طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

نکات ست کردن رنگ مبلمان در منزل

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 28 تير 1400 در ساعت 10 : 45 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

مبلمان یکی از مهم ترین لوازمی است که در دکوراسیون داخلی به آن دقت می شود . با توجه به تنوع زیاد موجود در بازار عرضه این محصول ، انتخاب این المان تبدیل به یک چالش برای افراد از جمله شرکت معماری ها شده است . تهیه مبلمانی که با دکوراسیون منزل افراد همخوانی داشته باشد و نیازهای آنها را مرتفع نماید به چند صورت امکان پذیر است . افراد می توانند برای خرید لوازم مورد نیاز خود ، اولویت اول را به خرید مبلمان اختصاص دهند . در این صورت کار گزینش مبلمان کمی تسهیل خواهد شد و افراد برای انتخاب مبل درخور نیاز خود ، آزادی عمل بیشتری خواهند داشت .

 نکات ست کردن رنگ مبلمان در منزل

همچنین در برخی از مواقع صرفا تهیه و تعویض مبلمان ضرورت دارد و سایر المان های به کار رفته در محیط ، بدون تغییر در نظر گرفته می شوند . در این حالت لازم است برای انتخاب مبل ، به سبک طراحی داخلی ، رنگ غالب به کار رفته در فضا و جزئیات موجود در محیط دقت کافی صورت گیرد . اگر مبلمان برای فضای مدرن خریداری می گردد باید در انتخاب آن پارامترهای مربوط به سبک طراحی مدرن ، لحاظ شود . همچنین رنگ مبلمان باید با فرش و پرده نصب شده ، همخوان باشد . توجه به اکسسوری ها نیز می تواند در انتخاب بهتر کمک کننده باشد ، اما می توان توجه به این عامل را در رده آخر قرار داد . در صورتی که اکسسوری بسیار ناهماهنگ با مبل مورد نظر فرد باشد ، بهتر است آن  را از ترکیب فضای در اختیار حذف نمود .

انتخاب رنگ برای مبلمان های هر بخش از منزل

واضح است که انتخاب رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی نقش بسیار مهمی در بازدهی دیزاین منزل خواهد داشت . در نتیجه لازم است در انتخاب رنگ عواملی از قبیل تمایلات و علاقه مندی های کاربران ، ابعاد فضای در اختیار و موارد دیگری از این دست ، در نظر گرفته شود .

 نکات ست کردن رنگ مبلمان در منزل

می توان رنگ لوازم و مبلمان مورد استفاده در بخش های مختلف منزل را متفاوت در نظر گرفت و لزومی ندارد که مبلمان به کار گرفته شده در فضای نشیمن با مبلمان سایر بخش های منزل یک رنگ باشد . تنها در صورتی که محدوده فضای نشیمن با فضای سالن پذیرایی حد و مرزی نداشته باشند ، لازم است تا در انتخاب رنگ محتاطانه عمل شود .

انتخاب رنگ مبلمان نشیمن

برای انتخاب رنگ مبلمان مورد استفاده در فضای نشیمن ، می توان از رنگ های شاد ، که مورد علاقه کاربران است استفاده نمود . همچنین می توان در زمان سفارش دهی از رنگ های مکمل برای ساخت مبلمان استفاده کرد . یعنی مبل های تک نفره یک رنگ و سایر مبلمان با استفاده از رنگ مکمل آن در نظر گرفته شود . استفاده از این سبک برای طراحی مبلمان ، فضای صمیمی را ایجاد خواهد نمود و کاربران در آن احساس راحتی خواهند داشت و این موجب رضایت شرکت های معماری خواهد شد .

شیوه دیگری که برای انتخاب و تهیه مبلمان اتاق نشیمن متداول است استفاده از یک رنگ غالب برای تمام مبلمان و همراهی کوسن های رنگی با استفاده از طیف مکمل آن می باشد . این سبک نسبت به روش پیش گفته از قدمت بیشتری برخوردار است ؛ اما امکان ایجاد تنوع در بازسازی منزل را تسهیل می نماید . کاربران صرفا با تعویض کوسن ها ، می توانند طرحی نو را تجربه کنند و از نشاط حاصل از تغییر مثبت محیط ، بهره مند شوند .

 نکات ست کردن رنگ مبلمان در منزل

انتخاب رنگ مبلمان سالن پذیرایی

روش انتخاب رنگ مبلمان برای سالن پذیرایی با فضای نشیمن منزل متفاوت است . اغلب افراد برای طراحی این فضا ، از رنگ های روشنی که جلوه فاخر به محیط می دهند استفاده می کنند . رنگ هایی مانند بژ ، صدفی ، طلایی ، نقره ای و سایر رنگ های روشن و لوکس ، انتخاب اصلی برای طراحی دکوراسیون این بخش از منزل است . البته در موارد خاص و  بسته به تمایل افراد ، رنگ های تیره ای از قبیل سبز ، بنفش و مشکی نیز در این بخش به کار گرفته می شود که در صورتیکه ترکیب سازگاری با سایر المان های به کار گرفته شده در محیط ایجاد نماید ، می تواند فضای جذاب و فریبنده ای را برای بینندگان به ارمغان بیاورد .

 نکات ست کردن رنگ مبلمان در منزل

شرکت معماری و دکوراسیون هیرادانا در تمامی زمینه های دکوراسیون آماده خدمت رسانی به کارفرماهای گرامی است .

7 / 10
از 6 کاربر
ارسال نظر
ثریا گودرزی : چقدر ست ها زیبا و دلنشینن
2 0
نظر شما چیست ؟
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات