طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

نیاز به نوسازی و روند کلی انجام آن

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 21 بهمن 1398 در ساعت 15 : 14 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

خانه محل آرامش و امنیت است و انسان به طور بیشترین زمان عمر خود را در خانه به سر می‌برد و از طرفی در شهرهای با تراکم جمعیتی بالا مانند تهران، یافتن یک قطعه زمین  با قواره مناسب جهت ساخت ‌و ساز یا بنا کردن ملکی که تمام ویژگی‌های موردنیاز را دارا باشد، بسیار سخت، زمان بر و طاقت فرسا است، پس می توان برای داشتن خانه ای طبق سلیقه شخصی و امکانات و شرایط دلخواه با بازسازی و نوسازی یک ساختمان آن را به خانه تبدیل رؤیایی خود کرد. اما برای بازسازی منزل باید مراحلی طی شود که در شرکت بازسازی ساختمان  هیرادانا در این مقاله سعی داریم تا بیشتر با این روند کلی و مراحل آن آشنا شویم

مراحل اصلی بازسازی ساختمان

  • تعیین نیازها اصلی و طراحی نقشه های دو بعدی و سه بعدی
  • محاسبه مصالح، زمان و میزان بودجه مورد بر اساس طرح های نهایی شده
  • انجام بازسازی و نوسازی ساختمان

نخستین گام در شروع عملیات نوسازی و بازسازی ساختمان تعیین چارچوب و نقشه کلی ساختمان با توجه به نیازهای خانواده (بهره بردار) است. برای این کار ابتدا متراژ صحیح هر قسمت را به دست ‌آورده و نقشه تمامی بخشها را روی کاغذ پیاده می کنیم.

حالا نوبت به ایجاد تغییرات است، می‌توانید اتاق‌ها را حذف کرده و به سالن اضافه کنید و یا در گوشه سالن که زیاد مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، اتاق‌خواب کوچکی بسازید. فقط باید یادتان باشد که درب ورود و خروج و پنجره‌ها را فراموش نکنید؛ ضمن اینکه نورگیر بودن اتاق‌ها و فضا نیز آیتمی بسیار مهم است؛ مگر اینکه در خانه نیاز به اتاق صدابرداری یا تاریک‌خانه داشته باشید.

گام دوم پس از تعیین نقشه نهایی، بودجه‌بندی و تعیین میزان هزینه‌ها و زمان اجرای دکوراسیون داخلی بر اساس نقشه است. در صورت امکان بهتر است، علاوه بر هزینه پیش‌بینی ‌شده مبلغی را برای موارد غیرقابل ‌پیش‌بینی و غیرمنتظره کنار بگذارید.

مواردی که باید در نوسازی ساختمان در نظر داشته باشید

  • استفاده از نورپردازی مناسب را در دستور کار بگذارید. نور سقفی، مخفی و حتی نور کف سالن در هر چه مدرن و زیبا شدن خانه نقش بسیاری دارد.
  • درب‌های شکسته و خراب حتما باید تعویض شوند. در زمان تعویض درب‌ها خصوصاً درب ورودی به ضد سرقت بودن آن جهت افزایش امنیت خانه توجه کنید.
  • از شومینه قدیمی موجود می‌توانید استفاده کرده و با تغییرات کمی آن را به بهترین شکل بازسازی کنید.
  • اتاق‌ها و متراژ آن‌ها به میزان نیاز شما بستگی دارد و در زمان بازسازی خانه می‌توانید یک یا همه اتاق‌ها را به سرویس بهداشتی و کمدهای دیواری بزرگ یا پنجره‌های نورگیر مجهز کنید.

نیاز به نوسازی و روند کلی انجام آن

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات