طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

محبوب ترین سبک های طراحی داخلی قسمت اول

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 10 آذر 1399 در ساعت 14 : 8 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

کلاسیک معاصر مدرن کلاسیک و ….. می توان گفت که این لیست سبک های طراحی داخلی همچنان ادامه دارد و به همین خاطر یکی از چالش های اصلی مردم در طراحی داخلی منزل انتخاب سبک می باشد.

 متاسفانه برخی از افراد اطلاعات کامل و یا کافی در مورد سبک های طراحی داخلی ندارد و همین باعث می شود تا مطابق با علاقه و سلیقه شخصی افراد دکوراسیون داخلی خانه شان انجام نگیرد به همین دلیل ما در این مقاله شرکت طراحی داخلی هیرادانا سعی داریم با در اختیار گذاشتن اطلاعات کلی در مورد محبوب ترین سبک های طراحی داخلی شما را برای انتخاب سبک مورد نظر راهنمایی کنیم.

در این مقاله به طور خلاصه و کوتاه در مورد سبک های محبوب در طراحی داخلی توضیحاتی آورده‌ایم اما برای اطلاعات بیشتر در مورد هر سبک می توانید مقاله مرتبط با همان سبک را در قسمت مقالات سایت هیرادانا مطالعه فرمایید .

باید به این موضوع اشاره کرد که با وجود این همه تنوع در سبک های طراحی داخلی پیدا کردن سبک مناسب کار کمی مشکل می باشد برخی از افراد با ترکیب عناصری از چند سبک طرح مورد نظر خود را به وجود می آورد به همین دلیل آشنایی با محبوب ترین سبک های طراحی داخلی می تواند در خلاقیت و همچنین تقویت ایده های مطلوب شما کمک چشمگیری نماید.

  • سبک مدرن  ( modern)

    سبک مدرن

در حقیقت این سبک طیف وسیعی دارد و اغلب به خانه‌هایی با خطوط واضح و همچنین مرتب و منظم  گفته می شود مواد متریال های مورد استفاده در این سبک شیشه ، فلز و استیل میباشد و مشخصه اصلی سبک مدرن سادگی است و در تمام عناصر به کار گرفته می شود حتی مبلمان واژه هایی همچون براق، صاف  دکوراسیون لوکس و شیک تداعی کننده سبک مدرن می باشد.

 در این سبک هیچ خبری از طرح های شلوغ و پیچیده و لوازم جانبی  فراوان نیست این سبک  فوق العاده ساده ، شیک و زیبا می باشد .

  • سبک معاصر

سبک معاصر

با این وجود که سبک مدرن و معاصر دو سبک متفاوت هستند اما اکثراً افراد جای یکدیگر استفاده می کنند. تفاوت این دو سبک در این است که در سبک معاصر بر اساس زمان و دوره خود شکل می گیرد اما طراحی داخلی به سبک مدرن شکلی از طراحی می باشد که از قرن بیستم شروع شده است .

سبک معاصر انعطاف پذیری بیشتری داشته و به چارچوب خاصی پایبند نمی باشد و می توان گفت که جلوه ای از سلیقه جمعی در هر دوره می باشد به عنوان مثال ممکن است که در سبک معاصر شاهد خطوط منحنی و یا خمیده باشیم در صورتی که در سبک مدرن این خطوط وجود نداشته و خطوط اغلب صاف و مستقیم می باشند .

  • سبک مینیمال

    سبک مینیمال

این سبک یکی از محبوب ترین سبک ها در میان مردم می باشد سبک‌ مینیمال از مدرن  الهام گرفته است و به مراتب از آن ساده تر می باشد.

 در این سبک از مبلمان ساده استفاده می شود ، رنگ های استفاده شده در این سبک از رنگ های خنثی می باشد و  وسایل دکوری و پر زرق و برقی در این سبک هیچ جایگاهی ندارد و در واقع می‌توان گفت که مشخصه بارز سبک مینیمال نهایت سادگی و حذف عناصر اضافه می باشد.

  • سبک صنعتی

    سبک صنعتی

همانطور که از نامش پیداست این سبک از دوران صنعتی شدن جوامع الهام گرفته شده است . تمام عناصر این سبک حس ناتمام بودن را القا می‌ نماید و مشاهده چوب و آجر به صورت خام و کانال کشی ها در نمای ظاهری دکوراسیون متداول می باشد .از دیگر عناصر به کار گرفته شده در این سبک می توان به سقف های بلند ، چراغ های آویز فلزی و الوار های قدیمی اشاره کرد .

به دلیل استفاده از فلزات و چوب به شکل خام ، ترکیب رنگ های استفاده شده در این فضاها خنثی می باشد و استفاده از یک یا دو قطعه هنری و یا عکاسی می تواند جلوه ای زیباتر و پر رنگ و لعاب تری به فضا ببخشد.

  • سبک مدرن قرن میانه

    سبک مدرن قرن میانه

این سبک تداعی کننده روش طراحی در میانه دهه ۱۹۰۰ میباشد ، یعنی از ۱۹۵۰ تا ۱۹۶۰، این سبک بازگشت به طراحی آن زمان می باشد و در کنار آن برخی از عناصر سبک مینیمال را هم دارد محور اصلی سبک مدرن قرن میانه کاربردی بودن و سادگی می باشد و بر فرم های طبیعی یا ساده مانند صندلی های تخم مرغی شکل و استفاده راحت از طرح های معاصر تاکید می کند .

جالب است بدانید که سبک مدرن قرن میانه به راحتی  مکمل دیگر طرح های داخلی می باشد و به نظم و یکپارچگی اجرای نمای ساختمان و فضای داخلی کمک می کند .

3 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات