طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

نقش دکوراسیون مغازه در جذب مشتری

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 23 تير 1400 در ساعت 10 : 37 دقیقه | نظرات کاربران ( 2 )

دکوراسیون مغازه از طراحی ویترین گرفته تا طراحی فضای داخلی تاثیر عمیقی در نگاه مشتری به کسب و کار داد . امروزه تعداد شاغلین در هر حرفه و صنفی قابل توجه است و قطعا صاحبان کسب و کار ، برای دیده شدن در میان همکاران و رقبا باید در پی ایجاد مزیت رقابتی برای شغل خود باشند . توجه به طراحی دکوراسیون داخلی یکی از مهم ترین پارامترهایی است که سبب جلوه گری یک فروشگاه در میان سایر مغازه های بازار می گردد .

اکثر افرادی که به بازار مراجعه می کنند اغلب در جستجوی کالای خاصی هستند ، اما در بسیاری از مواقع دیده می شود که فرد پس از برگشت از خرید ، اقدام به خرید کالاهایی نموده است که هیچ تصمیمی برای خرید آنها نداشته است . این امر نتیجه جذب مشتری توسط طراحی دکوراسیون ویترین های جالب برای مشتریان است .

نقش دکوراسیون مغازه در جذب مشتری

طراحی ویترین برای جذب مشتری

ویترین هر مغازه و برندی ، اولین المانی است که در برخورد با مشتری نقش ایفا کرده و سعی در جذب افراد می نماید . طراحی ویترین و عناصر به کار رفته در آن نشان دهنده سبک اجناس موجود در فروشگاه است و چنانچه طراحی این بخش به نحو شایسته ای صورت گیرد ، سبب برقراری ارتباط موثر با مشتریان خواهد شد .

در طراحی ویترین علاوه بر طراحی داخلی فضا ، باید انتخاب عناصر به کار رفته در ویترین نیز با دقت و وسواس صورت گیرد . لازم نیست از هر آنچه که در مغازه به مشتریان عرضه می گردد نمونه ای نیز در ویترین وجود داشته باشد . همچنین در چیدمان ویترین لازم است از هر گونه افراط در نمایش اجناس پرهیز گردد زیرا این امر سبب ایجاد آشفتگی ذهنی در بیننده شده و وی را از تصمیم خرید منصرف می سازد .

نقش دکوراسیون مغازه در جذب مشتری

شیوه های مختلفی برای طراحی ویترین فروشگاه ها در دسترس قرار دارد که صاحبان هر کسب و کار با توجه به حرفه خود می توانند از آن استفاده نمایند . اما بهترین گزینه برای دیزاین ویترین ، استفاده از سبک های نوین و خلاقانه است . واضح است که ویترین منحصر به فرد و خاص با برانگیختن حس کنجکاوی سبب جذب مشتریان بیشتر خواهد شد .

طراحی داخلی فروشگاه برای جذب مشتری

پس از اینکه مشتری ، ویترین فروشگاه را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد ، چنانچه نتیجه ارزیابی وی از اجناس موجود در فروشگاه مثبت باشد ، در جهت بازدید از داخل فروشگاه اقدام خواهد نمود . در این مرحله توجه مشتری به ورودی مغازه جلب خواهد شد ، چنانچه فروشگاه ورودی دعوت کننده ای برای خود طراحی نموده باشد ، مشتری احساس راحتی نموده و بدون درنگ وارد محیط فروشگاه خواهد شد .

نقش دکوراسیون مغازه در جذب مشتری

برای طراحی دکوراسیون فروشگاه ، صاحبان کسب و کار سیاست های متفاوتی را اتخاذ می نمایند . برخی از فروشگاه ها اجناس خود را در دسترس مشتری قرار می دهند و بازدید کنندگان می توانند به راحتی کالای مورد نظر خود را بررسی نمایند . این سیاست در بسیاری از مواقع کارگر افتاده و به نتیجه مطلوب یعنی خرید مشتری منجر می گردد . اما درنقطه مقابل ، در برخی از مغازه ها چیدمان اجناس به گونه ای است که مشتریان تنها زیر نظر اپراتور حق دسترسی به کالا را خواهند داشت و آزادی عمل محدودی برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته می شود . هر چند که این سبک طراحی دکوراسیون مغازه در بعضی از صنوف اجباری است اما شیوه قبلی مشتری پسندتر است و احساس رضایت بیشتری در بازدیدکننده به وجود می آورد .

نقش دکوراسیون مغازه در جذب مشتری

همچنین در برخی از فروشگاه ، اقدام به عرضه اجناس به صورت متحرک می شود که این شیوه سبب جلب توجه مشتری به محصول در حال حرکت شده و امکان خرید آن را بالا می برد . لازم است در طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه ها ، به سیرکولاسیون حرکتی نهایت دقت و توجه مبذول گردد . یکی از نکاتی که رعایت آن سبب بالا رفتن احتمال خرید اجناس مختلف موجود در فروشگاه می شود ، در معرض دید قرار گرفتن آنها است . چنانچه مشتری در حین حرکت به سمت کالای مورد نظرخود ، از دیگر کالاهای عرضه شده در فروشگاه نیز بازدید به عمل آورد ، ممکن است بدون اینکه از پیش برنامه ای برای خرید کالایی داشته باشد ، صرفا به دلیل مواجه با آن محصول ، اقدام به خرید آن نماید .

9 / 10
از 6 کاربر
ارسال نظر
حکیمه : چه نکات جالبی
2 0
نظر شما چیست ؟
farahnaz : awlieee mataleb merccccc
2 0
نظر شما چیست ؟
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات