طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

نکات کلیدی که باید قبل از طراحی اداری بدانید

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 31 فروردین 1399 در ساعت 14 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی صحیح و ایده آل دفتر کار نقش بسیار مهمی در جذب مراجعه کننده و اعتماد بیشتر آنها دارد.

اکثرا طراحی فضاهای اداری با توجه به خدمات ارائه شده شرکت و مشخصات فرهنگی مراجعه کنندگان طراحی می شود.

شرکت شما فضایی است که شما و کارکنان تان در طول روز ساعات زیادی را در  آن سپری می کنید بنابراین طراحی اداری  علاوه بر جذب مراجعه کننده بر روحیه  شما و کارکنان تان نیز تاثیرگذار می ‌باشد بنابراین از اهمیت ویژه ‌ای برخوردار است.

شرکت هایی که هدف اصلی آنها بهره وری بهتر می باشد معمولاً دفتر کار کارکنان خود را طوری طراحی می کنند که ترکیبی از فضای حرفه ای کسب و کار و راحتی خانه باشد.

  • تاثیر در نگاه اول را جدی بگیرید!

خودتان را جای فردی بگذارید که برای بار اول می باشد که وارد شرکت شما می شود، چه نوع برداشتی از کارتان کسب و کارتان و شرکت شما خواهد داشت؟

توصیه می شود حتماً از این موضوع اطمینان حاصل کنید که طراحی داخلی و خارجی شرکت شما به اندازه کافی مناسب و اصولی طراحی شده باشد.

مثلاً محل پذیرش مراجعه کننده باید به گونه ‌ای باشد که بهترین تاثیر را در برخورد اول با افراد داشته باشد.

اگر اتاق کار و دفتر مجزا قرار دارد به تمیز و  مرتب بودن و ظاهر کلی آن توجه ویژه کنید با استفاده از گیاهان آپارتمانی حال و هوای فضا را عوض کنید .

 رنگ های دیوار تاثیر چشمگیری بر روحیه افراد بخصوص هنگام ورود به یک فضا می گذارد در واقع باید فضا جوری طراحی شود که مراجعه کنندگان همان احساسی را که خود شما هنگام ورود به یک فضای اداری  انتظار دارید را از فضای داخلی شما دریافت کنند.

  • توجه به رنگ ها

    نکات کلیدی که باید قبل از طراحی اداری بدانید

انتخاب رنگ در بازسازی ساختمان  به نوع کاری که در محیط  انجام می گیرد وابستگی ویژه ای دارد،  برای مثال حرفه هایی مانند  طراحی گرافیک و عکاسی  که در آن ها خلاقیت بیشتری دخیل است استفاده از رنگ های گرم و پر انرژی پیشنهاد می شود اما برای مشاغلی که با امور حقوقی و مالی مرتبط می باشند رنگ های خنثی ، ایده آل می باشد.

علاوه بر این  رنگهای سازمانی و برندینگ شرکتتان هم باید مد نظرتان باشد یعنی باید توجه کنید که چگونه و در کجا از لوگو و نام شرکت خود در فضا ها استفاده می کنیم مسلماً در بیرون از فضای کار هم محل قرارگیری تابلوهای شرکت از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار است شاید در نگاه اول استفاده از رنگ های سازمانی و یا لوگوی سازمان در دکوراسیون ساده و بدیهی باشد اما تاثیر روانی که بر روی مراجعه کنندگان می گذارد بسیار حائز اهمیت می باشد.

  • از شر کاغذها خلاص شوید

    نکات کلیدی که باید قبل از طراحی اداری بدانید

مطمئنا در تمام شرکت ها و کسب و کارها و پس از گذشت مدتی شاهد انباشته شدن بسیاری از اسناد و مدارک شرکت می باشیم و نگهداری از این همه کاغذ به یک چالش تبدیل می شود حتماً در دکوراسیون اداری دفتر تان فضایی  برای ذخیره  اسناد و مدارک تان در نظر داشته باشید، طراحی این فضا باید طوری باشد که دسترسی به اسناد به راحتی فراهم گردد و در عین حال دارای ظاهری آراسته و مرتب باشد برای این کار می توانید از برچسب های مخصوص طبقه بندی اسناد و قفسه های درب دار استفاده کنید تا ظاهر فضای کاری تان هیچ وقت با کاغذهای اضافی در فضای  اتاق و روی میزها نا مرتب دیده نشود .

  • محل قرار گیری میز کار

    نکات کلیدی که باید قبل از طراحی اداری بدانید

هنگام چیدمان میز کار خود را  در فضایی قرار دهید که محیط کاری دیگر کارکنانتان تسلط کافی را داشته باشید و بتوانید به راحتی با دیگر همکاران خود ارتباط برقرار کنید بهترین موقعیتی که میتوان برای میز در نظر گرفت فضای روبروی بخش ورودی دفتر می باشد یعنی فردی که وارد می شود به راحتی موقعیت شما برایش قابل تشخیص باشد و با شما در ارتباط باشد در اصل میز کاری شما  باید به گونه ای قرار بگیرد که علاوه بر این که برای شما فضای شخصی به وجود آورد نظارت بر کار کار کنانتان هم به سادگی امکان پذیر باشد.

  • تاثیر نور در بهبود فضا را جدی بگیرید

    نکات کلیدی که باید قبل از طراحی اداری بدانید

نور، یکی از مهمترین نکات در طراحی دکوراسیون داخلی  فضا ها می باشد. در طراحی اداری  فاکتور هایی می ‌باشد که به طور مستقیم بر روی راندمان و نحوه فعالیت کار دارد توصیه می شود که حتماً از تامین نور کافی در فضاهای داخلی اطمینان پیدا کنید

اگر در  اتاق ها دسترسی به نور طبیعی امکانپذیر  می باشد می توانید با نصب پرده های کرکره ای استفاده از نور خورشید را مدیریت کنید و سعی کنید برای جلوگیری از خستگی چشم کارکنان  به جای استفاده از نورهای مستقیم از نور های ملایم و غیر مستقیم استفاده کنید

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات