طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

معماری داخلی و کاربردهای آن در زندگی روزمره

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 25 تير 1399 در ساعت 12 : 6 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ارتباط بین طراحی داخلی  ساختمان و احساس آرامش ساکنین موفقیت در زندگی به مفهوم برخورداری از محبت های بسیاری است. رفاه در زندگی ، خانه مناسب و موارد دیگری می باشد بر اساس هرم سلسله مراتبی نیازهای مازلو که توسط آبراهام مازلو نظریه پرداز کلاسیک ارائه شده نیازهای اساسی انسان عبارتند از

 نظر فیزیولوژیک مثل خوراک پوشاک و غیره

نیاز به امنیت

نیاز به عشق محبت

نیاز به حرمت و مقام و موقعیت نیاز به خودیابی و کمال

 همانطور که ملاحظه می کنید برای برآورده شدن سایر نیازها مانند سرپناه استانداردهای مشخص لازم است خانه منبع اصلی عشق دریافت توجه و امنیت می باشد به همین دلیل هم ما در شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا در این مقاله سعی داریم به استاندارهای ایده آل در یک معماری داخلی بپردازیم .

 اهمیت معماری ساختمان در زندگی

 ما متوجه شدیم که محل کار و خانه مکانهای مهم و مقدس می باشند که سرنوشت ما و خانواده مان در  گرو داشتن و مسکن از هم پناه می باشد .که وقت آن رسیده تا از جزئیات جزئی مانند اتاق خواب ،آشپزخانه، اتاق کار و بدون در نظر گرفتن حس طراحی خانه انجام می‌شود .

یک کمی عمیق تر و جدی به این تغییرات مهم زندگی مان توجه کنیم استفاده از ایده های دکوراسیون داخلی برای یک فضا بدون توجه به سبک معماری مانند فرم، نور، رنگ یکی از اشتباهات رایج است که با اجرای آنها نه تنها فضا دلنشین نمی‌شود بلکه ناهماهنگ هم می‌شود.

 داشتن یک فضایی که فکر شده طراحی شده باشد و مستقل باشد باعث سلامت روان تک تک اعضای خانواده می شود مهم است که اعضا در خصوص مسکن یا تمام کارکنان یک شرکت ارزش گذاری یکسانی داشته باشند .اما مهم این است که ارزش همه خانواده یا آنهایی که زیر یک سقف کار میکنند در تغییرات آتی در نظر گرفته باشد. پس از یافتن ارزش های زندگی من در رابطه با خانه و محل کار در افراد درونگرا و برونگرا می‌تواند کاملاً متفاوت باشد باید به هدف گذاری برای تغییرات بپردازیم.

استانداردهای که رعایت آن در معماری ساختمان باعث بالا بردن کیفیت زندگی میشود

معماری داخلی و کاربردهای آن در زندگی روزمره

اجرای دکوراسیون داخلی میتواند به گونه ای باشد که یک زمینه مناسب را برای فراهم کردن خانه یا محل کار مطابق با استاندارهای مناسب ایجاد کند.باید دقت داشته باشید که استاندارد هرفضا را چه در مقیاس چه در استفاده متریال و ... مدنظر قرار دهید.

 همجواری اصولی فضاها

اگر فضاهای مختلف یک ساختمان در ارتباط فضای مناسبی با یکدیگر قرار بگیرند فعالیت‌ها بهتر و راحت تر انجام می‌شود و کاربران احساس بهتری دارند.

 رعایت استانداردها حداقل هایی هستند که باید در ساختمانها رعایت شوند و رعایت حداقل در عرض راهرو پله ها دسترسی به پله فرار ارتفاع نرده و دست انداز و سایر ابعاد ها باید رعایت شوند تا انسان بتواند در این ساختمان به راحتی فعالیت کند.

 نور مناسب

معماری داخلی و کاربردهای آن در زندگی روزمره

 برای طراحی داخلی و یا بازسازی ساختمان با توجه به کاربری آن منابع نوری را تعریف میکنند . تأمین نور کافی از طریق نور طبیعی برای ساختمان مفید است زیرا نور خورشید علاوه بر روشنایی در از بین بردن میکروب ها و گرم کردن فضا نیز تاثیر دارد. در طراحی ساختمان های قدیمی را برای استفاده از نور خورشید و یا عدم استفاده از آن در فصول مختلف ،بخشی تابستان نشین وبخشی زمستان نشین نقل مکان می کردند.

 آسایش صوتی

معماری داخلی و کاربردهای آن در زندگی روزمره

نیاز به آرامش خاص دارد. در مبحث هجدهم مقررات ملی ساختمان نوفه مجاز هر فضا گفته شده است و پوسته خارجی ساختمان وظیفه دارد نوفه  فضای بیرون را که حدود ۸۰ تا ۱۰۰ دسی بل است کاهش بدهد و آن را به حد مجاز برساند در طراحی پوسته خارجی با در نظر گرفتن این نکته می توان آرامش به ساکنین را به آنها هدیه داد.

 تامین هوای لازم هوای مورد نیاز

فضاهای داخلی باید از طریق پنجره ها و یا باز و بسته شدن درها و سیستم‌تهویه تامین شود. عدم تأمین مناسب هوای داخل از کیفیت زندگی ساکنین کم می‌کند. حق هر انسان است که نور و هوای مناسب داشته باشد و پیش‌بینی تهویه مناسب هوا می‌تواند بر کیفیت هوای داخل و تامین اکسیژن مورد نیاز تاثیر گذاشت.

آسایش حرارتی

مبحث  آسایش حرارتی به تنهایی بسیار مفصل می باشد ولی در این مقاله صرفاً به کلیات آن می پردازیم .از شاخصه های آسایش حرارتی می‌توان به ثابت بودن دمای مناسب محیط اشاره کرد. تغییر مداوم تمامی داخلی حس خوبی را در کاربران ایجاد نمی‌کند.

 

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات