طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

معماری برج آزادی

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 6 آبان 1399 در ساعت 16 : 30 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 یکی از نمادهای محبوب ایران برج آزادی می باشد که ساخت آن در سال ۱۳۴۸ شروع شد .

این بنا، کاملا ایرانی می باشد، مصالح استفاده شده برای این برج همه از داخل کشور تهیه  شده است ساخت این پروژه ملی در سال ۱۳۵۰ و در دی ماه به پایان رسید .

برای ساخت این برج همه جوانب بسیار دقیق بررسی شد تا بعدها دچار مشکل نشوند .

این برج چهار طبقه نزدیک فرودگاه مهرآباد واقع شده است و برج طوری طراحی شده تا برای هواپیماها مشکلی ایجاد نشود .

 معماری این برج بسیار بی نظیر می باشد که تلفیقی از معماری دوران ساسانی ، هخامنشی و اسلامی می باشد و طراحی فضای میدانی این برج از معماری اصیل ایرانی-اسلامی می باشد  .

این برج به وسیله گذرگاه زیرزمینی که در ضلع شرقی برج قرار گرفته شده به معابر اطراف دسترسی دارد .

برج آزادی

  • ورود از در شرقی

برای ورود به برج آزادی باید ازدو زیرگذرکه در قسمت شمالی و شرقی میدان قرار دارند عبور کرد.

در زیر برج سالن ‌های گوناگونی  وجود دارد که از قسمت های دیدنی برج آزادی می باشند شما قبل از اینکه به پایه های زیبای برج برسید بایستی ازبین این سالن ها گذر کنید و اگر از قسمت شمالی وارد زیرزمین بنای آزادی شوید ، اولین فضایی که از آن عبور می کنید سالن اقوام می باشد که طراحی داخلی بسیار زیبایی  دارد و بسیار معروف می باشد که با تابلوهای نقاشی بی نظیر تزیین شده است .

سالن اقوام

در سالن اقوام داخل دیوار ها چندین ویترین نصب شده که صنایع دستی و سازه های سنتی و آثار شهرهای گوناگون در آنجا به نمایش گذاشته شده‌اند . 

کتابخانه ای بزرگ در برج قرار دارد که این کتابخانه ۲۱۲ متر مربع می باشد در این کتابخانه ، کتاب هایی با زمینه های تاریخی ، اجتماعی ومعماری اسلامی ،هنرو فرهنگی وجود دارد که شامل  زبان های  فرانسه  ، انگلیسی و فارسی هستند .

کتابخانه برج آزادی

یکی از فضاهای پربازدید برج آزادی زیر زمین می باشد زیرا که درآنجا سالن آمفی تئاتر یا مولتی ویژن و سالن تشریفات با دکوراسیون داخلی بی نظیر و نگارخانه،راهرو تکنولوژی ، گذرگاه پیشینیان و موزه تئاتر کهن و نیز سالن سیمولیشن در آنجا واقع می باشد و نیز یک آبنمای بسیار زیبا و خاص در آنجا قرار دارد .

سالنی وسیع با پاسیونی زیبا در مجاورت کتابخانه قرار دارد که آنجا هم دارای یک آبنمای بسیار زیبا می باشد .

نورپردازی  حرفه ای و معماری ویژه آن باعث  شده است که از این سالن یک فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه ها و ارائه آثار هنرمندان باشد، این سالن دارای طراحی داخلی بسیار زیبا می باشد .

آمفی تداتر برج ازادی

در راهرو تکنولوژی دو سالن قرینه‌ ای مدور قرار داردکه سقف این سالن ها با تلفیقی از معماری مدرن وسنتی و طاق گنبد گونه با گوشه سازی های سنتی ایرانی اسلامی ساخته شده است . در مرکز هر یک از این سالن ها فضایی مدور با ۲۸ صفحه نمایش رایانه وجود دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند درخصوص معماری برج آزادی و ایران شناسی و نیز وقایع انقلاب اطلاعات کسب کنند.

  • استخوان بندی بتنی

    نمای برج ازادی

ازهرزاویه برج که نگاه می کنید شاهد طراحی نما زیبا و ظاهر بی نظیری هستید که هنر معماران برج آزادی می باشد .

برج آزادی دارای استخوان بندی با جنس بتن می باشد و علاوه بر بتن در ساخت نماد قدیم تهران از مصالح ایرانی و سنگ ها نیز به کار برده شده است.

از ۲۵  هزار سنگ سفید در طراحی  نمای زیبای برج آزادی استفاده شده است که تمامی آنها از معادن منطقه جوشقان اصفهان استخراج شده است و طراحان این برج سنگ ها را در ۱۵ هزار شکل متفاوت به کار برده اند .

  • سینما چهار بعدی

یکی از قسمت های جالب و زیبای این برج سالن آمفی تئاترمی باشد که آن رابه نام مولتی ویژن هم می شناسند.

سالن مولتی ویژن چند منظوره  مورد استفاده  قرار می گیرد که به  پیشرفته ترین فناوری های نمایش مجهز شده  است .

در این سالن ها اجرای تئاتر و کنسرت و برگزاری همایش های گوناگون ، اکران فیلم های سینمایی و نیز نمایش لیزر و نمایش مولتی برگزار می شود.

سینما سیمولیش یکی دیگر از این سالن ها میباشد و باید گفت که اولین تجربه سینمای چهار بعدی در ایران محسوب می‌شود و ۵۱ نفر گنجایش دارد‌

فیلم های سینمایی در این سالن که به وسیله کد های مخصوص جهت حرکت وواکنش های مختلف صندلی ها طراحی شده برای مخاطبین به نمایش گذاشته می شود .

این سالن دارای سیستم دیجیتال باکس می باشد و توسط متخصصان داخلی راه اندازی شده است .

 شما میتوانید سایر مقالات آپلود شده در خصوص معماری و طراحی داخلی ،بازسازی منزل، طراحی نما و سایر معماران شاخص را در بخش مقالات سایت شرکت دکوراسیون داخلی معماری هیرادانا مشاهده کنید.

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات