طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

همه چیز درباره نمای مدرن

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 20 تير 1397 در ساعت 15 : 37 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نوعی از طراحی نما  وجود دارد که به آن نمای مدرن گفته می شود. در ادامه این مقاله از مجموعه مقالات شرکت دکوراسیون داخلی هیرادانا به معرفی این سبک از طراحی نما می پردازیم. نمای بیرونی ساختمان از اهمیت بسیار بالای برخوردار است علاوه بر این که منظر شهری را نماهای ساختمانها میسازند جلوه بیرونی یک ساختمان مثل اولین برخورد وآشنایی بین انسان ها میماند و توضیحاتی از درون شخص میدهد پس نمای یک ساختمان نشانگر ماهیت و شخصیت یک ساختمان است و اهمیت بسزایی دارد از همین رو نما ساختمان را میتوان از اصلی ترین بخش های یک اثر معماری دانست و باید بیشترین تلاش را برای طراحی آن انجام داد.

نمای مدرن که حدود 20 سالیست وارد ایران شده دارای طیف بالایی از ریز سبک ها و نوع های مختلفی است . ولی خود سبک مدرن از قبل جنگ جهانی اول متولد شد و دارای ویژگی هایی خاص بوده که به مرور زمان بروزرسانی شده اند و مشکلات آنها رفع شده است از ویژگی های اصلی معماری سبک مدرن که لوکوربوزیه یکی از مبدعین آن بوده است میتوان از مرتفع سازی ، باغ روی بام ، پالن آزاد ، کاربرد پنجره کشیده ، نمای آزاد و استفاده از سقف کنسول است ولی همان طور که گفتیم بسیاری از این ویژگی ها به صورتی دستخوش تغییر شدند و با نیاز های امروز وفق پیدا کردند و به زیبایی آنها افزوده شده است .

ولی اگر به طور جزیی بخواهیم در مورد نما مدرن صحبت کنیم ، این سبک نما علاوه بر زیبایی که دارا است یک خصلت بخوصی که دارا میباشد این است که این نوع نما یعنی نما مدرن تا سالیان دراز برای یک ساختمان نو و بکر میماند و به اصطلاحی از مد نمی افتد که این خود یک ویژگی بسیار عالی برای این سبک است . یکی دیگر از ویژگی های سبک نما مدرن قابلیت انطباق پذیریبالاست و برای همه کاربری ها مثل مسکونی ، اداری ، تجاری و ... مناسب است و اینکه در طرح هایی که دارای قرینگی نیستند  هم بسیار زیبا میشود و اصلا بهترین سبک برای نماهای غیر قرینه بحساب می آید چون در عین اینکه میتواند بی نظم و پیچیده باشد  و روند ریتمیکی را نداشته باشد از یکپارچگی و نظم کلی در کل نما برخوردار باشد .

نمای مدرن بیشتر از احجام و اشکال هندسی مختلفی تشکیل شده است که بصورت نامنظم در کنار هم و در داخل هم ترکیب میشوند ولی در عین همین بی نظمی اگر طراحی نما مدرن بدرستی انجام بپذیرد کاملا شاهد یک نمای واحد ، هماهنگ و زیبا هستیم .

در نما مدرن یک خصوصیت اصلی که وجود دارد عمق ها و بیرون رفتگی و تورفتگی ها هستند که باعث ایجاد پرسپکتیو در نما میشود و نما را از یک سطح دوبعدی به یک حجم سه بعدی تبدیل میکند که این خصوصیت علاوه بر اینکه باعث زیبایی ساختمان میشود به عمق و پهنای یک اثر معماری هم کمک میکند و در نظر بیننده ساختمان بزرگتر و حجیم تر به نظر میرسد .

نمای مدرن میتواند ارتباط مستقیم و عالی با تکنولوژی روز داشته باشد و طراحی نما میتواند به گونه ای باشد که بتوان از تکنولوژی مدرن در ساختمان استفاده کرد از تکنولوژی های کوچک مثل فلاور باکس ها (گلدانهای رو نما) بر روی قاب پنجره تا کرکره های اتوماتیک در بیرون پنجره ها و حتی تکنولوژی های خیلی بروز تر مثل تحرک بعضی از بخش های نما که باعث پویایی نما میشود و شما در یک جهت از ساختمان دارای  چندین شکل از نما میشوید.

متریال در نمای مدرن بسیار مهم است با توجه به اینکه نمای مدرن از احجام و شکل های مختلف هندسی تشکیل شده است بهتر است از ترکیب چند متریال استفاده کنیم ولی نحوه ترکیب متریال ها ، چیدمان آنها و نوع متریال ها بسیار مهم است . در نمای مدرن قابلیت استفاده از طیف گسترده ای از متریال ها را مثل آجر ، سنگ ، چوب ، سرامیک ، کامپوزیت و ... هستیم .

اطلاعات جامع تر در مورد موارد مختلف معماری نظیر دکوراسیون اداری ، دکوراسیون مغازه ، بازسازی ساختمان ، طراحی نما ، بازسازی منزل ، دکوراسیون داخلی و غیره را در بخش مقالات شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا دنبال کنید.

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات