طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

معرفی دو دفتر کاری معماری با طراحی الهام بخش

بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 11 دی 1399 در ساعت 10 : 19 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

فضاهایی که شرکت های بزرگ معماری در آن کارهای خود را تولید می کنند ، منبع کنجکاوی بی پایانی برای طراحان و معماران دیگر است . به همین دلیل ، ما در این مقاله به طراحی دو دفتر کاری الهام بخش و نو برای دفاتر معماری و نحوه ی طراحی داخلی مدرن آن ها خواهیم پرداخت و معتقدیم که این مطلب می تواند نشان دهنده این باشد که چگونه فضای کار شما می تواند منبع الهام برای طراحی باشد .

دفتر معماری ARUP ، لس آنجلس ، آمریکا

شرکت طراحی داخلی: ZAGO

سال: 2014

توضیحات از زبان معماران پروژه :

محل جدید شرکت طراحی Arup  یک محیط کار انعطاف پذیر و مناسب است. این محل کار، وابستگی به چیدمان های معمولی مانند میز کار را کاهش می دهد و در عوض انواع محیط های کاری گروهی و خلاقیت محور را جایگزین می کند  .

این محل کاری با کمک شرکت Arup طراحی شده و دارای دکوراسیون داخلی با محیطی تعاملی و انعطاف پذیر برای کارهای فردی ، گروهی ، ارائه ها و پرزنتیشن ها ، میزبانی رویدادها و کنفرانس ها است . این قابلیت هم به وسیله فن آوری گسترده در اجرای دکوراسیون اداری امکان پذیر است . این محیط جدید اداری باعث ایجاد همکاری و خلاقیت در کارمندان خود می شود و به وضوح نشان دهنده پیشرفت و ترقی شرکت Arup است .

دفتر معماری ARUP

 

دفتر معماری Assemble، استرالیا

شرکت طراحی داخلی : Assemble

سال: 2013

توضیحات از زبان معماران پروژه :

هدف ما از طراحی دفتر کار معماری Assemble ایجاد یک دفتر کاری کم هزینه و انعطاف پذیر بود تا به یک محل کاری الهام بخش تبدیل شود . به عنوان شرکتی که هسته اصلی آن طراحی و معماری است، احساس کردیم مهم است که از طراحی داخلی اداری خود به عنوان نوعی ویترین زنده برای نشان دادن قابلیت ها و حساسیت های طراحی خود استفاده کنیم .

دفتر معماری  Assemble

ما به عنوان معمار و شرکت بازسازی و دکوراسیون داخلی ، از طریق یک فرآیند طبیعی در مورد طراحی و ساخت مذاکره کردیم که در آن طراحی و جزئیات متناسب با پیشرفت حاصل شد و از تخصص و مهارت افراد محلی استفاده کردیم این در حالی است که به عنوان "نیروی کار غیر ماهر" شناخته می شدند .

ویژگی اصلی استودیوی ما ، فرم هندسی سقف آن است که شامل شکل های مثلثی و الهام گرفته از اوریگامی و ساخته شده با تخته های چوبی است . سقف قبلی با لوله ها، داکت ها، واحدهای تهویه مطبوع و سنسور های آتش نشانی شلوغ شده بود. ما می خواستیم همزمان با فعالیت های روزمره شرکت ، این هزارتوی لوله ها و داکت ها را پنهان کنیم . طرح سقف در اثر یک تجربه و امتحان درآمد ، و اشکال مختلف اوریگامی مجسمه ای را در کاغذ جمع کرد . طرح نهایی از پنج مثلث آینه ای تشکیل شده و هشت بار در طول سقف تکرار شده است .

دفتر معماری  Assemble

تمام مبلمان سفارشی ساخته شده در استودیو روی چرخ های کوچک است، بنابراین می توان آن را به راحتی جابجا کرد و فضا را برای رویدادها و کارگاه های طراحی باز و تنظیم کرد .

 

پایداری

بتن اکسپوز (در معرض دید) هم می تواند باعث زیبایی شود و هم باعث صرفه جویی در انرژی. بنابراین، تصمیم گرفتیم دیوارهای کناری و قسمت جلوی سقف را دقیقاً همانطور که بود بگذاریم. این کار اجازه می دهد تا فضا از اشعه خورشید و اثر حرارتی آن بهره مند شود و همچنین دوست داریم به اصطلاح "استخوان" های ساختمان را ببینیم . با توجه به این "زیبایی درونی"، ما همچنین نشانه ها و یادداشت های سازندگان که در حین ساخت بر روی دیوارهای ساخته شده گذاشته بودند را نگه داشتیم . دال کف بتنی با یک درزگیر بتنی VOC تمیز و پرداخت شده است . تمام نازک کاری ها از تخته سه لا کاج پایدار ساخته شده اند . تیرهای حمال سقفی نیز از تخته سه لایه برداشت می شوند. پنجره های بزرگ به این معنی است که فضا در طول روز با نور طبیعی پر شده است و همینطور اینکه ما خیلی کم به روشنایی الکتریکی اعتماد می کنیم .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات