طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

معماری پایدار

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 19 آبان 1398 در ساعت 14 : 11 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

معماری پایدار که یکی از سبک ها و روشهای بازسازی ساختمان و بازسازی منزل است طی سالهای اخیر توانسته است جایگاه خود را بین طرفداران معماری و شرکت معماری و طراحی داخلی تثبیت کند و اهمیت این سبک را به همگان گوشزد کند.

اما این سبک از معماری در چه موردی عمل میکند و چه نقشی در تعمیرات ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی دارد؟

هدف این معماری طراحی بر اساس اصول پایداری و مصرف درست انرژی و جلوگیری از اتلاف آن با توجه به مسائل زیست محیطی است . معماری پایدار میخواهد که از آلودگی محیط زیست جلوگیری کند و با استفاده از مصالح بومی و طراحی های درست و اصولی ، فضاهایی مناسب برای زندگی انسان بدون اتلاف انرژی های بی مورد و حضور عوامل طبیعی و محیط زیستی و منطبق با شرایط اقلیمی را به وجود آورد .

معماری پایدار تلاش میکند انرژی های طبیعی را جایگزین انرژی های سوختی که باعث آلودگی محیط زیست میشوند ، کند .

اصول طراحی معماری پایدار

استفاده از فضاهای سبز ، باغچه ها و گیاهان در طراحی دکوراسیون منزل و هماهنگی و تعادل با محیط زیست

بازیافت آبهای مصرفی به خصوص آب های باران که باعث میشود از هدر رفتن آب در ساختمان جلوگیری شود و این آبهای مصرفی دوباره به چرخه فعالیت بر گردند .

ساختمان ها به عایق صوتی و حرارتی مجهز هستند که با این کار انرژی هدر نمیشود و مصرف انرژی به صورت مناسبی کنترل میشود .

استفاده از مصالح بومی و مناسب با شرایط اقلیمی برای ساختمان ها که باعث میشود این مصالح در شرایط جوی و اقلیمی آن مناطق دوام بیاورند و اثرات مخربی بر ساختمان ها به جا نگذارند .

طراحی هایی که از انرژی های طبیعی مانند انرژی خورشید و انرژی باد بتوانند بیشترین استفاده را در ساختمان ها بکنند .

 طراحی ساختمان هایی که بتوانند دوام بیشتری داشته باشند و بتوان آنها را برای نسل های بعدی نیز به یادگار گذاشت با توجه به تمام اصول طراحی های مناسب با معماری پایدار .

اهمیت معماری پایدار

با توجه به روند گسترش شهر نشینی و صنعت ساختمان سازی و انواع صنایع و استفاده از انرژی ها و سوخت های فسیلی و مضر برای این صنایع ، امروزه زمین شرایط بدی را پشت سر میگذارد . با از بین رفتن جنگل ها و منابع زیستی و فضای سبز ، زمین به سمت گرم شدن و تولید انواع گازهای مضر میرود که همه ی این ها شرایط نامناسبی را برای زندگی انسان و نسل های آینده ایجاد کرده است .

معماری پایدار با این رویکرد که باید فکری به حال این وضعیت کرد و زمین و محیط زیست را از این خطرات به وجود آمده دور کرد و زمین را دوباره به محلی ایده آل برای زندگی کردن تبدیل کرد تا آیندگان نیز بتوانند از این وسعتی که در اختیارشان قرار داده شده است ، استفاده ی مفید و مناسبی را ببرند .

اهداف معماری پایدار

معماری پایدار سه هدف مهم را دنبال میکند . اولین هدف معماری پایدار کاهش دادن مصرف انرژی های سوختی و فسیلی است . طبق آمار ها 50 درصد انرژی های سوختی در صنعت بازسازی و دکوراسیون مصرف میشود که این میتواند آسیب های جدی را به محیط زیست وارد کند . معماری پایدار به دنبال طراحی هایی است تا بتواند انرژی های طبیعی مانند انرژی خورشید را جایگزین این انرژی های مضر کند .

دومین هدف معماری پایدار کاهش دادن آسیب به محیط زیست است . این کار باعث میشود محیط زیست بتواند نقش تاثیرگذار خود را در کمک به انسان و زندگی او را ایفا کند .

و سومین هدف معماری پایدار توسعه و گسترش محیط طبیعی است . این کار را با استفاده از طراحی های سبز و حضور فضاهای سبز در ساختمان ها و گیاهان در فضاهای داخلی و خارجی منازل و دکوراسیون اداری و صنایع مختلف میتوان امکان پذیر کرد .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات