه فضا را مثل یک «بوم» حاشیه دار می سازد .

حجم راه پله مارپیچ به وسیله گشودگی هوایی دایره ای شکل سوراخ شده که مانند یک المان مجسمه می باشد .

ویلای سنگی در ایتالیا

این راه پله در میان فضای آزاد و باز از میان دو طبقه پایین می رود که بر ویژگی کانونی بودنش و اندازه تاکید می شود و  به بیان غیر لفظی قلب ویلا می باشد .

در طبقه بالا اتاق اصلی مالک قسمت انتهایی می باشد همراه با رختکن  و حمام خصوصی خود ، این در حالی است که سه اتاق متفاوت دیگر در طول یک راهروی مرکزی وجود دارد که در انتها به یک سرویس بهداشتی معمولی میرسد .

ویلا می‌تواند در تمام طول شب به منظر هایی از ستارگان زیبا دید داشته باشد .

راه پله پشت بام مانند بال های پروانه ، وابسته به تاج بالایی ویلا است و سرمایش نورمال هوا را ایجاد می‌کند که یک مولفه مترقی طبیعی را به یک ابزار زیبا و شگفت آور در مقیاس خانگی تبدیل می‌کند .

ویلای سنگی در ایتالیا

3 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات