طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

ملزومات رشته طراحی داخلی برای کار

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 11 تير 1399 در ساعت 20 : 21 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اطلاعاتی در ارتباط با این حرفه دستمزد و تحصیلات مورد نیاز در مورد طراحی داخلی  با تمام ریزه کاری های آن را در این مقاله از شرکت معماری هیرادانا برای شما گرد آوری کرده ایم بیشتر با این رشته و حرفه آشنا شوید

حال می خواهیم بدانیم آنچه در طراح داخلی انجام می‌دهد چیست

طراحی داخلی فضای مسکونی: وظایف و شامل کشیدن پلان یا نقشه اجرای آن در اتوکد بر اساس اندازه ها و ابعاد محل مورد نظر و ارائه اتوکد برای رسیدن به طرح نهایی می باشد.

ملزومات رشته طراحی داخلی برای کار

 جستجو برای یافتن پروژه های جدید

 تعیین اهداف مشتری و نیازهای اجرای پروژه

 تعیین چگونگی استفاده از فضا

زدن اتود های ابتدایی در ارتباط با سیستم های برق

 تعیین وسایل و مبلمان همانند وسایل نورپردازی

 تعیین زمان کامل پروژه و هزینه‌های آن

سفارش دادن وسایل لازم

تعیین چگونگی ساختن فضا

 بازدید محل پس از اتمام کار و اطمینان حاصل از رضایت مشتری

 آنچه در طراح داخلی انجام می‌دهند به شرح زیر می باشد

ملزومات رشته طراحی داخلی برای کار

 طراحان داخلی به صورت تنگاتنگ با معماران مهندسان و کارگران ساختمانی و مهندسان مکانیک در ارتباط هستند تا بتوانند چگونگی کارکرد فضای داخلی و پوشش داخلی آن را بررسی کنند .همچنین آنها باید به قوانین مربوط به زمینه های کاری و بازرسی های آتی کاملاً آگاهی داشته باشند. با وجود اینکه برخی از انها بصورت طراحی آزاد هستند ولی بیشتر طراحان از نرم افزار اتوکد استفاده می کند.

 بسیاری از طراحان داخلی تنها در یک زمینه خاص از ساختمان‌ها مانند طراحی داخلی منزل ،بیمارستانها، هتلها و اتاق ها مانند حمام یا آشپزخانه دارای تخصص لازم هستند. برخی از آنها حتی برای فروشگاه های مبلمان خانگی کار می کنند تا خدمات لازم را به مشتریان ارائه دهند.

 برخی دیگر به خلق و ابداع طراحی ها نقشه ها و پلان ها و چیدمان های جدید می پردازد.

 این طراحی‌ها شامل تاسیسات برق و پلان های ساختمانی است که برای کسب مجوز ساخت ضروری هستند آنها همچنین طرح‌های ابتدایی را به صورت فایل در می آورند که به سادگی بیا به کاملی مدارک ساختمانی بوده و شامل زمان‌بندی و دیگر متعلقات می باشد.

انواع طراحی داخلی

ملزومات رشته طراحی داخلی برای کار

طراحان داخلی فضای اداری: این نوع از دکوراسیون داخلی شامل فضاهای کاری حرفه ای از دفاتر کوچک و شرکت های بزرگ تا ساختمان های چند طبقه می باشد آنها سعی می‌کنند فضا های کاربردی و برای کارمندان ایجاد کنند.

 طراحان فضاهای درمانی :محدوده کاری این دسته از طراحان مرکز درمانی مانند بیمارستانها کلینیکها مطب ها و اماکن نگهداری از بیماران می‌باشد و تخصص آنها در تحقیق و بررسی و طراحی فضایی که بهترین تسهیلات را برای بیماران به ارمغان می‌آورد.

 طراحی آشپزخانه و حمام تخصصی :ایشان در حوزه آشپزخانه حمام بوده و دانش لازم را در این زمینه انواع کابینت اتصالات لوله کشی ها و سیستم برقی انجام میدهند.

 طراحان پایدار: این دسته از طراحان استراتژی های مربوط به مصرف بهینه انرژی و آب و هوا را به کار برده و ترجیح شان بر استفاده از تولیدات این است که با اکوسیستم در سازگاری قرار دارد مانند بامبو و دربهای چوب‌پنبه‌ای.

 طراحان جهانی :این دسته شامل طرح هایی هستند که فضاها را برای اینکه بیشتر در دسترس باشند مورد بازسازی قرار می دهد این دسته از طراحان می توانند برای همه انواع طراحان کمک‌رسان خوبی باشند.

 محیط کار برای طراحان داخلی

بزرگترین کارفرمایان طراحان داخلی موارد زیر هستند

 ۳۱ درصد خدمات تخصصی طراحی

 ۱۹ درصد کارمندانی که به طور مستقل فعالیت می کند

 ۱۶ درصد خدمات معماری مهندسی

 ۷ درصد فروشگاه های مبلمان

 ۵ درصد تجارت عمده

چشم انداز حرفه طراحی داخلی

ملزومات رشته طراحی داخلی برای کار

 طبق بررسی‌های صورت گرفته در ۱۰ سال آینده میزان استخدام این شغل ۵ درصد رشد خواهد کرد .این رقم میانگین مجموع همه مشاغل می باشد و در طراحی نیاز به آن دارند که بتوانند انتظارات مشتریان که باید با برخی موارد نظیر سازگاری با اکثر سیستم ها و دسترسی راحت‌تر است پاسخ صحیح دهند

 علاوه بر تقاضایی که توسط ساخت و ساز نوین ایجاد می شود نیاز به طراح داخلی در برای انجام بازسازی منزل ، فضاهای اداری و بازسازی ساختمان های تجاری فرهنگی و محیط های کاری و یا محیط های پیچیده تری مانند بیمارستان ها و مراکز درمانی در حال زیاد شدن میباشد .

 

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات