طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

قیمت کاشی و سرامیک اسلب و کاربرد های آنها

بازگشت به لیست مقالات » | جمعه 29 مرداد 1400 در ساعت 14 : 35 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

کاشی ها و سرامیک ها انواع گوناگونی دارند که می توان از هر کدام از آن ها با توجه به ویژگی هایی که دارا می باشند در مکان های مختلف استفاده کرد . سرامیک اسلب یکی از انواع گوناگون کاشی و سرامیک محسوب می شود .

سرامیک اسلب به گروهی از کاشی ها و یا سرامیک هایی گفته می شود که اندازه ی بسیار بزرگی دارند . معمولا طرح های این سرامیک به صورت یکنواخت می باشد . این سرامیک در دکوراسیون داخلی بسیاری از منازل به چشم می خورد . جالب است بدانید از این نوع سرامیک بیشتر در محیط هایی مانند سرویس بهداشتی استفاده می شود .

از این نوع کاشی بیشتر در فضاهای بزرگ مانند تالارهای عروسی استفاده می شود و کمتر به چشم می خورد که از این نوع سرامیک در محیط های محدود مانند دکوراسیون اداری استفاده شود .

ممکن است علاوه بر کاشی و یا سرامیک اسلب واژه ی سنگ اسلب نیز به گوشتان رسیده باشد . لازم به ذکر است که تعریف سنگ اسلب نیز همانند کاشی های آن می باشد . یعنی سنگ هایی که در ابعاد بسیار بزرگ برش خورده باشد . ظاهر بسیار جذاب این سنگ ها باعث شده تا مصارف بسیار بالایی در دکوراسیون داخلی داشته باشند و فضایی لاکچری را ایجاد کنند .

مصارف این کاشی و یا سنگ به شرح زیر می باشد .

  • طراحی نما
  • کف ساختمان و یا منازل بزرگ
  • دیوارها
  • بیمارستان و مراکز درمانی
  • نمای آشپزخانه
  • رستوران
  • راه رو و راه پله
  • دکوراسیون اداری

حال که با این نوع از کاشی و یا سنگ آشنا شده اید قصد داریم تا اطلاعات بیشتری در خصوص قیمت این نوع از سنگ و کاشی و یا سرامیک در اختیار شما کاربران محترم بگذاریم .

قیمت کاشی و سرامیک اسلب و کاربرد های آنها

قیمت سرامیک و سنگ اسلب

به طور کلی باید این نکته را به یاد داشته باشید که این نوع از سرامیک و یا سنگ قیمت نسبتا بالایی دارد . ویژگی های مختلف این سرامیک تاثیر بسیار زیادی در تعیین قیمت نهایی آن گذاشته است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

تنوع بسیار بالا

شما می توانید طرح ها و رنگ های گوناگونی از این نوع سرامیک را شاهد باشید . از این روی می توان از این نوع کاشی برای طراحی دکوراسیون داخلی محیط های گوناگون استفاده کرد .

عدم جذب آلودگی

تمیز کردن این نوع از سرامیک بسیار کار راحتی خواهد بود . این ویژگی امکان استفاده از سرامیک اسلب را در محیط های پر رفت و آمد فراهم می کند . بنابراین می توان از آن در طراحی دکوراسیون اداری نیز استفاده کرد .

مقاومت بالا

گرچه این نوع از سرامیک و یا سنگ قیمت نسبتا بالایی دارد . اما به دلیل داشتن طول عمر زیاد مدت زیادی کارایی خواهد داشت . این نکته یکی از ویژگی های مثبت آن به کار می رود .

پوشش لعابی در سرامیک اسلب

وجود لعاب بر روی این نوع از سرامیک نفوذ آب را کاهش می دهد . از این رو می توان در محیط هایی مانند حمام و یا سرویس بهداشتی از آن استفاده کرد .  

سرامیک اسلب با تمام ویژگی های مثبتی که دارد، دارای یک سری معایب نیز می باشد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد .

سختی بسیار بالا

استقامت و سختی بسیار بالای سرامیک اسلب این امکان را ایجاد می کند که افراد در صورت زمین خوردن به شدت آسیب ببیند و یا اشیا با سقوط بر روی آن نابود شوند .

حمل  و نصب دشوار

سرامیک اسلب به دلیل بزرگ و سنگین بودن به سختی قابل حمل خواهد بود . برای همین  استفاده از آن برای طراحی دکوراسیون داخلی منازل و یا آپارتمان ها اندکی دشوار خواهد بود . همچنین نصب این نوع کاشی به دلیل ابعاد بزرگ نیز دشوار خواهد بود . بنابراین بهتر است نصب آن را به فضاهایی مانند شرکت دکوراسیون بپردازید .

ترک خوردن

با سرد و گرم شدن هوا این نوع از سرامیک و یا سنگ ترک خواهد خورد . از این رو مجبور به تعویض آن خواهید شد . پس بهتر است برای جلیری از ترک خوردن این سرامیک دمای هوا را متعادل نگه دارید .

قیمت کاشی و سرامیک اسلب و کاربرد های آنها

کلام آخر:

همان طور که پیش تر به این نکته اشاره کرده ایم سنگ ها و یا سرامیک های اسلب هزینه ی نسبتا بالا و هم چنین دشواری های گوناگونی برای نصب به همراه دارد . اما مقاومت و همچنین شکل بسیار زیبای آن باعث شده تا طرفداران زیادی را به خود جلب کند و از آن در دکوراسیون داخلی ، طراحی نما و فضاهای مختلف استفاده شود .

8 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات